Storpudel
Någon som har personliga erfarenheter utav Storpudeln?
Skriv gärna! 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
har passat en :)
Den var skällig, jobbig och irriterande, men dem är rätt söta 
Haha låter ju jätteskoj 
Jag tycker dvärg/mellanpudlar är mer "jobbiga" än Storpudlarna. Men det är ju såklart väldigt individuellt.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#2 jo jag vet :) skrev det hela med en liten ironi ;) fast det var sant, vet att det är inviduellt :) och träningsgrej också :P
#3 Självfallet. Tror många köper rasen just för att det är en sällskapshund, så dem lägger inte ner så mycket tid på vardagsvett. Men har träffat några väldigt trevliga individer.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag har träffat ett antal individer, och jag kan ju säga att jag är DÖ kär i denna ras! Intrycker jag fått är att storpudeln bara är skällig, hoppig och jobbig i fel händer. Annars är dom helt underbara, glada, spralliga och sammarbetsvilliga hundar.
Om det inte vore för pälsvården skulle det bli en i framtiden.. Men vem vet :)
Uppväxt med dom, jättetrevlig och allround ras.
Hade det inte varit för pälsen så hade jag definitivt haft minst en.
≧◔◡◔≦
Om man skulle hålla den nertrimmad helt och hållet, hur ofta krävs trimning då?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag tycker storpudeln är en oerhört trevlig hundras. Lite förnäm och verkar riktigt smart.
Och stilig! Så länge man inte har lejonklippning på den för då ser de ut som en förväxt liten pudel.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
7 jag tycker inte det är så jobbigt med päls iaf vissligen dvärgpudel. Men har man den hýffsat ner trimmad så kan jag tänka mig att man inte behöver anstränga sig så jätte mycket. 1 gång i veckan drar jag igenom våran då utställningspäls o en nertrimmad pudel vid behov vet flera som drar igenom varannan vecka ibland 1 gång i månaden samt badas dom itne så himmla ofta. Jag har lite svårt för storpudel jag tycker de är flaxiga inte så kontaktsökande och hoppiga, de är som vanliga stora hundar allså ofta mognar dom senare :) Jag har vart med flera st storpudlar vissa är helt underbara men mer är flaxiga o lite tråkiga på så vis.
#7 Minns inte hur ofta vi klippte våran, men det var mest efter behov när hon hade blivit för långhårig.
Skall man försöka hålla pälsen konstant kort blir det säkert som för en människa kanske minst en gång/mån (rätta mig om jag gissar fel)
≧◔◡◔≦
Jag brukar hålla min dvärgpudel nertrimmad under våren och sommaren. Då räcker det med att klippa den 1 gång i månaden. :)
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg