Nybliven valpägare?
Någon som är nybliven valpägare? Ibland undrar jag när man själv skall hinna andas bland allt detta tränande med rumsrenhet, ensamhetsträning, och allt annat man skall öva på. Det tar ju nästan musten ur en. Man längtar ju tills den har blivit äldre
och har lärt sig det mesta (förhoppningsvis. Han är nu 12 veckor. Som det är nu känner jag att jag inte klarar av kloklippningen, som är min värsta "mardröm", och det känner han också. Skall få hjälp med detta nu i början.
haha känner igen det där, ville också att valptiden skulle gå över fort, för d ända man gjorde va o torka kiss, moppen va ens bästa vän nästan.. fast dom växer ju så fort o vips så är hela valptiden över o hunden börjar bli stor..

vi har också valp, ja detta gör en trött, vår väcker oss 5.20 med vaf vaff och håller igång oss hela dagen
Gör inget! Hon är så ljuvlig!
Jag ville egentligen inte ha en valp, jag letade efter en vuxen hund när jag hittade Axl… Valpar är söta och det kan kännas bra att få en personlig kontakt redan från början men det är rätt jobbigt också.
Han sover gott hela natten o vaknar vid 6-halvsjutiden, som väl är, men jag är inte helt frisk själv, så ibland är jag bara sååå trött.
det konstiga är att jag då som haft hundar i många år, kan längta tillbaka till valptiden
, förmodligen för att man har så mycket igen sedan då det värsta är över :-))))
Jag blir snart nybliven valpägare :D Om 1 v ungefär!=) Längtar så mkt! Eftersom att min andra hund är 3 år så minns man knappt hur valptiden var :P Ska bli roligt med en lite bebis igen!:D
6, nuuuu blir jag ju avis också :-)))

Sån underbar tid! men ack, lika trött som att vara spädbarnsmamma….
Kl 5.30 en morgon (när jag själv varit uppe sen 4) kommer min ena tonåring uppstapplandes och muttrar småsurt:
" Du kan väl stänga dörren om dej innan du lägger dej ner på golvet å huddiduddiluddigosigullegull-pluttar med honom!! "
klorna…
Jag köpte en rasp(som man har till snickerier) och så filar jag klorna istället, mysigare stund tillsammans och ingen nervositet att ta för mycket. Min Russel hade inte hanterats av uppfödaren, så klippa klorna var uteslutet.
jaa, visst är de jobbigt.. men gud så mys de är också. Ecko är en jävla skit hund väldigt ofta.. men ungefär lika ofta är han mammas lill gosunge också:P Skulle aldrig byta tiden med honom nu för allt i världen. De bästa med honom är också att han är en sju sovare;) han sover oftast till 10.00.. skööönt!:)
Kloklippning är lite läskigt, men ligger han bara på sidan så tar vi en i taget och berömmer efter varje.. de blir bättre och bättre.. har tänkt på att skaffa en fil med:)
15maj ska vi börja kurs för första gången. Då ska vi lära oss koppelföring och inkallning:) Och hoppas på att även han kan bli nått av.. för just nu är de bara fööör jobbigt med att gå med honom ute.. usch:)
Ja i början var det ingen dans på rosor..ett väldigt passande, och inte luktade det smultrontårta hemma heller. Men jag måste säga jag hade det lindrigare med Skorpan en jag hade med Schäfrarna jag hade före…vilka högar det vart, dom var inte små =) Och det där med kloklippning det kommer du lära dig så småning om…kom ihåg bara att inte göra någon stor affär av det, eller tyck synd om valpen för då får du en gaphals ;)
Det där med fil eller rasp låter bra. Jag tror jag skall prova det istället.
Men LOTTA! måste du påpeka hela tiden att de inte luktar smultrontårta.. tusan, jag blir ju jätte sugen på en stor gräddtårta med smultron på och stort glas iste!!! GRRR*:P
ohhh va gott d hade vart me smultron o jordgubbar =D

Jag har tre hundar. Där jag har en Australian Catteldog på 3 månader! Världens goaste buse. Tuffare än alla andra hundar jag haft tidigare i livet. Han väcker mig även vid 5 tiden varje morgon för att han börjar skälla mot de andra hundarna. "då blir inte matte glad"
Känner inte alls för att gå upp så tidigt…

Klipp klorna ofta minst en gång i veckan och mata med något gott så ska du se att det går lättare för varje gång.
Kul att jag kan göra er sugen på tårta…men det var ju inte en sån tårta jag menade, så hur ni ens kan börja tänka på smultron och gräddtårtor övergår mitt förstånd *ASG*
Kom hit allihop så ska ni få er en riktigt stor jordgubbstårta, i sommar alltså :))))
ohhh va gott.. jag e så sugen på nått men vet inte vad.. =/
Åhh Hera jag dregglar varenda gång jag ser honom….han är så fruktansvärt söt..du måste sätta in bilder på honom lite då och då så man får följa honom =)))
Lotta: Jadå :)

