Längtan efter en valp...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bah! Vi har bestämt oss för att köpa en lillasyster åt vår hund Ronja, en liten valp <3 Vi har bestämt kennel, pratat med och träffat dom samt blivit godkända som valpköpare. Vad vi längtar! Det blir till nästa sommar, hur ska jag kunna vänta? Sen är jag orolig också, över att det inte ska bli någon valp till oss, att det blir valpar "för sent" osv.. Tänkte att vi skulle hämta valpen när jag slutar skolan så jag kan vara hemma med den hela sommaren. Den måste alltså vara minst 8 veckor i månadsskiftet maj/juni..
Vad kul! Vad blir det för ras? :D
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Åh det är den rasen jag har fastnat för och funderar på att skaffa mig i framtiden! Det är även den färgen jag vill ha med! Är såååå avundsjuk på dig nu! :P Vilken kennel är hon ifrån då?
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
#2 Åh vad kul :) det är en jättefin ras tycker jag. Och just den färgen är superfin. Var och hälsade på en bekant till en kompis som har Welsh corgi cardigan-uppfödning för nått år sen och fick gosa med hennes valpar och åh så sugen man blev :) har några bilder på datan tror jag. Ska se om jag kan hitta dom.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

3: Vi ska köpa valp från gråsiskas kennel :) Jag älskar dom med! Toppenhundar, verkligen. trevliga på alla sätt och vis.
4: corgivalpar är ju det sööötaste som finns. Huuur ska ´jag kunna vänta ett åååår?
Oj vad svårt att vänta så länge :P Hoppas verkligen att det blir som planerat med valparna då, att dom anländer i rätt tid.
Jag förstår precis din längtan! Jag har väntat på min valp sedan oktober 2010 och om en vecka ska tiken äntligen på ultraljud. Stundtals har det varit riktigt jobbigt men jag vet att det kommer verkligen vara värt det i slutändan. Jag håller alla tummar för att det går bra med din framtida valp!
Jag förstår oxå att det är jobbigt att vänta :D Vi vänta över 1 år på Enja, och som du säger det är inte bara parning utan det blir något oxå
Det är bara att stå ut
7 Vad roligt hoppas att det visar några valpar och att du får äntligen din valp :)
Lycka till Båda två själv ska jag luska fram oxå en kennel som passar oss och till nästa sommar funderar vi med på skaffa oss en liten pälsboll 

ja, dels är ju färgen jag vill ha inte den vanligaste, men tiken som ska paras är ju BM. Sen gäller det att det blir en tik också, o att vi får den. Dom har 3 andra som står i kö på en blå tik också :S I värsta fall får vi köpa från en annan kennel men jag vill hemskt gärna ha från denna… Vi får hålla tummarna :)
vi väntade 2 år på vår stamtik :) och just nu väntar jag på en staffevalp som kan komma när som, allt mellan till hösten fram till om 2 år :P

Åh jag kan passa på att slänga in en fråga om corgi raserna som jag funderat över. Tänker på dessa långa ryggar, får de lätt diskbråck såsom taxen eller är det annorlunda?
Mvh Ellenfyrkant
#11 Vad jag har förstått efter att ha pratat med en uppfödare så är Corgin en väldigt frisk ras. Och diskbråck ska alltså inte vara nått problem.

11: nej, diskbråck är inget problem inom rasen. Det är som 12 skriver en väldigt sund ras och inga rasrelaterade sjukdomar som jag vet om. Dom lägger dock lätt på sig och det finns många överviktiga corgisar, så det gäller att hålla koll. Övervikt belastar ju som bekant leder o sånt. Min fröken går på diet just nu, hon har 1 kilo att gå ner ungefär.

Intressant! Trevligt det är att höra om sunda raser! Så vad lämpar de sig för utöver sällskap? :)
Mvh Ellenfyrkant
#14 De passar till det mesta faktiskt som lydnad, spår och även agility :).

#15 Vad kul! Tänkte just detta med agility och diskarna, de är otroligt charmiga hundar! :) Tränar och tävlar agility med min sheltie och har nog bara sett 1 corgi i sammanhanget (som hade haft bättre lycka i snigelrace). Men det syns ju på hela kroppen att de inte har den kroppsbyggnad som krävs för utmaningarna på agilitybanan i högre nivåer. Men det är ju roligt att det fungerar som kul sysselsättning utan att det är något problem för ryggen! Kan ju direkt fråga er med erfarenhet; är det en pigg och lättlärd ras eller tenderar den att ha lite mycket egen vilja ibland?
Som sagt, mycket charmig ras! Och Nu ska jag lämna tillbaka tråden, tack för lånet! ;)
Mvh Ellenfyrkant
#16 Vad jag läst så är de rätt pigga och smarta och det gör det lätt att träna dom. Har inte läst att de skulle vara envisa på det viset att de är svårtränade. Håller på och läser på om rasen då jag fastnat för den och kommer kanske även jag skaffa en sådan i framtiden :)
#16 Jo vissa har väl mer driv än andra. Det är ju något som varierar från hund till hund. Här har du en Cardigan som kör hoppklass. Ingen snigelfart där inte :): http://www.youtube.com/watch?v=bNwCXCN_Hj8
14 de passar till allt :) som Rebz säger sjäv har vi en på våran agillity kurs o han är riktigt vass på agillity vart med som du väldigt förtjust i rasen.

