Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 997 ggr
[Boedam]
0

flatcoated retrievern?

hejsan!

är det någon som har erfarenhet/vet något om flatcoated retrievern? Jag har blivigt väldigt kär i den rasen men vet inte riktigt hur dom är. Vet att dom kräver en hel del. Men om jag skaffar en hund i framtiden så ska det vara en krävande hund ;) Som gärna vill apportera eller spåra (även jakt).

Så berätta allt ni vet om rasen, negativa och positiva, ALLT! xD

fia-mia
0

Jag tycker nog flatten blir lite vad man gör den till. Fostrar du den till att klara sig med långa promenader och lättare aktivering klarar den det. Men vänjer du den med mycket mental aktivering så kommer den kräva det också. Den passar till de flesta hundsporter och har en enormt känslig näsa ;) Känner en som gick ut i skogen med ett tennisrack och ett gäng köttbullar. Han platsade hunden och slog iväg köttbullarna. Hunden hittade dem.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Boedam]
0

Okej! Men som sagt så har jag ingen erfarenhet av dom så jag läste vad dom används till ;) Men vill ändå hålla på med apportering. Även kanske agility… Men bara för skoj skull då ;)

Coolt! Om man får säga så x) Det måste jag testa om jag skaffar en Flatte <3

Loveradio
0

Jag har praoat 2 veckor på en Flatcoated retriever-kennel. Och Flatten är verkligen en underbar ras. Jättetrevlig, glad, aktiv och smart. Det är ingen krävande ras, bara den får motion och mental stimulans så mår den bra. Som fia-mia skriver så blir Flatten vad man gör den till. Vill man träna mycket med den, spåra osv så klarar den av det utan problem. Men lättare aktivering räcker också. Tänk på att läsa på mycket innan du gör ditt val av ras och lycka till :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[jakke94]
0

#3 vilken kennel ? :)

Anibaz
0

Retriever-raser är ju superhärliga. Har ingen större erfarenhet av Flatten men det är en väldigt rolig och en riktig allround-hund.

Loveradio
0

#4 Gunhills kennel i Umeå :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har ni inte köpt pudel?

[Boedam]
0

Din beskrivning av rasen gör så att jag blir enu mera sugen på en Flatte ;) kommer som du säger läsa på mycket om  rasen om jag skulle skaffa en i framtiden :) tack!!

håller med dig :D retriver-raserna är nog mina favohundraser ^^

jo det har vi :D en liten dvärg pudel. Men nu är jag 14, och tänkte skaffa en till hund när jag har flyttat hemifrån! Men ville bara höra hur flatten är redan nu så jag kan praoa hos en uppfödare och lite sådana saker innan jag flyttat. Vill ju att rasen ska passa mig och min livsstill :)