*HITTAD* Efterlysning - Stella
Jag hänger aldrig inne på Hundar iFokus, men för att göra en god gärning tänkte jag bara hjälpa (för mig helt okända) Laura och Malin lite på traven genom att posta deras efterlyseslapp i ett passande forum. Läs lappen som jag bifogar på bild!

Är aldrig här heller men puttar upp tråden då vi idag har sett hunden. Den är enligt ägarna fortfarande på rymmen och springer runt i Partille. Nu idag sågs den i Mellbyområdet och på Järnringen. Därefter även i parken runt centrum.
Fortsätt leta och försök fånga in hunden ber ägarna. Den har dock blivit skygg och verkar svårfångad. Även ägarna har sett den på nära håll men inte lyckats locka till sig Stella.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Något som kan vara bra är att ringa ägarna direkt om man ser hunden. Det är antagligen lättare för hunden att "fångas" av ägarna - som hunden ju har ett förhållande till så att säga. Tilliten finns ju där.
Skönt att höra att hunden synts vid liv, dessutom inte allt för långt ifrån Björndammen. Undrar hur länge hunden klarar sig.. tänker på mat och vatten….
Jättetrist situation, ja ska hålla extra koll nu när jag är ute iaf. Det är en sak som är säker! Ska be mina vänner i området att hålla extra utkik också. :)
Hoppas verkligen att hunden kan hittas och få komma tillbaka till ägarna så snart som möjligt! Bor inte i närheten själv, men ska hålla tummarna i alla fall.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#2 Vi talade med ägarna och flera hade ringt under gårdagen när de observerat hunden. Det som är problemet är att hunden hinner rusa vidare innan ägarna dyker upp. Dessutom hade ägarna bara för några dagar sedan hunnit fram dit hunden var men inte ens de själva kunde fånga hunden bara 10 meter bort. De lockade men hon stack direkt. Därför tror jag detta blir svårt. Nu vet vi åtminstone att hunden skall fångas in direkt när man ser den. (Om det går!)
Kan man rigga fälla för hundar också? Det är ju en liten hund?
Hon verkar rusa runt i hela Partille. Vi bor ca 3 km från Björndammen och det är ju en bit hon gått.
#4 Risk att hon skadas eller får panik.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
varför kommer hon inte ens till ägarna??
Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 En hund blir väldigt fort förvildad och överlevnadsinstinkterna slår till.
oj..hoppas verkligen ni får tag på hunden.

#5 Ja det är väl det jag tänker på också. Jag har ingen erfarenhet av hundar och hur man fångar så jag funderar mest på hur man gör.
#6 Undrar också varför hunden inte vill komma till ägarna.
Hunden är ju ändå 1,5 år och inte direkt hundvalp längre.
Katter som rymt ut (innekatter) kan bli väldigt rädda och skygga för människor även sina ägare när de kommer ut i okänd miljö. Dessa måste man fånga i fälla. I dessa lägen finns god mat utlagt i fällan och oftast är hungern så stor att stressmomentet inte blir så farligt. Bättre ett kort stressmoment i fällan än att katten springer lös och går en långsam och plågsam död till mötes.
Tips på hur man lockar till sig hunden annars mottages tacksamt. För nu vet vi att hon fortfarande är saknad och det skulle vara så underbart om hon fick hitta hem igen. Ser jag hunden igen kommer jag inte att släppa henne ur sikte innan ägarna är på plats… 
det går inte att kasta mat till henne? Närmare och närmare?
Man måste nog gå väldigt långsamt till iaf. Göra hunden nyfiken att komma själv i egen takt.
Eller kasta nät om det inte funkar.
Be ägaren skaffa ett längre nät, och att folk mer struntar i locka/fånga in henne. Att ägaren har med sig nätet och att man då gör en infångning via nätet genom minska flyktvägen. detta låter inte alls bra att hon är så rädd även för ägaren, jag hoppas att hon snart är infångad o blir tam.
Hatar att läsa såna trådar!håller med 11 att ta med ett nät elr liknade…Hoppas hon kommer till rätta!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

