Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 7397 ggr
Haztparken
0

Lila prick

Hej!

Såg idag i min storpudel Dafnes öra (där inne, inte utanpå) att hon hade en lila prick, ungefär lika stor som en 50 öring fast något mindre. Inte långt ifrån pricken var där ju vener å jag såg en lila ven som hade exakt samma färg som pricken.

Så alltså, vad är pricken? :S

Är det typ att hon slagit sig och det är som ett blåmärke eftersom det såg ut som venen i färgen.

Tacksam för svar! :D

Karmatarerskanise
0

Kan du inte lägga in ett foto på det så kanske det är lättare att försöka hjälpa?

[Renor]
0

Det kan vara ett blåmärke. Det kan oxå vara (inte troligt  men värt att kolla upp) blodöra. Sök på de på internett

Haztparken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej här är 2 bilder från olika vinklar.

Det syns tydligare i verkligheten å ljuset var lite dåligt men man ser det :S

Haztparken
0

Andra bilden från en annan vinkel.

Vad tror ni? :S

Haztparken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Snälla svara :)

[Renor]
0

Är osäker på vad de kan vara… Om det blir större tycker jag att du ska ringa en vet o fråga, du kan oxå maila en klinik o fråga va de kan vara. Lycka till! Du behöver nog inte vara orolig!

[Renor]
0

Är osäker på vad de kan vara… Om det blir större tycker jag att du ska ringa en vet o fråga, du kan oxå maila en klinik o fråga va de kan vara. Lycka till! Du behöver nog inte vara orolig!

[Renor]
0

Oj jag råkade skicka samma inlägg två ggr Tungan ute Btw. har du kollat upp vad blodöra är?

Haztparken
0

#6 Okej, ja gör så! Tack! :)

#8 Aa ja läste på internet å det stod t.ex. att örat kändes vätskefyllt så jag kände på Dafne å jämförde med hennes andra öra å det kändes fullt normalt å så så jag tror inte det är det :)

Men jag håller det under uppsikt :)

Mischa
0

Ser ut som ett blåmärke.

Ett blodöra går inte att misstas, då blir örat uppsvullet och blodfyllt.

≧◔◡◔≦

Ria74
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är inte ett blodöra, har en katt med blodöra just nu och det syns väldigt tydligt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Haztparken
0

#10, 11 Okej skönt att veta! :)