OT: God-tisdags-morgon
Jahapp…sitter man här och skriver igen.
Folk kan ju börja och fundera på om jag är helt bäng galen eller halvt skogstokig, som är uppe vid denna tiden…(Snälla ifråga sätt inte detta).
För det första så snodde gubben mitt täcke i natt…tur att man har värme madrass, annars så hade jag nog sparkat ner honom på golvet så Tysse å jag hade fått en hel säng. *Mutter*
Men nu är det så att jag har alltid varit morgon människa, och jag älskar att möta dagen, _Carpe Diem.
_Finns det nått mysigare, ta sin kopp kaffe, sätta sig på trappen ute och höra fåglarna kvittra och se solen gå upp över horisonten….mmm….njuter
Sedan när kaffet är slut så ser man om en styck hund har vaknat, om inte så frågar man lite snallt mellan drömmar och verklighet om han vill följa med på morgon prommis…..men varför blir man alltid, tja nästan, mött av den blicken "matte, du är inte klok ut nu vid denna tiden".
Men han reser sig och sträcker på sig och gäspar, och vinglar med ut på en liten morgon prommis, för det är rätt mysigt att komma ut i alla fall.
Det luktar så gott på morgonen ute…
MMMm…nått för er snorisar att undersöka, som sover till kl 11, 12, 13 om dagarna. *hmpfr*
Nä, man kan inte sova bort sitt liv.
Idag så ska jag skriva lite överklagningar till diverse mycdigheter, och skit.
Jag fick igår avslag på en magsäcks op. för min övervikt…
Samt tala med farbror polis
Vi fick ett päron skrutt i huvvet i söndags, när gubben och jag satt ute och spelade kort på terassen, och jag råkade skratta, precis då så kom 17 åringen som var med vid misshandeln av min sambo förbi gåendes, och gillade inte att vi skrattade och hade roligt, då får man ett paron skrutt på sig, och blir kallad i vanlig ordning för "Fetto!!".
Men jag får ju säga det, att det är underbart och trevligt att Kerstin och Töntbullen är tillbaka, för ingen HiF utan dem!!
Så nu får du inte försvinna mer utan plats i rullatorn och så sätter Lotta och jag handklover på dig så du inte försvinner nån mer gång!
Du skrämmer ju livet av en!! *Fnys!*
Ha en underbar dag alle sammens,
så ska jag sätta på en kopp ny java.
Godmorgon på dig med, här är det +2 grader och sol. Blir förhoppningsvis en skön dag även idag här uppe i Norr.

Ja, god morgon alla hifare :-)
Dagen blir lugn. Ska till läkaren snart så jag hoppas få hjälp. Annars kommer den bli sååå lugn. Har ont som sjutton. Ser ut att kunna bli finväder i alla fall dag med.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jahapp…..vad har Åsa nu hittat på??
Du som inte brukar klaga när du har en speta i fingret…
Så detta måste vara nått alldeles! =)
Godmorgon Åsa!
Jag hoppas du får hjälp så ontet försvinner i alla fall lite grann…
Krya på dig kram från mig och Snodden
Gomorron Tina o alla mina vänner!
Jag är ledig idag och blev väckt av en blöt puss från min Töntbull. Fast det är ett rätt mysigt sätt att vakna på!
Sitter här med en kopp av min livsdryck, kaffe, medans alla snorisar sover.
Men har ni tänkt på vad lugnt o fridfullt här är när de sover? Det innfinner sig ett stort lugn på HiF när de sover!!
Pst Tina, jag o Lotta smider planer på hur vi ska göra med våra snorisar. Men jag kan inte ens viska det till dig, för Malin har antagligen lånat Mexx parabol för hon hör ALLT!
Upp till kamp….. lala *sjunger*

Kerstin….
hur dåligt hör tant, eller kan jag viska min plan till dig??? 

