Ryck-i hundleksak
Såg denna hundleksak i en matbutik igår.
http://www.quattrovidcom.se/index.php?pageId=10&category=5&show=&ac=show&id=160
Någon som har en likadan? Vad tycker ni/era vovvar?
Och ni andra, vad tror ni om den? :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Japp vi har liknade iaf :) pipsaker i vardera ände Road kill säger jag eftersom den ser ut som en påkörd hare 
Urax fick en sådan, skunk, när han var valp. Hans första leksak, han tyckte den var jättekul! Dom håller inte så länge dock ^
Mimmi, Benjy & Urax
-Dogs are not my whole life, but they make my life whole-
www.laekenois.wordpress.com
#1 Okej, tycker hunden att den är kul?
#2 Nahe okej, brukar ju alltd låta bättre än det är :P Hur länge höll den på ett ungefär? :)
Har sett sån på jem&fix men har inte köpt en, ska ev göra det sen!:) Fast Lillan gillar mest "gummi" eller vad man ska säga:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Bino och Sixten älskar dom där! Och de är superbra för mig då Bino gärna tuggar på sina mjukisleksaker och tar ut all stoppning. Med den här tuggar han lite på och så får jag eventuellt plocka ut pip-grejen, men jag slipper ju ha ludd och bomullsstoppning över hela golvet :P. De brukar hålla ett tag trots dragkamper och att Bino tuggar på dom. Har en halvt söndertrasad/söndertuggad sådan här på golvet som har varit en tvättbjörn :P. De leker fortfarande med den slitna "trasan" som är kvar :P. Dessutom är de lätta att ha med sig och inte tar den stor plats heller, bara vika ihop och lägga i fickan och ta fram och leka med på promenaden eller liknande :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#5 Ja det verkar ju rätt smidigt. Chilli gillar med mjukisdjur, o hon brukar också dra ut stoppningen ;)
Efter att jag sett den här tråden var jag och mamma och handlade på Ica Maxi. Jag fick syn på en ställning med dessa djur och visade mamma. Samma dag fick Skade (vår hund) en räv-ryck-i av mattemor (som vi kallar min mamma
). Skade har lekt med den hela helgen, hon älskar den. Än så länge är den hel!
#7 Okej, nice då! Ska nog också ta och köpa en till Chilli.
Du får meddela hur länge den är hel ;)
Jag ska försöka komma ihåg att rapportera när jag hittar den i stycken :) Vår unghund gillar att slita sönder gosedjur så hon är nog en ganska bra representant för en ganska stor, något destruktiv hund :P
köpte en sån till akillez… första gången fick han tugga på den hur mkt han ville och då blev den sliten i 10000000000000000000000000 bitar efter MAX 5min… sen köpte jag en ny och den använder jag bara i träning och den får han absolut inte leka med "själv" då om man säger så :D och den har hållt! dock lossnade ena örat bara :)
#9 Ja gör det :) haha, jaa det är ju kul att slita sönder :D
#10 Ajdå, då är det inte så hållbar som det sägs trots allt :P
hehe nej :P inte om man har en hund som ska mörda allt i tusen bitar :)
Tror att majoriteten av min tjejs leksaker är just sådana, och de vi köpt håller enormt bra. Den första har hon haft sedan vi hämtade hem henne, och den är fortfarande hel. Sen är hon inte särskilt våldsam med sina leksaker, på sin höjd skakas de om lite ibland men däremot är det ett ihärdigt tuggande som driver matte till vansinne
Så i mitt tycke är det prisvärda leksaker som håller och är uppskattade.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#13 Oj, då måste den hållt ett tag iaf :) Ska nog ta o pallra mig tillbaka till den där butiken och köpa mig ett exemplar trots allt. Så får vi se hur länge den håller för vår lilla tjej :)

Doris älskar när det piper och vill gärna springa med en pip i munnen, därför blev detta helt fel eftersom pipen sitter i svans eller nos på leksaken o då snubblade hon hela tiden på den. Hon blev inte alls så förälskad i den som dom sa på reklamvideon. Hon fortsätter leta upp barnens nallar o tömma dom på allt ludd, o med sin ryck-i-skunk har hon gjort såhär:

Det vita luddet på bilden kom inte från skunken, det har hon hämtat i papperskorgen från nåt annat demoleringsobjekt.

