Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 399 ggr
Action
0

Gud vad glad jag är!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var inte tänkt att det skulle bli en till hund för min del. Har juh redan en valp hemma, och två vuxna hundar. Men jag tar och berättar från hela början vad som har hänt.

Min kompis hade en blandras hund hemma. Hon skulle flytta till lägenhet och kunde därför inte ha med sig sin stora bjässe. Känner själv den hunden sedan tidigare och vet hur den är i temprament. Alltså är han: Lydig, uthållig, otroligt vänlig mot allt och alla, men behöver en fast hand. Och då bad min kompis mig att ta över hennes hund! Hon sa att jag hade allt som hennes hund (Roy) behövde. Alltså: Hundgård, bor på landet där han får springa fritt, aktiv inom hundsport (så han får arbeta), hundvana och ett + var att jag kände henne och att jag känner Roy från valpåldern. Så nu har jag honom hemma på prov i en månad. Sedan får vi se hur mina andra hundar tycker om honom och hur det funkar i huset. Tur att mina hundar redan känner honom. Roy är en blandning mellan Saarloos Wolfhound och Vit Herdehund! Så ovanlig det är han. Ser precis ut som en Saarloos fast är helt vit. Oskyldig

lena1
0

Åhhh så fin jag önskar dig all lycka till med honomSkrattande

ciss
0

Himla vacker! Lycka till.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Kristina-
0

Jättefint huvud !   Skulle vara kul att se en bild på hela hunden. ( Kanske vi får se senare ? ) Men  huvudet påminner mest om en vit Schäfer eller Vit Herdehund som dom heter numera, tycker jag. Roy har mörka ( Bruna ) fina ögon, Saarlooswolfhond har gula ögon. Han ser iallafall jättefin ut, lycka till med honom !

Action
0

#3: Ja, han är otroligt lik en Vit Herdehund iallafall i utseende. I storlek är inte detsamma, eller i temprament.

En bättre bild kommer snart, men har inte så många på honom ännu. Flört

kerstinjoh
0

Vilken skönhet. hoppas att det fungerar med den andra hundarna. För hemma hos dig skulle han få det bra.

Lotta
0

Vilken snygging, jag håller tummar att det ska gå bra för er :)))

Alex
0

Vad roligt! Han ser fin ut. :) Du har ingen helbild?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

va kul.. vill också se helkroppsbild.. =)

Faxlin
0

Skojigt för dig. Hoppas nu att de fungerar ihop. Jag håller tummarna.
Och så vill jag också se en massa bilder på alla dina vovvar ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars