Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 1908 ggr
DebHan
0

Hur ska jag göra med öronen?

Hej!

Som rubriken lyder är min fråga hur jag ska göra med Nessies öron…?

Hon är än bladning mellan Border Collie och Schäfer. Hon växer så det knakar och nu har det dykt upp dilemma vad gäller öronen. Hon älskar att sova på vänster sida, vilket hon gör hela tiden - och om hon inte ligger på vänster sida så gör huvudet i alla fall.

Det har nu blivit så att öronen är fällda åt vänster sida, dock står det högra örat rakt upp mestadels medan vänster höra hänger. Så summan är att ena örat står upp och det andra hänger.. Mitt dilemma är att jag inte kan bestämma mig om hon ska ha uppåt öron som en Schäfer eller lite hängandes som hos en Border Collie.

Det är en viss charm nu när hon är liten med öronen, men det kanske inte blir så fint när hon är fullvuxen (?).

Lite tips och argument? Glad

Varma hälsningar Debbie.

"Allt blir vad du gör det till" Glad

Naiz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låt öronen vara som dom är. Hon lider ju inte av att ha öron åt olika håll :)

Noa-Nisse
0

håller med Naiz. Dessutom är det ju ingen hund som du ska ställa ut så hur öronen ser ut är nog mindre viktigt, om nu inte du själv tycker det är jätteviktigt :)

Själv tycker jag det är charmigt med olika öron. Då ser hon inte så "traditionell" ut :) och det kan ju vara kul!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Emaljoh4
0

#2 Hon vill kanske gå på blandrasutställning. Tungan ute

Dock kanske det inte gör något med ett upp och ett ner?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DebHan
0

#1, 2 o 3 Jag och min sambo tycker det är jätte charmigt med ett upp o ett ner öra - det blir lite Border på ena sidan o Schäfer på andra :) Hon får vara som hon är! :)

Jag ska inte ställa ut henne, jag gillar inte så mycket att hundar blir dömda efter utseende :P

Varma hälsningar Debbie.

"Allt blir vad du gör det till" Glad

Noa-Nisse
0

#3 jo det är klart, men där finns ju ingen rasstandard att gå efter! eller? äsch jag vet inte faktiskt, men bara antog det liksom :)

#4, hehe precis, ena halvan av hunden är BC och andra schäfer ^^ så gulligt!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

fettmedkevlar
1

Mja, schäfer skall ju ha ståöron och BC kan ju ha både stå öron samt öron som ligger ner. Så du kan ju få lite problem med att få öronen på det sättet du vill då hon är en blandras. Mitt råd är att bara låta öronen vara.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se