Jag provade ge en sådan åt hundarna mina, men ptja.. Efter kanske 10-15 minuter var den i smådelar. Den höll inte för dragkamp utan släppte vid "huvudet" så sömmen gick upp.
Troja har en sån leksak. Det första hon gjorde var att ta bort pipisarna och det är flera hål i den. Inte så hållbar som de säger att den är :P Men uppskattar den det gör hon :)
Har också kikat på dom där, tyckte dom var lite väl dyra för att våga prova
Min jack russell är en leksaksmördare så den kanske inte är så hållbar för honom.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#19 PÅ jem & fix här nere kostar det "bara" 59 kr tror jag det var
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja det kostade dem när jag såg dem också.
Men jag köpte en Skinneeez på grizzly ist och den kostade 99.
Inte jättevärt kan jag säga, då hon precis som någon annan skrev ovan hade tuggat sönder den efter kanske 10 min så att ena pipen var ute, hehe
Efter några dagar var det bara en trasa.. Kommer iaf inte att köpa en likadan igen.
Evald har också haft en sån. jag gjorde hål på pip-grejerna och den gick sönder ganska fort när han hade tillgång till den hela tiden (han ligger mest och tuggar).. nu har jag köpt en ny som bara är "belöningsleksak" när vi tränar och den är fortfarande hel iallafall 
lägger in en bild på "råttan" efter några operationer 
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Finns att köpa på GeKås ullared för 40 kr :)
#22 Ja det är ju en bättre idé. Hon ligger också och tuggar en hel del annars :P
#23 Får åka dit och köpa en då ;)
De ser roliga ut, men min hund tycker inte om när det piper… köpte ett tygben med pipileksak i, men den vägrar hon leka med…
Köpte en idag, en tvättbjörn eller vad det var
Hundarna älskar den! Ångrar att jag inte köpte två då dom var otåliga när den andra lekte med den. Men får hålla koll på Sigge så han inte sliter upp pälsen på den. Tänkte köpa bävern som var pälslös, men husse tyckte en med päls för Algots skull. Så nu har Algot legat under kvällen och tvättat den lilla tvättbjörnen från topp till tå.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vår valp gillar också sin roadkill som vi kallar den. Älskar att det piper och vi använder den som dragleksak. Dessvärre börjar han snart bli så stor och stark att den håller på att trasas sönder. Men det är fortfarande älsklingsleksaken så vi får väl köpa en ny när den här är historia.
jag har en sådan fast en äldre variant utan Pip!
Det är en överkörd flygekorre som min hund älskar att kompa med, han har tyvärr förlorat alla sina ben (inte i trafik olyckan, utan i en hundattack ;))
jag gillar däremot inte reklamen där de sätter fram en skål med köttbullar och en med en road kill och hunden "väljer definitift" roadkillen..
Det skulle inte min hund göra, skulle era det?
Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se
Medarbetare på Jack Russell Terrier
Copyright på alla bilder!
Min hund hade definitivt valt köttbullen, eller vilken annan mat som helst för den delen.
#29 min med!
Var försiktiga när det gäller ryck-i. Jag vet en vars hund svalde den hel mitt i leken och dom fick fara till veterinären. Sen tycker jag att det syns på dessa leksaker att sömmarna är jättedåliga. Däremot dom lite större, tror att det är dom som kallas skinnez, håller jättebra. Jag har en räv åt mina hundar och dom älskar den. Den har även överlevt aussies, russlor, dansk/svensk gårdshund och norrbottenspets utan att gå sönder det minsta. Däremot så dog oupplyste i den när den tvättades.
Vi har en Skinnez till vår Collievalp och han har snart dragit sönder den så jag skulle inte påstå att de år SÅ hållbara. Jag hade tänkt att ta med den som leksak till valpkursen men jag tror inte att den kommer att leva så länge.
MAx har en, och den höll inte länge.
Haha blev lite fel när jag skrev inlägg #31, det ska stå piparna inte oupplyste.. Om ni nu inte förstod det. ;)
har flera stycken, både små och stora, hundarna älskar dom :) Har även en liten variant utan pip men med boll i, ser likadan ut med vet inte om det är samma märke. Dock är dom inte så mysiga om man haft dom ute när det regnat / är fuktigt :P
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#35 - känner jag igen. Våran hänger på tork titt som tätt. Men den är som en snuttefilt.
Min hund "snuttar" på sina, sägger dom i mungipan med massa saliv och suger på den :S Haha, lite äckligt att ta reda på det sen :) Men vad gör man inte för de små vildjuren ;)
lägger dom i mingipan*
#31 Jag köpte en skinnez, den höll i typ 10 min. HAHA