jag dödade hunden`??
När jag ungfär var 11 år gammal skulle vi gå ut med min klaskompis hund, en stor golden retrevier. Jag och en äldre flicka på 14 år skulle gå ut med hunden. Min klasskompis Patricks mamma sa att inte jag fick hålla hunden för han var för stark för mig utan sofia får bara håll den. Hunden hade en "fiende" på gården över oss, en annan golden retrevier, dem passade inte ihop dem bråkade hela tiden, två hanar. Jag bodde mittemot dens fiende. Vi undvek att vara nära mitt huse efetrsom den hunden bodde där… När vi hade varit ute med hunden så träffade vi på dens fiende!! Några andra tjejer va ute med hunden. Eftersom våran hund var så stark så tyckte sofia den var svår att hålla, hon sa att jag skulle ta över men jag sa att jag inte fick det för ägaren, så hon bara släppte kopplet! Hunden hoppade på den andra hunden, och bet han i halsen:( det sprutade blod överallt!! sen sprang "våran" golden hem med haltande ben, den andra hunden låg på marken helt blodig:( Dem va tvungen att avlova honom sen, hunden som bet honom dog efter en månad han med. Min klasskompis sa jämt att jag DÖDADE hans hund. Mådde skit dåligt över det, gör det fortfarande, men var det mitt fel?
Så kan man ju hur som helst inte säga. Och den som ändå har ansvaret över en hund är ägaren till hunden, och efter vad du skriver här anser jag nog att ägaren inte borde ha låtit er gå ut med hunden alls, om den nu var stor och stark och dessutom hade en "fiende" så nära inpå.
Men jag hoppas att du kan lägga detta bakom dig nu, inte bra att gå och tänka på saker så länge.
asså jg tänkr inte på dt varje dag,men såklart jag har det i minnet. jag fick ju skulden av min klasskamrat.. det vsr inte roligt:( hans hund var väldigt stor stark och hade et aggresivt bettende, tycker mer synd om den andra hunden:( det va så hemskt!!

Håller med AgnetaK! Ni var ju bara barn allihop, och det är inte barns ansvar med en hund.. Och så starka hundar passar det inte att barn går ut med.. Det måste ju vara så att dom orkar hålla dom.. Men det är hemskt ändå.. Förstår att du minns den där händelsen.. Det sätter nog säkert sina spår.. Tragiskt!!!
Jag tycker annars att inte barn ska gå ut ensamma med hundar alls, vare sig det är stora eller små hundar. Det kan som sagt hända så mycket…
Vad hemskt, tråkigt att det blev så.. Förr när jag var typ 11, och en äldre kompis gick ut med en stor lufs, (kommer inte riktigt ihåg vad dom heter :O) så höll ju hon, såklart, även fast det var den lugnaste hunden i världen. Aja, hursomhelst så hoppade hunden på mig bakifrån och började bita och riva min jacka i tusen bitar. Har ingen aning varför hunden gjorde så, men det värsta av allt var ändå att min "kompis" stog och skrattade åt att hunden gjorde så, och gjorde ingenting för att hunden skulle sluta. Det kan man kalla respektlöst.
Vilken skithög din klasskompis var som sa att DU hade DÖDAT hunden :S Dumma människa :S
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
mm han kände väll sig ledsen eftrsom det var hans hund. Men jag tycke rhans hund hade ett väldans betteende!!! och han var så stark och stor för att vara en golden. Den "snälla"hunden sim dog på plats var så snäll hund…:( hans ägare skaffade ingen mer hund efter det. Jag minns att de kom springande och bara SKREK NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! när dem såg allt blod:(
dejn dog inte på plats utan hos veterinären,men den var döende.
dog den hunden ni var ute och gick med??
ja efter en månad…kom ihåg att den haltade hem,sen efter unfefär en månad dog den,.
… men det var lika mycket ägarens fel för han va ju stark och hade en fiende så om jag var han/hon hade jag aldrig släppt iväg min hund utan att jag är med …

