Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 679 ggr
[Tess86]
0

Avbruten vandring

I dag kom vi hem från vandringen och tältande. Tyvärr fick vi avbryta efter bara en natt, det regnade hela natten och allt var dyngsurt på morgonen. Skönt då att vi inte var så långt hemifrån. Jag vaknade vid tre i natt och har inte sovit en blund sedan dess. När jag satte mig upp tog Skade mitt liggunderlag. Hon sov skönt hela natten.

Det gick jättebra att vandra med henne i går i alla fall. Vi gick förbi flera sjöar där Skade kunde svalka sig och dricka och där emellan fick hon av vårt vatten. Hon var piggast av alla tror jag men när vi stannade på eftermiddagen och började ta fram tältet och Skade förstod att vi inte skulle vidare somnade hon platt på marken på en gång. Hon tyckte att det var konstigt att bli instängd i tältet till natten, försökte ta sig ut vid dragkedjan, men när vi lugnade henne somnade hon intill oss och sov tills vi väckte henne vid sex i morse.

Förhoppningsvis hinner vi ut en gång till längre fram i sommar, när de lovar bättre väder, så kan vi avsluta de etapper som vi planerade att hinna med. Nu vet vi ju att Skade orkar med det också. Man får pausa ofta och stretcha henne på kvällen så håller hon sig pigg.

Det kommer bilder som jag lovade men min syster var fotograf i år och än så länge ligger bilderna kvar i kameran.

zoolatri
0

Vad synd att ni fick avbryta men nu har ni iaf fått en liten försmak på vandring:) Och det är nog viktigare med bra utrustning än man tror, var det ert tält som inte stod emot allt regn eller varför blev allt blött? Hoppas ni kan komma ut igen snart! Och att det inte regnar då;)

[Tess86]
0

Ja, vandra har vi ju gjort tidigare men aldrig med hund. Jo, det var tältet som inte stod emot. Det var i minsta laget för oss två och en stor hund så när man pressar emot tältduken så läcker det ju igenom. Innan vi går ut igen så blir det ett nytt tält, ett tremanna.

Men vi hade kanske avbrytit oavsett om tältet läckt eller inte. Vi är bara ute och går för att njuta av sommaren, bada, äta och se ny natur. När det blir otrevligt väder åker vi hem. Även om man håller sig torr under natten är det inge kul att vara ute i regnet under dagen heller, stanna och laga mat i regnet, slå upp tältet osv. Då försvinner tjusningen, i alla fall för oss eftersom det inte är någon överlevnadstur utan bara lite semester.

Karmatarerskanise
0

Vad tråkigt med vädret. Men ni kommer hinna med fler turer, och då hoppas vi att det inte regnar på er :)

[Tess86]
0

Tyvärr slutar min systers semester ungefär samtidigt som min sambos semester börjar, men vi ska försöka klämma in någon kort tur över en helg. När prognoserna är goda! De hade ju faktiskt varnat med regn i dag men vi chansade ändå eftersom det här var den enda gången vi hann vara ute tre nätter. Men nu har vi ju avverkat en natt så då behövs bara två till.