Självklart så är det väll så att dem har mutat Mexx med massor köttbllar, så han kan lagra all informatin med sin parabol-tratt, så dem kan sova i lungn och ro……
Men jag såg en sak när jag gick vilse i garderoberna *viskar* Ett gömställe där Alex gömmer sina toblerone, och hon…hon trodde det stället var säkert, men ACK vad Skenet bedrog henne!! *mohahaha*
….För det är klart nu är truppen samlade, och "INGET KAN STOPPA OOOSSS NUUUUU"…*sjunger lite jag med*
Nu så gör vi så här Lotta plats i korgen kerstin hoppar på och sätter sig på rullator stolen och jag har rullskriskor på mig, och tysse drar!!
Så nu är Snorisarna osäkrade!!
SNORISAR!!
HERE WE COMES!!
Godmorgon.. nu e jag vaken =D
Gomorron! Jag har varit vaken ett tag men inte varit ute på Internet. :)
Godmorgon.. Eller ja, vet inte om man kan kalla det så god morgon för min del..:P Vaknade vid 8 och gick upp strax efter.. (ja, jag är lika chockad som ni) frukosten bestog av vatten, var allt jag lyckades få i mig.. Sen så fick jag lite besök vid 10, av några som var ungefär lika pigga som jag..^^ De har precis lämnat mig och Mexx ensamna igen, och jag har lyckats äta två smörgåsar. ^^ Så den här dagen ska väl funka också. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tjihoooo…vilken dag, idag vaknade man stark som en oxe, jag och Åsa har ju som sagt skrubba utemöblerna och vilka muskler fick man inte utav det 
Fullt ös medvetslös…nu blir det till att jaga snorisar, och dom är inte säkra någonstanns =)
We are all the winners we ar all the best *vrålar*
när jag kliver upp så d första jag gör är att hälla upp ett glas vatten o ta en cigg, därefter gå ut me Lusen o sen går ja på toa.. nån timma eller två senare kan jag få i mig lite frukost o börjar piggna till =D
#11 Jag brukar inte ha problem med att äta på morgonen.. Eller jo, om det är väääldigt tidigt. ;) Men jag hade lite kul igår, om man säger så..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
lite kul?? blev du full eller med kul får man tolka det som man vill? hehehe
#13 Hahaha visst, gör det dig glad så får du tolka det hur du vill.. Men annars prickade du rätt på första gissningen. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Haha Alex har pannknack
, det är sådana ggr man ska klappa någon på huvudet liiite mera än normalt hehehe
Fy alex!
Säg inte att du har nallat av våra öl??
AHA jag hällde kanske inte wiskey på salladen, utan Alex kom och tjyvade mmm nu förstår jag
Näädå, jag fick allt gratis öl, så här behövdes inte stjälas nåt. ^^
Och ni får gärna låta bli att klappa mig på huvudet, tack. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ahaa lite full.. haha man mår som man förtjänar brukar d hete =D hehe
#19 Nu låter du som min mamma. :P Hon känner aldrig medlidande för sånt, är bara jätte elak, bara för att hon aldrig blir bakis.. Tur att jag har en pappa som förstår mig. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
hahaha okej då, jag tycker lite synd om dig, jag brukar va ganska snäll mot kompisar som är bakfulla, eller e sjuka, brukar alltid serva dom me vatten o kall handduk som man kan badda i pannan… =D
Ooh, kan inte du komma hit, Malin?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hehe det gör aldrig jag, förmodligen är jag som Alex mamma :-)))
#23 Usch, elaka människa. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag börjar cykla nu så kommer jag kanske fram om nått år =D haha
24. hehehe
#25 Ett år är ju lång tid, då kanske jag inte bor kvar här en gång ju. :P Men jag kan nog leva med om du är framme till sommarn, för då kan du nog behövas. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha okej.. ska trampa på som sjutton =D
Jaa det tycker jag! Heja Malin, heja Malin!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha opps har inte börjar cykla än.. men e snart på g =D
Segis. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Kerstin jag trodde du har platsat Lotta vid ölen så man kunde sova lungt i natt, men men nu vet jag att det är Snorisen alex fel allt ihopa, för hon drogade säkert ner lotta med nån kines eller 2….
Fyy Alex…
men vi kämpar vidare…..
Lugn Tina, vi har gömt ölen på ett säkert ställe. Men det går aldrig att lita på Alex. Hon tar allt hon hittar.
Hörde ryktas om att hon gjorde stan osäker igår, iklädde en parabolhatt!
Hihi neejdå, i stan var jag aldrig.. Jag var ute i skogen. XD Vid Vänern faktiskt. :P I typ husvagnar, fast jag tyckte inte de borde räknas som husvagnar eftersom det var hus, med altaner och grejer.. Fast de hade hjul, men de var nergrävda. Men ett hus på hjul är inte samma sak som en husvagn, eller hur?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

jahapp…nu är det "hjul igen"….*nu var jag fyndig*
men alex, du kommer bara med dumma bortförklringar, som inte vi tantisar tror på i alla fall, bannade snor valp och inte lärt dig det ännu….
men det är klart, kan nu Kerstin tala om vad stället med ölen är, FÖR MIG, så vore det gott med en ……
men jag tror jag vet vad dem ligger……

Två timmar, japp tbå timmar tog det inne hos läkaren och inne på labb. Så nu har jag fått piller. Remiss är skickad till röntgen och jag har en allvarligt oroad doktor. :-)
Fick lite skäll för att jag inte kommit tidigare. Order om att köpa nya skor och tofflor.
Och ett sjukintyg från den 9 april till den 20 maj. Så får vi se vad som händer.
Mår taskigt som sjutton nu, men det ska nog bli bättre. Just nu mår jag illa av tablettrna men det kommer ge sig inom ett par veckor sa hon. :-)
Kram på er alla och hoppas ni får en bra kväll
Audiatur et altera pars
Kram till dig Åsa. Inte skoj att du inte mår bra!