Usch och fy! Inte roligt när ens familjemedlem och bästa vän försvinner.
Hunden verkar ju befinna sig i ungefär samma område hela tiden, så jag skulle nog rekomendera att ägarna lägger ut mat på några olika platser i det området. Viktigt att det är samma platser varje gång ny mat läggs ut. En filt, tröja, strumpa eller liknande som "luktar hemma" kan också läggas ut på matplatserna.
Förklaringen till att hunden inte vill komma fram till människor beror på det #7 skriver. Överlevnadsinstinkterna tar över snabbt, redan efter några dagar, och hunden kommer därför inte fram till människor.
Hoppas verkligen att hunden kommer till rätta snart. Det har ju gått ganska lång tid nu!
usch :( inte kul att läsa sådanna här trådar, hoppas ägarna får tag på hunden!
Försökte sätta mig in i situationen, och kom fram till att om daddy hade kommit 10 m. nära mig och sen stuckit, så hade jag kunnat springa ifatt honom, då han inte är direkt snabb, vilket jag gjort när han varit på bushumör, och en Chihuahua kan väl inte springa så snabbt den heller ? eller ?

#13 Nja i samma område är det inte. Ett par kilometers radie, helt olika områden i kommunen rör det sig om.
Synd att inte ägarna är här inne, vi är ju "bara" några som sett hunden och annonsen - känner inte till något mer än så egentligen.
Puttar ändå tråden för det kan finnas folk i Partille här inne som läser kanske?
#13 ja det låter ju smart!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Jag tror att det är viktigt att många känner till att hunden går lös…
Jag har postat den här tråden i min facebooklogg, och bett alla mina partillebovänner att också sprida länken vidare. Saker som sprider sig över facebook, sprids ofta fort och långt, så ni som har facebook och är partillebor här, gör gärna likadant. Ja tror de kan funka.
#13 det låter väldigt smart!
Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se
Medarbetare på Jack Russell Terrier
Copyright på alla bilder!

#15 Okej. Trodde inte det var så stort område hunden synts på. Men det kan gå att försöka minska området genom att lägga ut hundens favoritmat och filtar som funnits i hemmet. Kan vara värt att testa!
En hund blir förvildad väldigt snabbt och blir även skygga för ägarna. Vill bara tillägga det så det inte blir något fel med en del av kommentarerna här
Jag hoppas även jag att den lilla hunden kommer tillrätta så fort som möjligt.
Vet någon om dom provat att släppa en annan hund i ungefär samma storlek när dom sett hunden? Den borde bli lugnare av en annan hund..
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#21 Är hunden rädd eller förvildad tvivlar jag på att det hjälper.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kan meddela att Stella nu är infångad och hemma i trygghet igen!
Tydligen var det någon som hade lyckats stänga in henne i ett garage och kontaktat ägaren 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad bra :)
va skönt!! :)
Min blogg:http://enrusselsdagar.blogg.se
Medarbetare på Jack Russell Terrier
Copyright på alla bilder!
Åh vilka goda nyheter du kommer med AnneN 
Nu blev jag glad i själen! :D
Skulle någon moderator kunna plocka bort bilden/alternativt hela tråden, eftersom att stella nu befinner sig hos ägarna, och dem säkert skulle uppskatta om deras mobilnummer inte ligger kvar öppet på nätet. Tack på förhand! :)

#23 Å det var goda nyheter!
Det var ju dessutom ett smart sätt att lösa det hela på. Här har ju regnat en hel del senaste dagarna så lillan borde vara både våt och hungrig.
Tur att hon är hemma!
Skönt att höra!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Jag blir så jätte glad när man får höra att det löst sej så här bra.
Nu är bilden borttagen så att ägarnas telefonnummer inte syns.Skönt att hunden är hemma igen!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vad skönt att höra en lättnad!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka