Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2990 ggr
amela87
0

Ruby - nya bilder

Vi tog massa bilder på Ruby igår, här kommer några av dom. Kyss

amela87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

<3

Mixxie
0

Vad kul att du skaffat cavalier valp :) Jag har en hane på lite mer än 2 år himla gosig vovve. Ruby är så söt. Läser hennes blogg varje dag så bra :) Fin bild du tagit :) Ser fram emot fler :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

amela87
0

<3

Mixxie
0

#3 vad söt hon var på den bilden :)

amela87
0

<3

amela87
0

<3

Karmatarerskanise
0

#6 Härlig bild :)

amela87
0

<3

amela87
0

Finaste Ruby ^^

amela87
0

För er alla som har en Cavalier, vet nog att dom kan se ut som grodor i ansiktet när det är varmt ute XD

"Grodan" Ruby

Mixxie
0

#10 vi bor i Finland men nästa år skall vi på semester till sverige så skall han med :) Är Ruby en sådan som skall hälsa på alla?

amela87
0

#11 va kul! :) Japp,allt o alla, gärna hoppa på dom o ska upp i ansiktet (vi försöker träna att gå förbi människor utan att vilja hälsa på alla haha)

Mixxie
0

#12 vi övar med men han är så social så det är svårt :/  Han skall slicka allt men har blivit bättre än när han var valp nu kan han gå förbi vissa människor som inte är för intressanta. Men att gå förbi hundar är omöjligt men vi övar :)  :/ Han skall hälsa och börja leka med dom :)  Har du tänkt testa på agility eller ngt?

amela87
0

#13 Jasså? Öva,öva o öva mer så lönar d sig till slut ;)

Asså Ruby är inte så jätte galen i andra hundar, hon vill fram o hälsa, men d är allt. Sällan att hon bjuder in en annan hund till lek direkt. Oftast i större hund flockar(tex. på rastgårdar) så håller hon sig utanför o tittar på. Hon tycker d är obehagligt med större raser,särsikt större dominata raser som tex. Amstaff,Shäfer o Rottis.
Hon leker däremot jätte bra med andra Cavalierer. Där är d inga problem alls :)

Vi har testat lite försiktigt på agiligy, tänkte söka till en agility kurs när hon blir lite äldre, kanske nästa vår. Hon är väldigt nyfiken och älskar att behaga sin förare. Har tränat en del vardags lydnad och det är jätte lätt att jobba med henne då hon är positiv till allt :)

Nu börjar trots ålderna komma in, då hon är 7 månader nu.
Så d är inte alltid hon har så lätt för att sammarbeta när allt annat är mer spännande :P

Har du testat på olika hundsporter med din Cavalier?
Vad heter han? :)

(Oj va långt inlägg d blev haha Skäms)

Mixxie
0

ja min vovve är lite försiktig mot stora hundar. Men när han var liten var hans bästa vän en st bernard men nu är dom läskiga :)  han snusarpå den andra hunden och börjar leka men dom andra brukar bara vilja sniffa.

Andra cavalierer älskar han. Vad kul att du testat agility. Min vovve har småtävlat i agility men vårt mål är felfritt lopp :) Vi är även med i en klubb :)

Han är väldigt lättlärd och kan redan massor tex: Snurra,stå, rulla runt, high five, vacker tass, alla agility hinder utom gungan som han tycker är läääskig, gå slalom mellan benen, gå runt en ngr varv, be till gud ( sätta tassarna på min hand och sätta huvudet mellan dom) , backa, skall,sitt,ligg, tyst, loss och spela död hoppas jag kom ihåg alla nu. Dom är så lättlärda dom här cavaliererna :)

Han heter mille och är Färgen ruby :) och pryder min Avatar :) Han är kastrerad men annars skulle jag nog ha ställt ut då han är fin :/ Skall du tävla i agility då?

amela87
0

#15 Va kul! :) Agility känns verkligen som rätt soprt för rasen.
Ja Ruby kan oxå massa små trix o hon är jätte lätt lärd. :)
Kanske,om hon fastnar för aglility så kanske vi ska tävla, vem vet haha :P

Har du msn? Om du vill prata lite mer?