Självklart så ska du ha utskällning av farbror doktorn, för du var slarvig, *bannade tant-snoris!!*
men åsa, vad har du gjort?
Vad är det för piller du har fått?
och krämpor…
*Orolig*
Men Åsa vad var det för fel då var det ryggen, tabletterna kanske du behöver vänja kroppen vid så går det säkert bättre ;-)…
KRYA PÅ DIG!!!
Kram
Lena
Usch då, låter inte roligt alls Åsa..:( Skickar en jättestor krya på dig-kram.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Skärpning Alex! Vad var det för svammel?? Är inte ölen slut??
En husvagn som inte är en husvagn. En husvagn som var som en stuga, fast det var ingen husvagn.
Jösses!! O nedgrävda hjul?? Så då var det ingen husvagn eftersom man hade grävt ner hjulen???
Tror du på allt Alex?
Vi ska till torpet i helgen o då ska jag gräva lite o se om det finns några nedgrävda hjul under huset.
Vem vet det kanske är en husvagn vi har?
Hihi det var ju de som bodde där som kallade det för husvagn, jag hävdade att det inte var det. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Kerstin!!!….
HYYYSSSCH!!!!…nu avslöjade du nästan vårat gömställe, om du gräver för långt ner vid din sommarstuga……
hmm…att man får hålla efter henne nu med, för virrade tantis…..LOOOTTAAA!!!!
Grävt ner hjulen??????

nej nej på vårat ställe där vi har vårat gömställe!!
Har tant Kerstin glömt och tatt sina "kom-ihåg-piller" idag??
*asg*
"kom-i-håg-piller"??
Var det de jag grävde ner???

Kerstin
(ölen, tobleronen å en belgare)
Minns du??
JA, jag minns!!
Ölen, Tobbisarna o ett gäng med bulgarisar!!

Phuuu…..
Nu kan jag äntligen andas ut….
Alex skulle nog ha sagt igår vid ölen "ChipS-å-hej"….på er!!
men hon är ju en snoris….
#36 men Åsa då, du är säkert som min mamma, köper allt åt sina barn o djur, se till så man har fina o hela kläder får middag frukost o kvällsmat men sitter själv med endast ett par byxor nån tröja o äter en gång om dagen.. ta hand om dig själv o unna dig lite saker.. o bra att du gick till doktorn.. nu får du krya på dig rikgigt ordentligt så du mår bättre… kram =D
Mammor är ett konstigt släkte Malin.
Ibland får jag höra; ska du inte köpa något till dig själv då?

Vad gulliga ni är. Det är inte säkert vad jag har ännu. Men misstankar finns om en reumatisk sjukdom som jag inte ens kan uttala :-)
Tabletterna blir bättre så snart jag vant mig vid dem igen. Efter påminnelse från läkaren kom jag ihåg hur jag måsse förra gången jag började med dem. Så det blir nog bra så snart jag vant mig. ;-)
Malin, du har så rätt så. Men jag ska nog tvinga mig till att investera i åtminstone ett par skor i helgen. Enligt min läkare måste jag ha tag i sådana med mjuksula. Så jag får väl lyssna på henne för en gångs skull. hihi
Nu ska jag upp och lägga mig igen. Ha det bra så länge så kikar jag in lite senare och kollar så ni har det bra här inne.
Kram Åsa
Audiatur et altera pars

Åsa….
du har väll inte fått Fibromyalgi??
Krya på dig!
kramis
Ordentliga skor är viktigt och det finns snygga med mjuksulor i. Ta till dig alla knep, för vi vill ju att du ska må bättre!
oj reumatiskt, mamma har både reumatiskt o fibromyalgi, men hoppas att du snart mår bättre, ja ett par skor med mjuk sola tycker jag att du ska ta o köpa dig. o kanske nått annat fint me =D
Vad gulligt Malin!
Klart du ska köpa dig något annat fint Åsa. Något bara till dig!
Ja du Åsa du är lika envis som en annan person,,vad var det vi pratade om går…att aldrig ge sig, kosta vad det kosta vill ;) Måsta fråga, fick du dom vi pratade om? I sånna fall ger sig illamåedet rätt snabbt ca.en vecka. Sätt nu stackel på Kalle du kan få låna ett av oss. Och det är bara att ringa, jag bor ju bara nästgårds. Vi har fixat ett lager så vi kan hålla snorisarna på plats, jag tar med mig ett när jag kommer HEHE.

