Blodprovet efter rabiesvaccin.
Nu börjar det närma sig blodprovet och nu börjar jag bli orolig för att provet ska misslyckas så att vi måste vänta 120 dagar till.
Är det någon som varit med om att blodprovet misslyckats? Hur stor chans är det?

De flesta hundar klarar av gränsvärdet om man har gett två vaccinationer och hunden har varit frisk osv i samband m vaccinationen. Det kommer nog gå bra skall du se :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi tog bara 1 vaccination.. Hörde att det inte skulle behövas mer :S
Får hoppas nu!

Det går nog bra ändå skall du se :)
Får hoppas det.. annars blir det inte kul :P
Inte för att jag vill vara negativ, men min golden misslyckades med blodprovet förra året. Dock var det i England och veterinären var övertygad om att vi skulle misslyckas redan från början när han hörde att blodprov skulle tas först efter 120 dagar. Det var med två vaccinationer, en månad emellan. När vi sedan gjorde om det en andra gång klarade han det :) Enligt mor min, som är veterinär, är det väldigt ovanligt att hundar inte klarar blodprovet. Min verkade vara undantaget nästan o.o Men lycka till!
Oj.. Vi är i Spanien och våran veterinär verkar knappt veta vad det är för något sorts test han ska göra xD
Skönt att höra det iaf! :D HOPPAS!!!
Tack!
6 vad är det för liten söt hund du ha? Hoppas allt går bra.

2 bekanta till mig har fått misslyckade resultat på sina hundar, men jag tror det är väldigt ovanligt.
Jag läste att storvuxna hundraser kan behöva dubbel grundvaccin eftersom dom har svårare att bilda antikroppar. Vad har du för ras? Min Grand danois tog sitt blodprov i slutet av april och blev godkänd :), vi tog dock två sprutor…eller ja, inte vi men han ;). Är tanken att du ska komma till Sverige med vovven sen?
Lycka till iaf!
#9 Perro de agua espanol .. rätt så liten ras ca 20kg som vuxen. Nu är han 6 månader och väger typ 13kg.
Yes Sverige blir det! :D
Tack!
Glömde att fråga..
Hur länge har ni fått vänta på provsaren? :)

#12 det beror på vart det skickas. När jag bodde i spanien skickade jag (eller veterinären) det till tyskland och fick svar inom 2 veckor. Men man kan även skicka det till granada (mkt billigare) men då kunde det ta över en månad innan man fick svar. Nu är det många år sen jag fyttade hem från spanien, så det kan ju ha ändrats.
Okej! :)
Tror det ska skickas till södra Spanien och just Granada om jag inte minns fel. Hoppas dom är snabbare nu.
Tack för svaret!

#14 fråga din veterinär. H*n bör ju veta :)
Ja får göra det :)