#21 det bästa man kan göra är att be ngn hålla hunden och prata lugnande med den medans du klipper klorna.
Viktigt är att man är säker på det man gör så hunden känner sig säker. Vi har nog haft tur med vår. Inga problem.
8 armar låter finfint..verkar som en bra lösning på sprattliga småvalpisar =)
skönt med en hund som man inte behöver klippa klorna på, eller han har sporrar så dom måste jag klippa o likadant "tummtån" på framtassarna, o han bryr sig inte d minsta =D
Jag vet när Skorpan fick sina valpar så klippte jag regelbundet för att dom skulle vara van med det när dom kom till sina nya hem…gick jättebra efter ett par gånger =)

Hera, jo jag brukar försöka få min sambo att prata lugnande med henne. Men han vet aboslut inte hur man gör, anledningen till att han inte vet hur man gör är att han aldrig har gjort det. Plus att han tror han ska låta töntig, haha! Hur ska inte jag låta då? Jag går ju runt hemma hela dagarna och pratar med babyröst till mina vovvar, för dom är ju trots allt mina barn ;)
Lotta, ja 8 armar skulle inte sitta helt fel. Kanske skulle surfa in på IKEAS hemsida och kolla om dom säljer armar.. Dom verkar ju ha det mesta.. :)
Det tycker jag du ska göra men kolla att allt är med..det brukar ju alltid vara nått som fattas, kram och natti natt, nu blir det bingen =)
#7 Haha, du kan få se bilder sen ;)
#21 Hon är såå himla fin!:D Jättefint utseende! Blev så avis redan förut när du visade bilder på henne! Haha, ville bara sno henne :P

Hahaha, ni klagar på att valpar är jobbiga! Vänta bara till 1-års trotsen!!!!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kommer jag ockå ihåg med fasa..fast Skorpan är så liten var hon en pain in ass =)))
Berätta lite mer om den krisen tack ;)
d e då dom slutar lyssna o har glömt allt dom lärt sig.. gör allt för att gå en på nerverna hehehe =)

Och framför allt då dom försöker ta över komandot och bli dominanta
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Precis allt stämde på Skorpan…inte ett dugg kom hon ihåg. och det där med att hålla sig i närheten av matte eller komma på hit hmmm vad är det kan jag springa runt matte då eller ska jag helt enkelt skita i henne =)
31, dom kan även bli osäkra eller rädda för saker som dom aldrig brytt sig i tidigare, flygande plastpåsar, cyklar träden kan blåsa åt fel håll (enligt dom) soptunnor :-)))osv osv…men det nonchar man så går det över ;-)c
Åhh, jag kommer ihåg när Axl var liten. Vi gick ut på en prommis när det var mörkt och det stod en rad med solrosor i rabatten, och de svajade i vinden. Då blev Axl mycket arg och morrade hotfullt. Det var läskigt, tyckte han! Koner vid vägkanten var också läskiga.
En hel del gick över men han är fortfarande lite knäpp ibland, när det gäller stora otympliga saker. Han blir inte riktigt rädd men blir misstänksam. Det går iofs snabbt över så det är inget jag bekymrar mig för. :) Det är bara att ignorera. :)

När min hund kom i trotsåldern så hade han mod att prova pissa på mig. Kan ju säga att jag var inte nådig vid det tillfället! Tack och lov pissade han bara EN gång på mig. Kunde inte ha honom lös för då stack han som ett skott och tappade öronen någonstans på vägen. Godis var inte heller så lockande då man försökte få honom till sig. Maten var äcklig, morrade till allt och alla tills jag fick nog och satte honom på plats. Han kunde hoppa upp på bordet mitt framför ögonen bara för att prova. Glömde bort ALLT han lärt sig och visste inte ens vad sitt betyder.. Ja, han var ett helvete.. Dock har han

#28 om du vill får du låna henna och träna henne tills hon är 1,5år :P hihi, vi kan byta hund..
Lusse blev jätte rädd för en McDonalds soptunna i lördags, den va väldigt hemsk där den stog så lusse skällde o morra på den =D
Skorpan vart helt plötsligt rädd för ett elskåp som vi hade gått förbi säkert 100 gånger…=)))
hahaha =D
Snodden stod och morrade åt en sopsäck som stod vid en lykt stolpe igår änd tills han gick fram och kollade, och det märks att han är in i en 5-6 års trots nu,det är ju bara tur att det inte är lika galet som i 1-3 års åldern :-)))))))))))
haha ja vissa saker kan va riktigt hemska =D
Ett litet knarr i skogen på kvällen..skulle jag ha Skorpan lös då, då var hon hemma på fem röda och jag skulle stå själv 
Woaw vilken vakthund…känner mig verkligen trygg med henne ;))