Stubbsvans på aussie
Hej!
jag funderar på att köpa en aussie med stubbsvans men jag skulle vela veta hur domarna på utställning dömmer stubb på Australian shepherden? :)
Det är godkänt med stubb så dem dömer väl inget speciellt på det.
okej tack :)

Vad jag sett på utställningar så är det många domare som faktiskt föredrar 3/4 svans eller stubbsvans på aussie.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
har samma uppfattning som AnneN
har hört någon säga om sin aussie "han har så himla snygg kropp, päls och färg. Synd att han inte har stubbsvans"
Medarbetare på Hundar.ifokus
Har också förstått det som att detta föredras. I USA får man inte ställa ut dem om de har svans, så de kuperas i stor utsträckning. Får ganska ofta mail från personer i USA som kollar YouTube-klippen med Loke och upplyser mig om att jag inte har en renrasig aussie, utan möjligtvis en border collie-blandning.
"Aussies don't have tails!"
//Lina
#5 hehe där ser man

Ganska roligt det där med svansar hos aussies. Många domare ger bättre resultat om hunden har halv eller stubbsvans, men egentligen förstår jag inte varför.. Jag menar, hundens personlighet sitter ju inte i svansen :-)
#7 (tyvärr) döms ju inte hunden efter personlighet på utställning. förutom i vissa fall.
#8 Nej precis, på utställning är det ju utseendet som gäller. Hade varit roligt om det fanns utställningar eller liknande för personlighet. Jisses vad min tjej hade kommit långt 
Utseendemässigt är hon ju fin men för stor och hennes rörelser är inte så snygga 
#9 härligt att hon inte är som alla andra aussies då hade jag tänkt :D då känns de ju mer personliga om hon inte är "som alla andra"
Hon verkar ju vara för jäkla gó voffsing så hon hade nog fått titlar som BIG (bäst i gosighet)