Mixxie
0

Ja har sätt många cavalierer men när jag började trodde jag att ingen cavalier skulle synnas till på tävlings banorna men där fick jag på en tävling var det massor med cavalierer :)

Ja men måste ladda ner på den här datorn då :) Alltså programmet :) för är på sommar stugan nu :) Men kan vi ta det i kväll eller imorgon för vi kommer få gäster om ca 15 min och kan inte prata då :/ Ser när dom far så skriver jag här :)

Noa-Nisse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vilkem sötnos :D

Medarbetare på Hundar.ifokus

amela87
0

#17 Vist! :) Låter jätte bra ^^
#18 Tack! :) Är själv väldigt förtjust i din GD ;)

Mixxie
0

#19 bra :) Kan du pma din mailadress så addar jag dig :)

amela87
0

#20 yes! E online nästan jämt haha

Mixxie
0

#21 okej bra :) jag kanske inte är inne hela tiden nu när det är lov :/ men skall kolla oftare nu :)

amela87
0

#21 ok ^^

SaraC
0

Vilka fina bilder! Kyss

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

amela87
0

#24 Tack så mycket! ^^

amela87
0

Tog lite nya bilder på Ruby idag Glad
Fick även hem hennes nya koppel & halsband.

amela87
0

<3

amela87
0

<3

amela87
0

Njuter av värmen <3

Loveradio
0

Jättesöt :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

rebz
0

Hon är ju så söt och det är superfina kort :). Hon passar jättebra i det där röda halsbandet. Superfint! :D

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

amela87
0

o så sista bilden på Ruby & bästisen Sali Glad

amela87
0

#30 Aw tack! :)
#31 Tack så mycket Skäms Ja,tycker jag med,det är lätt och mjukt. Hon verkar trivas bra i d.

amela87
0

Slänger in en bild på hennes nya koppel Tungan ute

Noa-Nisse
0

gud vilken sötnos hon är alltså :) Jag gillar den färgen hon är (vad heter den förresten?)

Min kompis har en papillon och en cavalier i samma som din färg har som jag passat då och då. Han är så underbart fin och kär den hunden alltså, så lugn och jättesöt!! Faller mer och mer för den rasen :)

En bild på dem hemma i min soffa ^^

amela87
0

#35 Färgen heter "Blenheim"Glad
Jätte fin bild! ja,det är en underbar och mycket lätt lärd ras. Verkligen en äkta knähund haha!

Nä men om jag inte hittar en större ras som passar min livsstil, så blir det nog en till Cavalier.

Skulle vilja se din hund leka med mindre hundar,måste se jätte kul ut Flört

[Forest]
0

Hur gammal är Ruby? tycker hon ser valpig ut busig o himmla söt :) Jätte fina bilder du tagit måste säga att av dessa var 27 den jag fastna lite för galen ser hon ut där full av bus. Kyss

Noa-Nisse
0

#36, hihi ja Viggo som han heter på bilden är likadan, han älskar att ligga i knät och mysa :P

Klenod leker inte spreciellt mkt med mindre hundar förutom en och ja det ser väldigt roligt ut haha :P

#37, haha ellerhur :P väldigt busig blick ^^

Cassii
0

Hon ser bara föööör god ut! Var i Sverige bor du? :D (Om man får fråga, du kan pma om du inte vill skriva ut) ^^

amela87
0

#37 Tack så mycket,älskar att ta kort på henne, så flummig som hon är,så blir det några knasiga kort med. Hehe jo hon e full av lek och bus,hon är 7 månader gammal.

#38 Kan tänka mig det :P Är det en hane eller hona du har? Kan inte tyda namnets "kön"Skäms

#39 Aw Tack så mycket! :) Bor i Göteborg. Men har märkt att dom flesta här på sidan bor i Skåne,Dalarna eller Sthlm Rynkar på näsan

Cassii
0

#40 Jaha vad synd! Men ska faktiskt till GBG snart ;) Hon är verkligen för fin! Har du börjat med klossträningen än ?

amela87
0

#41 Jasså? :) va kul! Vad ska du göra här? Ja hon är verkligen helt underbar.

Nä faktiskt inte, har ingen klicker haha ja vet, jätte dålig ursäkt. Men ska åka upp till Ninni ("NinniH" här på ifokus) hon har en extra klicker som jag kan få,så slipper jag köpa en själv.(inte för att dom e dyra) Tänkte kanske prova på med klossträning när jag är där och hälsar på. Men kommer definitivt öva med henne när jag kommer hem igen.

Finns ju msn om du vill prata lite mer ^^