Tycker det är ägarens, det vill säga matte/husses ansvar över att dottern inte ska gå ut med den hunden i och med att hon inte klarar och hålla den!
Ditt fel?!?
Absolut INTE!
hmm alltså et var inte deras dotter som höll i hunden utan det var min kompis sofia! i den andr ahunden som blev dödad av "våran" hund var det också ngra tjejer som höll den…
det är inte ditt fel du gjorde rätt ägaren sa att du inte fick håla den så det är inte ditt fel tycker synd om dig
mvh Lina
nej du behvler inte tycka synd om mig:) kände bara för att dela med mig lite till er.
för ettårsen skaffade dem faktiskt en likadan hund:)

jag har lite svårt att läsa det du skriver, ta och lägg lite mellanrum mellan styckerna så behöver man inte koncentrera ögonen ur sig..
Absolut inte ditt fel!
Det är otroligt oansvarigt att låta barn gå ut med en stark hund. Ännu mer oansvarigt är det när hundägaren vet att det finns en annan hund i närheten, som det ej fungerar med.
Helt klart en oansvarig hundägares fel. Bara så synd att du skulle råka ut för det. Måste ha varit hemskt.
håller med ovanstående, inte ditt fel, helt o hållet ägarens.. stackars dig som va tvungen att bevittna en sån händelse.. =/
Håller fullkomligt med tjejerna här ovan..det är absolut inte ditt fel. Men jag kan tänka mig hur det har etsat sig fast i dig, nått sånt glömmer man aldrig.
Nej Helena det var absolut inte ditt fel och ej heller kompisens,även om det nu var väldigt fult av henne att skylla över allt på dig, utan anvaret över hunden har ägaren!!, jag vet inte hur många som har kommit och ringt på dörren oftast tjejer i 10-14 års ålder och frågat om dom får gå ut med våra hundar, men det får dom inte.
Jag ser sådana skräck exempel varje dag med ungar i den åldern som går ut med både tervar och schäfrar som är på tok för starka och absolut inte gillar andra hundar, senast igår kom det 2 tjejer med en chäfer och chäfern var på väg efter min Snodden, men dom hann vira kopplet runt ett träd innan….
Näe lägg det där bakom dig så gott det går, glömmer det gör man ju aldrig men det var absolut inte ditt fel….

Tycker absolute INTE att det var ditt fel! Ägarens ansvar helt och hållet!
Så du ska INTE känna dig skyldig. Fortsätt leva ditt liv du, UTAN skuldkänslor 
Tycker inte det finns någon anledning till att barn inte ska ta ut hundar.
Jag har haft hund i tolv år och kan hantera en hund som är starkare än mig. Det finns nosgrimma, sele och godis.
Men självklart, om man känner sig osäker på att kunna hantera en hund ska man givetvis inte gå ut med den.

Det är aldrig meningen med ditt liv att du skall lida eller ha det dåligt! Det är inte meningen att dina tankar skall gnaga dig.
Det som händer i ditt liv som du inte tycker om är till för att göra dig uppmärksam på något som du ska lära dig och sedan gå vidare.
Hanhundar slåss ibland och det är inget du kan ändra på. Jag är också säker på att du lärde dig en hel del med denna incident. Att båda hundarna dog, var kanske bra för alla inblandade trots allt, även om det låter hemskt. När du har möjlighet, kan du fråga om de tror att du kan ställa allt i balans om du skänker en ny hund till dem. Jag tror att de tackar nej, och du hade gjort vad du kunnat. Om de trots allt skulle tacka ja, då kanske du får spendera några tusenlappar men bli av med skuldkänslor hursomhelst, för jag antar att du har det, även om det inte var ditt fel.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Du ska inte ta på dig skulden, man kan ju inte släppa ut så stora hundar med barn, klart detta inte va ditt fel!
håller fullkomligt med dom övriga, detta är inget du behöver ha skuldkänslor för =)

Nej, det var inte ditt fel att hunden dog. Ofta när man är runt den åldern [11år] lägger man skulder på sig själv. Jag lade ofta skulder på mig då mamma och pappa bråkade förr i tiden. Så de fick berätta att det inte var mitt fel.
Det är hemskt omoget av din klasskompis att skylla att det var du som dödade hunden! Tips till dig: Lägg det bakom dig, bry dig inte vad andra tycker och tänk på roligare saker.

Nej de är inte deras fel utan dess ägare som släpper ut barn med en för stark hund den inte klarar av.. suck de finns alldeles för många barn som är ute med för stora hundar. Man måste ju tänka sådanna situationer kan hända?? Å att ni skulle kunna bli satta i en situation där ni inte skulle klarat av hunden.. Så nej de är absolut inte ditt fel.. väldigt olycklig historia :(
nej det var inte ditt fel.

Neej…inte Ditt fel !! Usch, vilken olycklig händelse…Förstår att Du inte kan glömma det…Men, aldrig i Livet…att Du rår för det..
Kram till Dig

Nej, det var absolut inte ditt fel!
Det är endast de vuxna ägarna som ska ta sitt ansvar.
Det låter inte som om någon av hundarna skulle varit ute med annat än en vuxen person som sällskap.
tack så mycket. nu känner jag mig lite bättre… men tycker synd om hundarna :(