Ibland blir man bara glad!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har velat prova på hundsim med Klenod, hon gillar INTE havet. Men kanske fattar hon tycke för det om själva vattnet inte är för stort.
Så jag har letat och letat efter hundsim.
Jag bor i Ystad och vet att det finns ett hundsim i Tomelilla som ligger ca 1½ mil bort. Men bassängen är inte alls stor och det ser inte sådär jättefräscht ut. Så jag funderade på att åka ända till Malmö djursjukhus. vilket blir 12 mil fram och tillbaka…
MEN efter flera dagars övervägan så såkade jag se en pytteliten annons i en lokaltidning om att det fanns hundsim här i Ystad! Och slå på trissor :D Gång avstånd t.o.m. Tar ca 10-15 min att gå dit. Plus att bassängen verkade fräsch, och att de har en ramp i till bassängen. (många ställen ha trappor i) Och att de hade undervattenskamera så man kan se och studera hundens rörelser i vattnet.
Så nu ska jag boka tid och se om hon kan tänkas gilla det bättre än havet :)
Simmar ni med era hundar?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vad härligt :) Jag simtränar min hund dock i havet ! Hon hatade vatten innan jag började träna det i maj så fort isen hade släppt inte att hon skulle simma bara plaska runt lite ! Nu älskar hon att bada :D
Härligt :) tycker också det ser fint ut! Är det en badanka man skymtar där i hörnet? Haha. Du får ta bilder tycker jag eller spela in en filmsnutt från när Klenod simmar, skulle va roligt :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ser bra ut.
Simmar ej med Lillan då hon hatar att simma plus att det är dyrt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 åh va härligt att hon gillar det nu. Då har jag lite hopp om att Klenod också ska vända sitt tycke ;)
#3. haha ja det är det nog ;P Ja det måste jag verkligen göra! Hoppas bara att hon är lite intresserad iallafall av att gå i ;P
#4 jo tyvärr kostar det en del. Jag vet inte vad hon här tar. det ska jag höra när jag bokar tid.
Brukar int st bernhards gilla vatten annars? eller blandar jag ihop det med nuffarna?
Min får simma i en sjö i närheten när vädret är bra. Han gillade inte heller att simma förrän i våras då vi var ute på en rasträff där nästan alla hundar kastade sig i sjön, då hoppade han efter och sen dess har han älskat det :)
Förresten för att svara på din fråga TS så var jag faktiskt till stranden med Valle och grannarna och deras hund för några veckor sen :) Och då fick hundarna bada. Och Valle gick faktiskt i utan problem och simmade :D det var jättehärligt att se. Trodde faktiskt inte han skulle våga eftersom han bara är valp men icke! Han såg ut att gilla det, så ska gå och bada fler gånger med honom.
#8 va roligt :D Det är ju så bra träning med, så det blir ju en win win situation om hunden tycker det är skoj också :)
Du får fota honom och lägga upp här :) jag älskar vattenbilder på hundar :P
GD brukar ju gilla vatten. Men fasiken också att klenod inte verkar göra det :P men vi får se ^^
#9 Ja precis! :) Jadå jag lovar att lägga upp bilder nästa gång vi är och badar, haha ja jag gillar också vattenbilder, dom är så härliga.
Jo men precis, bassängen kanske är mindre läskigt än havet :)
#1 Bara en fråga, har du tillåtelse att lägga in den bilden här? 
--------------------------------------------------------------
Vad kul att du ska börja simma med Klenod, det kommer säkert bli jätte bra. Bra träning är det! Skonsamt för leder 
Jag skulle gärna vilja simma med Sigge, men vet inte var man kan göra det härikring. Tror han skulle gilla det, för han simmar som en galning när han får tillgång till en sjö 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vi simmade med våran lilla blandras när han hade opererats (som nu bor uppe hos morfar min), väldigt bra träning
Hoppas Klenod kommer uppskatta det då! Gör ni det till en kul grej så kommer det nog gå lite lättare 
#11 oj, glömde lägga upp hemsidan som jag tog bilden ifrån.
_http://ystad-hundfriskvard-rehab.visas.nu/
_Låter ju jättehärligt :D
Smilla simmar när jag gör det, haha. Hon vadar gärna ut och står och filosoferar i vattnet (alltså inte i bassäng, utan sjö) men hon simmar aldrig ensam. Så när hon ska simträna måste matte gör det med! Men rätt ska vara rätt så 
Sabina
www.anibaz.blogg.se

Vi simmar mycket med Lion nu på sommaren, fast inte på hundsim utan i sjöar! Han verkligen älskar allt som har med vatten att göra. Häromveckan var han i och simmade, badade, plaskade och lekte flera timmar medan vi andra hade mysig picknick på stranden
Det var en trött hund som sov hela dagen sen (med undantag för akuta "toalettbesök", tror han kissade flera liter efteråt
)
#15 ååh va kul det låter :)
Ringde idag. Jag fick en tid nästa vecka på onsdag kl 10:00. Så får vi se hur det går :)
Priset var 200 kr med instruktör, vad tycker ni? billigt eller dyrt jämfört med andra ställen?
1050 kr för 10 gånger om man vill ha klippkort.
#6 Mer nuffarna som gillar det men det är väldigt individuellt, Lillans pappa älskade vatten medans hennes mamma inte gillade det. Lillan gillar det så länge hon slipper simma. Att plaska lite går bra:)
#16 Billigt! Här i Blekinge kostar det runt 400kr för 30 min med instruktör, finns bara 2 hundsim i Blekinge, bara varit på ena och där kostar det 400kr á 30 min :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Härligt! Men vi har ju den turen att ha ett gratis hundsim direkt på tomten, öppet alla dagar under sommaren dygnet runt 8)