Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1622 ggr
Naiz
0

Amstaff/Grand Danois

Detta inlägg får alla läsa (självklart ;) ), men jag vill helst att om någon vill kommentera så ska det vara folk som är FÖR amstaff och GD.
Jag vill alltså INTE ha några negativa kommentarer, SNÄLLA! Jag vill bara skriva av mej lite då jag blir fruktansvärt irriterad på folk som inte vet vad dom pratar om :)

Tack på förhand ;)

Så nu till saken.
Jag har skrivit lite med en kille på nätet och så kom vi in på hundar. Vilket vi aldrig skulle gjort med facit i hand :p

(Detta är vad han tycker om hundar)
Det är djurplågeri att ha endast en hund. Och att ha en stor hund i lägenhet.
Amstaff och GD kan man inte ha lösa bland andra hundar/djur/människor eftersom det är elaka hundar. Dom är samma skrot och korn i psyket och beteende mot andra djur/människor (dvs elaka)
Det finns en egen ras som heter agillity-sheltie. Den gillar inte att leka med andra hundar utan är hellre med ägarna. Det är djurplågeri om man inte klipper en sheltie på sommaren för dom lider jättemycket.
Man kan hur lätt som helst sparka bort en Greyhound som nått gränsen, dom är inte ett dugg farliga.

HUR är man funtad om man tänker på detta sätt.. Det undrar jag.

Så nu har jag skrivit av mej lite. Och som sagt, INGA negativa eller besserweisersvar tack! :)

Noa-Nisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Thihihi så okunnigt att jag nästan måste skratta lite :P

Att en skarp hund som är avlad för att aldrig ge upp och avlad för kamp (förr) att alltid ge 110% i vad den än gör jämfört med en hund som är avlad för endast sällskap och att ligga och vakta på en gård ska vara likadana i sinnet :P haha skrattretande ;)

Han kan nog inte så mycket om hundar ^^ blev det något seriöst med denna människa?

Medarbetare på Hundar.ifokus

Noa-Nisse
0

Kan tillägga att jag ofta har min Grand Danois lös bland folk :) och tvivlar inte en sekund på att man kan ha en amstaff lös bland folk också :P

Naiz
0

Ja jag bli irriterad över hur folk kan vara så trångsynta! Men det är som sagt skrattretande när okunnit folk yttrar sej :)
Men serru han har minnsann sett detta på animal planet. Och allt man ser där stämmer ju till 100%.. Eller har va det nu? ;) Hehe folk alltså..

Haha nej du, han är inte direkt smart.

Försökte förklara att det är människan som gör hunden snäll/elak. Men så var det inte! Finner inga ord om hur puckade människor det finns :)

[rightPAW]
0

Haha att en GD skulle vara en elak hund? Det var det värsta jag hört. Har aldrig hört talas om en GD med olater ens en gång.

Naiz
0

Alla hundar är ju samma skrot o korn. Får dom inte den aktivering om behöver får dom olater. Men tillfredsställer man hundens behov finns det ju inget som helst elakt i den vad det än är för ras :)
Så tycker jag iaf ^^

Mischa
0

Men varför lägger du ner energi på kommentarer av någon som uppenbarligen saknar kunskap i ämnet?

Folk kommer alltid att uttala sig om allt, vare sig dom kan något eller ej.

≧◔◡◔≦

Naiz
0

#6 För att det är svårt att låta bli. Trodde först han va ironisk men det visade sej att han inte va det.

texasmamma
0

Orkade inte läsa ditt inlägg så noggrant för människor som den du råkade på gör mig bara trött men kan ändå inte låta bli att kommentera.

Fem GD:s har funnits i mitt liv. Ingen av dem stämmer in på beskrivningen för snällare, tillgivnare, sociala osv hundar finns inte. Det ska i så fall vara den jag har nu för han har haft lite otur i livet och blivit attackerad och biten några gånger så han gillar inte stora hundar han inte känner.

