Storlek på Hurtta's värmetäcke
Hejsan! Jag har letat som en galning (!) efter hur man vet vilken storlek man ska köpa till hund. På Hurtta's sida står det bara om overallen och jag kan tyvärr bara beställa genom internet.
Det står från; 24-85 i storlek, mäter man då från manken ner till rumpan (Alltså precis där svansen börjar)?
Men OM det nu är så att man mäter från manken till rumpan,
räknas inte den lilla biten som går upp vid halsen?
Ganska pinsamma frågor men jag behöver verkligen svar på det ^^
**Tack på/i förhand!
**
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du mäter som du säger, från manken och till ryggslutet.
Tänk på hur hunden står och sträck inte måttbandet när du mäter utan låt det falla/ligga på ryggen.
Nej, halskragen räknas ej med :)
Lycka till. de är superduperbra :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Okej tack så mycket!:D Vad bra att de funkar så bra! Den ska användas till en "långhårig" schäfer - hon är riktigt tunnhårig även på vinter & har inte alls lång päls, hon frös riktigt mycket i vintras så i år blir det ett värme täcke till henne:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är superbra täcken! Har ett själv.
MEN, jag skulle starkt rekomendera att du åker till en djuraffär och provar ut ett täcke. För jag tycker inte direkt den där måttabellen som finns lite överallt stämmer alltid.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tycker inte det är pinsamma frågor :) hellre att du frågar oss här än att det blir fel. Är också inne på att köpa det där täcket till min boxer, det är jättefint och Hurtta är ju ett riktigt kvalitetmärke.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
# 3 Jag får nog försöka fixa det! Åka in till djuraffär & testa alltså…
#4 Hehe jo precis=)