Första agilitytävling
Ska anmäla Moa till sin första agilitytävling (inoff) som kommer vara i Augusti! 
Ser det som ett perfekt träningstillfälle!
2 hoppklasser ska jag anmäla oss till.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad roligt lycka till o glöm inte be nån ta lite bilder lr filma dig alltid roligt att ha det själv :)
#1 Har tänkt att någon filmar. Vore kul att ha något att jämföra med sen. 
Måste bara tänka ut vem som kan göra det. Om det är nån i min familj känns pressen större, men samtidigt, syrran har sett mig köra agility förut och vet hur det kan se ut, så hon känns helt klart som ett alternativ. 
WIOW , KUL! :D Be någon ur publiken filma, alltid finns det någon vänlig själ :)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Dock vore det ändå kul om syrran fick se min första tävling, eftersom hon inte kommer kunna det av vissa anledningar sen. Så hon får följa med! 
Men jag håller med: Det ska bli spännande. Men läskigt!
*Läs detta med ironi*: Moa ska två dagar tidigare på en off. utställning, två dagar senare agilitytävlingen. Går det åt skogen på båda så får jag väl helt enkelt sälja henne på blocket då hon inte duger till nåt. 
Nu tänker du som en riktig hundtävlingsmänniska! :D Du ska bara veta hur många gånger Ila har räddat sig på att sätta en nolla i sista loppet på strtävlingar! ;)
Men börja grina då!
#5 Haha.
Klart, ska ju tävla endel sen, men först ska jag flytta till södra Sverige. Här händer det ju inte ett skit. 

Hahahaha! Hundar känner nog på sig att det är dags att prestera. 
Skulle bli väldigt chockad om Moa nollade någon av loppen!
Jag förväntar mig att bli diskad båda loppen, men ska försöka vara glad ändå.
För det är ju bara en träningssak. Och man kan ju inte ställa föööööööör höga krav i början - då blir det inte ens kul!
Vad som fungerat för mig, är att visualisera vårt lopp som jag vill att det ska se ut - nollat. Jag har dock haft lyxen med Ila att jag aldrig behövt tveka på hennes prestation rent hindermässigt eftersom hon alltid är säker och noggrann, det har alltså bara hängt på mig ;)
Men börja grina då!
#7 Precis, lär ju gå igenom banan i huvudet.
Med hunden springandes där.
Nåt som jag tycker är bra (IBLAND) är att jag glömmer att jag är i social situationer, så kanske lyckas stänga av alla folk om jag har tur. 
Men ska såklart göra mitt bästa så att Moa fattaar vad hon ska göra! 
Hoppas jag och Moa är först ut! Då slipper jag se de andra (DUKTIGA) Hundarna!!! hoppas det är någon där som kommer "skämma ut sig minst lika mycket som mig"
Så jag inte behöver vara själv med att ha en nybörjarhund. Känns liksom inte så kul när man ser alla erfarna hundar flyga över hinder, med en fart runt 100 km i timmen… 
Suck … Man ska sluta ställa så höga krav på sig själv…egentligen…men det är ju lättare sagt än gjort också. SOm allt annat!
Jag VEEET att det är lätt för mig att säga det här, men slappna av - ha kul! Det är din första tävling, och nu vet jag inte hur många som går ut och vinner sin första tävling, men den procentsatsen kan inte vara oerhört hög. Ni ska ha ROLIGT, och se det som en fingervisning för vad ni behöver träna mer på! :)
Men börja grina då!
#9Det skavi försöka ha!
Och det har du rätt i, man märker lite vad man behöver träna på m.m