Nykastrerad och helt galen.
Japp, så har min lille Ruff fått gå o bli en "det".
I måndags rök kulorna på honom, och igår var han tillbaka till sitt vanliga galna jag igen.
Försöker trötta ut han bäst det går med bara hjärngympa eftersom han ligger under "strikt vila i 10-12 dagar" - men, dom glömde nog den lilla detaljen att det är en 8mån Jack Russell hane jag har.. 
Idag har han levt rövare här hemma, och Xoxie tycker att han är en riktig pina när han har så fruktansvärt mycket överskottsenergi (jag är faktiskt beredd att hålla med henne
)
Hur har ni gjort med era hundar när dom kastrerats eller ordinerats vila i över en vecka? Tänker då främst på er med "krävande raser", som är vana vid (och behöver) springa av sig varje dag, och inte bara träna mentalt?
Ge mig tips nu, innan jag och Xoxie blir galna här, haha 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Piro, arbetande siberian husky kastrerades vid 4 års ålder. Vi frågade veterinären vad de menade med vila och ta det lugnt, och att tänka på vad det var för ras. Det är ju ingen Pudel, sa hon då. Ta det lugnt de första dagarna, som var 3, sen inte arbeta eller anstränga sig alltför hårt en vecka till 10 dagar, men vi fick gå långa promenader efter 3 dagar.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1, Hahaha, "Det är ju ingen Pudel" 
Ja, alltså jag tycker ju att om man går en vanlig koppelpromenad i normal takt så borde det ju inte vara någon fara?
Han har ändå bara tre små stygn som sitter rejält fast, och dom sitter precis ovan där kulorna suttit, så det är inte så att dom kommer gå o "stäckas" om vi går.
Men nojjig som man är så vågar man ju inte göra något utan att fråga om råd, med rädsla för att stygnen ska gå upp eller att han ska bli dålig 
*Bifogar en urkass bild, men där ser man iaf hur/vart stygnen sitter*
Våran "alaskan huskey " gick vi med på långpromenader efter ca 3-4 dagar efter kastreringen och det bästa vi gjorde för att stimulera denna stora galna unghund var att sätta oss mitt i stan och passivitetsträna :) Han höll verkligen på att krypa ur skinnet men han vart mycket lugnare av att "miljöträna " med en massa konstiga saker osv
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3, Jaha okej 
Toppen toppen, då vet jag ju vad vi ska göra lite senare i eftermiddag 
Det är rätt roligt och hitta konstiga saker som man annars inte gör , Jag sprang över presseningar osv la dom över honom ja bara fantasin sätter stopp . Finns mycket man kan göra genom miljöträning utan att hunden behöver jobba fysiskt