Marknadsundersökning
Jag kommer att starta ett företag som producerar djurartiklar och mer info om detta kommer senare.
Vill ni läsa mer nu om vad jag kommer att göra så kolla gärna på hemsidan www.moogles.se
Jag vore jätte tacksam om ni ville ta en stund till att svara på några frågor. Tycker ni att det är för personligt får ni gärna skicka svaren i ett Pm. Denna undersökning syftar till att kunna möta kundernas önskemål.
- Vad tycker din/dina Hundar om att göra?
- Vilka leksaker gillar de extra mycket?
- Vilka leksaker tycker de inte alls om?
- Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.
- Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?
- Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material?
- Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan?
- Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) )
- Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
- Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag?
Tusen tack för ditt svar!
- Vad tycker din/dina Hundar om att göra? Busa, äta, leka
- Vilka leksaker gillar de extra mycket? Pipleksaker och mjukisdjur
- Vilka leksaker tycker de inte alls om? Vet inte
- Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt. Att det är bra kvalitet
- Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför? Leksaker med dålig kvalitet
- Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material? Ja varför inte?
- Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan? Ja
- Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) ) Man varierar miljön så att djuren ska må bra
- Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden? Ja det tycker jag
- Är det som du tycker saknas till djur på marknaden idag? Inte nått jag kommer på just nu.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Tack Loveradio!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
- Draghundsporten är det roligaste, annars är frisbee och lydnad sjukt kul. springa är det bästa.
- Fotboll, boll med snöre och bildäck (typ kong aktigt)
- Jag vet faktiskt inte. Jag gillar iallafall inte leksaker med pip i, ifall det ska avar pip så ska hela leksaken vara 1 pip och inte små pipisar i leksaken…
- Det ska vara bra kvalité, så sakerna håller. Så slipper man oroa sig över att sakerna ska gå sönder om man råkar glömma den framme.
- Nej inte vad jag kommer på
- Ja det skulle jag kunna
- Japp
- Man "tillsätter" saker i miljön så hunden får utlopp för sina betenden, tex hunden/vargen sover i lya. Man kan lägga en filt över bord/stol eller ställ in en öppen bur åt hunden som den kan krypa in i. ?
- Jag tror att det är bara fantasin som sätter stopp, så massa påhittigt kan man få ut på maknaden ja.
- Nej
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Tack så mkt L8sson!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
1. Vad tycker din/dina Hundar om att göra?
Springa lösa och leka med hundkompisar, gå på promenader och träffa folk. Leka med leksaker.
2. Vilka leksaker gillar de extra mycket?
Tiken föredrar helt klart mjukisdjur, gärna med någon svans eller en arm/ett ben som hon lätt kan greppa och sedan slänga omkring leksaken i rummet. Hanen gillar också mjukisdjuren men även en del latexleksaker gillar han om de inte är för tunga och klumpiga.
3. Vilka leksaker tycker de inte alls om?
Hårda, tunga gummileksaker.
**4. Vad tycker du är viktigt när du ska handla något till ditt djur? Gradera gärna vikten av olika faktorer, från 1=mest viktigt till 5=mindre viktigt.
**1 - kvaliten
2 - utbudet av olika storlekar oavsett om det handlar om leksaker, skålar eller täcken.
3 - utseendet
4 - ?
5 - ?
5. Finns det något varumärke eller någon leksakstyp du undviker medvetet vid inköp av djurartiklar, och i så fall varför?
Något speciellt varumärke undviker jag inte men däremot köper jag inte så ofta leksaker med pip i vilket tyvärr finns i merparten av alla mjukisleksaker. De har en och annan med pip i men resten vill jag ha utan allehanda konstiga pip och ljud som leksakerna kan ha för sig.
6. Skulle du kunna tänka dig att betala lite extra för en djurleksak om den är ekologiskt framställd eller producerad av naturvänliga material?
Ja om det är inom rimliga gränser, jag betalar inte över 100:- för en pytteliten leksak.
7. Är du bekant med begreppet ”Miljöberikning” sedan innan?
Ja
8. Vet du vad miljöberikning innebär i djursammanhang? Beskriv gärna din egen definition! (fuska nu inte genom att googla ;) )
Man försöker återskapa djurets naturliga miljö så gott det går så att de får utlopp för sina naturliga instinkter.
9. Om ”ja” på föregående fråga; tycker du att det finns ett behov av ett utökat sortiment av bra miljöberikningar för djur på marknaden?
Ja absolut!
10. Är det något som du tycker saknas till djur på marknaden idag.
Nej inte vad jag kan komma på eller ja det skulle väl vara tillbehör till de riktigt stora hundarna då. Jag hade alltid problem med att hitta halsband o.d. till min förra hund som drog 70-75 cm i halsband. Det största täcket jag hittade var 90 cm men var på gränsen till för kort för honom då han drog 95 cm men något sådant hittade jag aldrig. Nu har jag inte det bekymret längre men det finns andra som har det.

Tack!