PDE
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag skulle vara intresserad av att hitta någon bra sida on PDE (hjärnhinne inflammation hos mops). Vet någon nån bra sida om ämnet? Har försökt googla men hittade inget vettigt..:(
vet bara att det är ärftligt, att hunden antingen dör av det eller blir avlivad pga det. Tror inte ma vet varför vissa hundar får det.

Har skickat meddelande med förfrågan om detta till en bekant som är mopsuppfödare, får se om hon kanske vet någon bra sida med info om detta.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet att det är en obotlig sjukdom som leder till döden.. Men har letat mer ingående information om det. Vilka symtomer hunden kan ha,hur länge sjukdomsförloppet räcker (vilket säkert är väldigt olika)..o.s.v..
Har en mops som emellanåt är så yr att han knappt kan stå på benen.. Men förhoppningsvis är det inte pde utan nåt helt annat som gör att jag får ha kvar min lilla gubbe många år till..:/ Kanske vingelsjuka eller nåt med öronen som stör balans organen. Är naturligtvis påväg till veterinären på undersökning med honnom. Och skall även ta ett DNA test för att få reda på om han bär på PDE genen..
#2 tackar för hjälpen..hoppas hon vet någon bra sida..:)

#3 Hon hade aldrig ens hört talas om denna sjukdom, men hon blev själv väldigt nyfiken på vad det är för något så hon har lagt ut förfrågningar på ett mopsforum och mejlat några mer erfarna mopsuppfödare. Hon återkommer till mig när hon fått svar så vidarebefordrar jag det hit.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!