Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 2728 ggr
[Highonbluetomorrows]
0

Slickar/nosar sig ofta mellan benen? (hanhund)

Hej!

Har aldrig haft hund så vet inte hur hanhundar fungerar riktigt. Men min ena daghund slickar sig (enligt min erfarenhet) väldigt ofta på snoppen - aldrig länge (!) utan mer som en nosning för att se om det är ok där nere.. Jag hinner inte uppfatta riktigt vad han gör, om det bara är att han nosar eller ej, men han kan göra det var femte minut när jag är där. Aldrig under aktivitet men ofta mellan varven. 

Kan detta vara tecken på sjukdom/tidigare sjukdom eller är det ett normalt hanhundsbeteende som jag bara inte stött på innan?

SaraC
0

Min hanhund är väldigt renlig av sig och tvättar sig ofta, helst mellan benen. Han kan även göra som du beskriver, liksom nosa lite bara för att kolla läget - behövs det tvättas eller inte? Cool

Men var femte minut tycker jag låter mycket. Är det alltid eller i olika situationer han gör så? Syns det något, som några former av utslag eller om det kommer ut något från själva snoppen?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låter som att han är där och nosar väldigt ofta, hanhundar är ju lite sådär annars att dom vill se över "den" Tungan ute Men kanske inte var 5:e minut, har två hanar här hemma och när min ena hade förhudskatarr var han där och nosade/slickade ganska ofta. Spolade med koksaltlösnigen typ 2 gånger om dagen i några dagar.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se