Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1299 ggr
Noa-Nisse
0

Hemlös med Hund

Här i min lilla stad finns det en hemlös man som brukar övernatta i olika olåsta trappuppgångar. Han pantar burkar och tigger pengar så att han kan äta på en kioskvagn.

Han har också en liten hund. En gul och vit hund i storlek med en mindre labrador, ganska lång med korta ben och korthårig. Där mannen är där är också hunden och likadant tvärtom. Han är alltid ute och går.

Jag brukar möta honom ofta när jag är ute och går med min hund.

Någon gång har jag haft med mig en liten påse av klenods mat och tänkte ge till honom. Men de gångerna jag har har tänkt på att ta med den så har jag inte träffat honom.

Vad tror ni, tror ni han blir glad eller kanske arg och irriterad om jag gör det?

Medarbetare på Hundar.ifokus

Nikkis
0

Förhoppningsvis kommer han att uppskatta det om han älskar sin hund, vilket han säkert gör.

Jag köpte som liten burkmat på Ica till en hemlös farbrors hund, han blev såå glad varenda gång, för hans hund var hans allt. =)

Noa-Nisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 jo det känns som att hunden är hans allt också. Han tar alltid av sig sin kofta så hunden får ligga på den och han delar altid upp sin portion i två och ger hunden först. Men saken är den att det blir inte så mycket att dela på av kioskmat.

Ska se om jag möter honom imorgon när jag är ute, då tar jag men mig hudmat.

SaraC
0

Jag skulle nog småpratat lite med mannen ifråga när jag mötte honom och då sagt något i stil med "Jag fick lite hundfoder som smakprov/köpte ett hundfoder som min hund inte tycker om/inte äter, skulle du vilja ha det till din hund? Jag har ingen att ge det till och det vore synd att kasta det." Sedan bestämma att ta med det och ses vid samma ställe nästa dag till exempel.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Naiz
0

Håller med #3 :)

zoolatri
0

Vad glad jag blir av er omtanke för de hemlösa och deras hundar!:) Själv har jag inte fått tillfälle att göra annat än att köpa tidningen Faktum. Det låter väl som en bra idé att fråga om han vill ha foder du har hemma som du inte vill behöva slänga:) till att börja med…

Noa-Nisse
0

#3 aah vilken bra idee :D jag vill ju inte verka för "på" och bara dra fram en påse foder! han kanske bli förnärmad då.

#5 va glad blir när du uppmärksammade det :)
Här finns inte många hemlös men de är ju också människor och bättre att ge saker än pengar tycker jag :)

SaraC
0

#6 Nej, precis. Personligen skulle jag tyckt att det känts lite konstigt att bara dra fram en påse bara sådär "Här får du!" Därför hade jag nog hellre dragit en sån där liten vit lögn. Hoppas att det går bra i alla fall och att du kan hjälpa till på något sätt. Fint tänkt! Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[jakke94]
0

fint tänkt :) 

johanna, trodde först du menade att du hade blivit hemlös med klenod… he he

Men iaf, tror han skulle uppskatta det :)

Noa-Nisse
0

Hahah där ser man hur man tänker när man ser en rubrik ^^

Hur gick det idag/ikväll förresten? var det trevligt?

[jakke94]
0

#9 jodå :) blev ett gäng hundar endå :) clumber, sheltie,labbe/vorsteh, schäfer/collie och en griffon vor de bretagne (eller nått liknande) haha