det är ju en vallhund men du kan ju göra vad du vill med den, finns en som är riktigt duktig på agility, han är från den kenneln vi ska köpa från. http://www.youtube.com/watch?v=YvAaDUATBg0

Kul att se, tack för svar på mitt inflikande!
Mvh Ellenfyrkant
De är större än vad jag trott genom att bara sett dem på bild. Fina
Vad roligt att det blir en Cardis! Har en tik själv :)
Lycka till med valpköpet, jag håller tummarna för att dom kommer i rätt tid och att det blir en valp till er! :)

23: varifrån är din o var bor ni? Vi brukar åka på corgiklubbens corgiträff på gärdet i sthlm 2 gånger per år men skulle vara kul med lite fler corgivänner.
tack till alla som håller tummarna, jag hoppas o längtar..
#24 Hon är ifrån Top-Trade's. Den kenneln har dock bara haft en corgikull och föder upp Collies annars :) Hennes pappa är från Smultronbackens och mamma från Nickname's, dom kennelnamnen kanske du känner igen. Top-Trade's Henrika Magnifika heter hon i stamtavlan men kallas Humla till vardags.
Vi bor i Växjö, Småland :)

åh, så fin! Synd att ni inte bor närmre :/
25 sicken rolig bild
Fin hund men coolt att hon sitter vackert så där viken balans 
#26 Hon tackar och bockar :) Ja, man bor ju lite avsides tyvärr :/
#27 Ja, visst ser det roligt ut när hon är så lång :D Tog ett tag innan hon vågade sätta sig ordentligt på rumpan så som hon gör på bilden. Numer sitter hon vackert utan några som helst problem :)

#29 Men vilken sötnos! Och Rollis, himla sött smeknamn
Hur gammal är hon?

tack :) Hon fyller 8 år på lördag, då ska hon ha kalas :) Jag har bara haft henne ett år, vi fick henne av polisen förra sommaren.
31 En räddalivet hund? trevlig hopps det blir ett bra kalas och att det kommer lite kompisar till tjejen med
Hon var bra söt.

japp! :) Det blir det nog, hon har bjudit sina kusiner från landet, min mammas 2 taxar :)
Oj, grattis i förskott till lilla Ronja då! Hoppas hon får ett fint kalas :)

hon tackar :)
Corgis är ju bara för underbara! Det är en hundras jag absolut ska äga någon gång i framtiden! 
Aw jag vill också ha en Corgi Cardigan!
Åh vilka söta hundar!
Jobbigt att du måste ha så mycket is i magen och vänta!
Hoppas och håller tummarna att det blir en liten till er! :)

haha, vad roligt att det är många som gillar dom. Det verkar inte vara många som vet vad det ens är för hund. Vi läste mycket och så innan men hade aldrig träffat en corgi "i verkligheten" förens vi åkte och hämtade vår hund. Hon skulle avlivas men var perfekt för oss och vi har aldrig ångrat oss. Finns inte ett enda problem med den hunden <3<3<3
38: tack! vi hoppas med. i värsta fall får vi som sagt köpa från en annan kennel men jag vill hemskt gärna ha från den vi har pratat med redan :/
Har aldrig sett en Corgi "ute på stan" typ. Tror jag träffat en Corgi en enda gång, och det var kärlek det! Kommer absolut att skaffa en någongång, dem är ju så otroligt fina.

Dom är inte så vanliga.. Jag tror jag är den enda i enköping, iaf inne i stan..
Vi har fastnat totalt för rasen och kommer nog aldrig byta. Iofs har vi en pem nu men det blir cardigan sen :)
Här i Växjö har jag sett ett par pemmar. Det var även em pem med på en agilityträning jag gick på en vinter, den bor här i närheten och jag brukar möta dom när jag är ute med mina. Hon är verkligen hur söt som helst :)
Cardigan vet jag att det finns en här i Växjö iaf, men det är mamma som har träffat den, har aldrig sett den själv.
Brukar få höra "vad är det för raser i den där?" om Humla och en gång var det en kille som frågade om hon var en Tax :D Det gulligaste var när en kille i tioårsåldern utbrast "Åh, kolla en Welsh Corgi!" till sin kompis när jag gick förbi. Folk brukar aldrig veta vad det är för ras, men den där lille killen verkade mycket förtjust i corgis :)
Är också helt fast och det kommer absolut blir en corgi till sen när det är dags för valp. Och ja, corgivalpar är nog något av det sötaste som finns <3
Fanns en corgi på ett hunddagis jag praoade på i skolan.
Ååh gisses.. vilken vovve! Behövde bara titta på den så blev jag kär.
Hade man lite tid över satt man och gullade med honom såklart.
Gissa om den fortfarande har en plats i mitt hjärta! :)
Men dvärgpinschern tog lite för stor plats av mitt hjärta så det blev en sådan istället. Ångrar mig absolut inte!! (bara ibland ;) *skratt*) Nejdå..
Hittade bilderna från när jag var och hälsade på hos en uppfödare! Tror det var ungefär 2 år sen. :)
Gissa om man ville sno med sig denna sötnos hem ;)
Och en till bild där uppfödaren placerar dom på rygg, så gulligt :)