#1 GD:n avlades från början fram för storviltsjakt, björn och vildsvin, genom korsning av stora molosserhundar (mastiff) och stora vinthundar. Det gjordes för att få en stor och smidigare jakthund. Fick nyligen lära mig att de använder sig av synen vid jakt, ett arv från vinthunden.

Noa-Nisse
0

#8 jo det vet jag fast jag tänkte mer på den nuvarande GD:n för jag antar att killen ifråga uttalade sig om dagens GD :P

Ellerhur, jag uppfattar också rasen som väldigt snäll, tillgiven och social :P

Naiz
0

Ja jag skulle så gärna vilja ha en GD, men det passar inte nu när jag bor på 35 kvm ;) Men den dagen jag har hur blir det både en amstaff och GD.. Fast i olika omgångar tror jag :)

Jag tycker både GD och amstaff är extremt trevliga hundar och, som ni skriver, tillgivna och sociala :)

Tur att det finns dom som tycker som jag ^^

Chilli10
0

Det finns folk till allt, och bevisligen är denna väldigt okunnig.¨

Onödigt att ens lägga energi ^^

[jakke94]
0

#10, noa-nisse har en grandis i en 2a tror jag om jag inte minns fel. 

Hur stort man bor är inte av så stor betydelse då det är ute den ska aktiveras :)

Fridaaaa
0

Extremt okunnig haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Naiz
0

#12 Absolut. Men man ska väl ha plats för en bädd och så oxå kanske? Och det har jag inte som det är nu.. Får inte ens plats med mina saker ;)

[Ronon-m]
0

Heheh ja herregud. Trevligare hundar än amstaff mot människor är svårt att få tag i. GD har jag ingen kunskap om tyvärr men det skulle jag gärna vilja ha då dom verkar vara otroligt charmiga och goa. :)

Noa-Nisse
0

#14, precis som Jakke94 säger så bor jag i en liten tvåa på 47 kvm. Helt perfekt för oss :) men så har jag fördelen att bo på bottenvåningen = inga trappor alls och har en stor balkong på 15 kvm :)

men det ska ju kännas bra också :) Kan bara säga att GD är en underbar hund!! så jag rekomenderar den varmt. den är en perfekt lgh-hund eftersom de inte kräver alls mycket och märks knappt av innomhus för de ligger ofta på ett och samma ställe  och väntar på nästa gång man går ut och går :)

Naiz
0

#16 Jag bor i ett litet litet hus på en hästgård. Dock dåliga vägar att gå på (en väg på 1,8 km fram och tillbaka, rätt tråkigt efter ett tag), om man inte vill gå i skogen.. Men det är inte alltid kul när det är 1 miljard mygg :p Min nuvarande vovve har sitt hörn och för tillfället har jag ingen plats för en stor vovve till. Plus att jag har en trappa inne så kan ju inte ta en valp då det är en hal trappa.. Så alldeles för många saker som säger emot just nu tyvärr.
Det är en sån hund jag vill ha, och har för den delen. En soffpotatis inne och en glad och livfull hund ute :D

Noa-Nisse
0

#17 nä precis, det ska ju kännas rätt också :) bättre att vänta då.

Jag förstår att du tycker det är tråkigt att gå den vägen ^^ det låter ju ganska landsvägsaktigt ;P

hehe jag älskar soffpotatisar :P Vad har du för hund nu?

Naiz
0

#17 Ja precis, annars blir det bara knas om man skaffar hund fast man inte är redo. Eller ja, en till hund :)

Just nu har jag en greyhoundhane på snart 5 år. Lite av en olyckfågel :/ Men tycker om honom för det ^^ Noll jaktinstinkt och sover helst hela dagarna. Fick han välja skulle han gå på promenad ett par gånger i veckan haha. Eller det är väl klart han tycker det är kul när vi väl är ute :)