Det verkar som om jag fått något som heter: Bechterews sjukdom. Men vi får se vad som händer nu. Äntligen har de börjat inse att något är allvarligt fel i alla fall.
Lotta jag fick nästan tabletterna vi pratade om, bara en annan sort med annat namn, men samma sak enligt apoteket. Dessa ska tas med ibumetin för starkare effekt. Så jag vet att biverkningarna ger sig inom en vecka eller två :-)
Så jag har något att se fram emot.
Kalle har fått order om att hjälpa till nu. Men jag tror inte riktigt att han förstår i alla fall. För han pratar om att jag ska olja in möblerna i helgen och måla fönster och ytter dörren. ;-)
Men vi får väl se vad som händer. Så snart biverkningarna försvinner så kommer jag förhoppningsvis bli bättre. Ska även ta sömntabletter nu, så ni kommer få lugn och ro på nätterna här inne. ;-)
Jag ska i alla fall köpa någon fin jacka åt minstingen .-) Så något fint blir det. jag lovar ;-)
Audiatur et altera pars
åt minstingen.. jo jätte gulligt av dig Åsa men ska du inte ha en egen fin vårjacka då?
Det absolut viktigaste är att träna kroppen och ryggen aktivt.
Sjukgymnastik av olika slag, särskilt bassängträning, är grunden för all behandling av Bechterews sjukdom.
Med kontinuerlig träning kan sjukdomen hållas i schack och chansen att slippa senare komplikationer blir betydligt större. Detta gäller även de perioder när man känner sig symtomfri.
Ibumetrin i kombination med andra värktabletter är bra, de förstärker effekten.
Å vad gott att du fick sömntabletter så att du får din nattsömn.
Men du Åsa? En vårjacka till dig oxå!
Hmmm det vet inte Åsa vad det är…det blir en jacka till lilla Sanna ;) Eller hur Åsa?

Japp det blir en jacka till lilla Sanna :-) Eventuellt ett par rosa söta tennisskor också. Och ja, hon och de andra behöver tofflor har de sagt, och strumpor och sådant. Så vi får se vad ekonomin säger sedan. Förhoppningsvis säger den tennisskor till mamma med. hihi
#61: Nackdelen är att jag haft detta sedan jag var 14 år, så det är rätt långt gången. Men vi får se hur det fortlöper det hela. Vi är ju inte säker än på att det är den här sjukdomen, men det mesta tyder dock på det i alla fall.
Och symptomfri är jag aldrig. Har inte haft en enda dag utan värk sedan jag var 14 år gammal.
Det är bara frågan om mer eller mindre värk.
Audiatur et altera pars
Hoppas verkligen du får din sömn nu som du så väl behöver Åsa, det blir ju lättare att ta hand om din sjukdom då också ;-).
Hihi vad gulligt med rosa gympa dojjor, jag har sådan tur så jag kan gå på barn avdelningen och köpa gympisar, och det är tur det för det blir himla dyrt med mina ortopedisk sulor som ska passa alla skor och sådant, jag kan ju inte gå utan dom länge heller…
Haha det har jag också Lena..det är ett skärt h-vete att hitta skor som passar till dom, lite väl dyrt att köpa till varje sko man köper =)
Stackare!
KRAM!!!!
Ja lotta det blir ju det, men jag kommer ju oftast ner i pris för att jag har små fötter , men det är ett himla pusslande innan man hittar rätt sko, men visst är det skönt att ha sulorna i alla fall:-))))
Lite jobbigt ibörjan tyckte jag men nu har man ju haft så många år så nu skulle det väl kännas konstigt utan dom. På sommarn kan man ju inte ha dom, skulle ju se rätt lustigt ut i sandaletter till kjol *ASG*
Ja det är ju det på somrarna, och jag får så sabla ont i ryggen utan dom och det är inge kuligt
skönt att du kan få lite sömn Åsa.. allt kommer säkert bli bra/bättre, o nu är det ju iaf en början.. =D

hmm, glömt något viktigt. Fastnade här hos er, så inte har jag tagit någon söntablett inte. Får testa att börja i morgon istället
Om jag kommer ihåg det i tid. :-)
Audiatur et altera pars
haha du e la för go, tänkte skriva innan att va konstigt d kommer kännas om du ska börja sova på nätterna.. men då måste du börja imorgon då.. =)
Ta dom nu du, det brukar ju jag få göra när du glömmer att påminna mig ;)
dom börjar verka efter 40-60 min eller va e d?

Jag skulle ta dem en till två timmar innan sänggående. Så att ta dem nu blir lite sent. Ska ju få iväg Sannisen till dagis också i morgon. ;-)
Audiatur et altera pars
Klarar jag det som har tagit dom 2 på natten när du påminnt mig så gör du det också…det enda är att man blir seg, men du kan ju lägga dig ett tag när du kommer hem =)