Mumsig godsak för tänderna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Igår var jag på djuraffären och kikade på bra saker till tänderna. Moa kan vara lite kräsen ibland, hittade en sån här krokodil. 
Moa älskar den! Så mycket att hon heller ligger kvar och tuggar än att följa med matte om hon ska till något rum. 
Köpte först en, men sen när jag såg hur mycket hon älskade de så gick jag tillbaks och köpte två till - så jag har några på lager liksom, hihi. Hon har dock redan ätit upp den ena snart.
Har era hundar smakat något sådant? Vad tyckte de om den?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Åh vad kul att ni hittat något hon tycker om.
Algot är också jätte kräsen men han gillar verkligen dom där krokodilerna, finns ju även tandborstar och igelkottar
Igelkottarna är ganska så stora så dom kan vara lite knepiga.
Kommer ihåg när Algot var valp så hade han problem med mjölktänder som inte ville lossna, då köpte vi en krokodil och han tuggade och tuggade så mjölktänderna lossnade 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1 Vad kul att det är fler vovvar som gillar de! 
Kollade på igelkottarna, men visste inte om jag vågade köpa en. Vet inte om det skulle bli för stor. Men krokodilen funkar finfint!
Har Algot testat de där ljusbruna ? Och gröna? Tyckte han om de okcså?
Tänkte köpa olika färger, men visste inte om Moa gillade de..
Har sett sånna flera ggr när jag varit på djuraffärer men har aldrig köpt dom. Tycker dom ser så plastiga och konstiga ut.
Någon som vet vad dom är gjord av?
#3 Funderade på samma sak, men jag vet inte vad de heter tyvärr.
Hittade den nu… 100% vegetabiliskt
Ja Bino älskar dom där. Finns ju även dom igelkott och vanlig tuggpinne i olika storlekar (ser ut som en dentalstick). Köper oftast igelkotten då den är lite klurigare med all piggar och då den är mer rund i formen = tar längre tid att äta upp :P. Jag brukar köpa den smaken du har på bilden eller de gröna. De ljusa hudfärgade är ju bara "neutral" smak…
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#2 Ja han har ätit alla färgerna och gillade dom allihopa. Tyvörr blir dom lite kladdiga och det fastnar småbitar på tassarna som är svåra att få bort, men det är det värt för att få honom gnaga på något
Så testa du olika färger!
#3 Ingen aning om vad dom innehåller, men veterinären vi går hos säljer dom. Här står det att dom innehåller vegetabiliska råvaror: http://www.dogz.se/product-view.asp?catid=22000&prodid=1526&ref=
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#8 Håller med om att det är lite kladdigt, iaf på långhåriga hundar. Och Moa har ju en stor krage där fram. Så det är inget hon kommer få äta på utställningen iaf…… 

Testar väl de andra färgerna när de här är slut. 
Mums tycker Moa. Hon har bara huvudet kvar!
Råprotein: 1,6%
Råfett: 2,9%
Råfiber: 11,1%
Aska: 0,7%
Fuktighet: 7,1%
Ilsa har fått testa dom fast i form av tandborstar och stjärnpinne. Det verkade som att hon gillade de gröna bäst.
Jag skulle kunna tänka mig att köpa sådana igen men håller med om att det blir lite kladdflisor i pälsen att pilla bort. Just nu är det mycket naturtugg, som knorrar och hudrullar, och pedigree stix som gäller och dom kladdar inte alls på samma sätt…
#10 just ja tandborstar finns de med :). Hållet med om att det fastnar i pälsen. Bino brukar ha ett par små bitar som fastnat i hans man :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Min vovve gillar dom men han får dom bara ibland då det kletar fast stora bitar av det i hans päls (cavalier) och så blir det så kladdigt också.
Köper kotten (i samma stuk som TS visar) här en till hamster o en till Enja, har förmig att dessa är ganska lika dessa tuggisar som är bra för tandsten men säljs styckvis i zoobutikerna 
Bara gett en grön i tandborseform, min hund gillade den iallafall.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Köper inget sådant alls eftersom alla sådana konstgjorda saker jag hittat innehåller spannmål och massa annat konstigt (min hund är spannmålsallergiker) så det hon får för att hålla tänderna rena och fina är råa märgben eller stora benknotor att gnaga på.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Elsa totalt älskar dem tuggisarna. Särskillt de i pinne, då krokodilen var lite mer att jobba med och hon blev frustrerad.
Hör hon att jag går till korgen där vi har dessa ben skuttar hon runt som en kanin och slickar sig om munnen.
Sedan ligger hon nöjt och knorrar och tuggar ett bra tag.
Har köpt alla färger och lite olika modeller och de är lika populära allihop.
Tycker själv att de är trevliga då de inte luktar så kemikaliskt som jag tugger att andra liknande tuggisar kan göra.
Visst fastnar det lite i klorna, men Elsa har kort päls så det är inga problem för oss.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
15 helt rätt det är inte mycket till nyttigt i dom :P jag ger denna sällan pga ger märgben o vanliga tuggben har hon drösvis av oxå. men men nån gång ibland trillar dom ner iaf när jag är i den butiken jag gillar :)