Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 564 ggr
Puzzel
0

Vill bara visa en bild på min kängru

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjar fundera på om inte Nima är besläktad med nånblandning av surikat, kängru, giraff, kalv mm när hon blir glad som hoppar hon rätt upp i luften på bakbenen hon kan hoppa upp till 1.5 meter på detta sätt.

Lotta
0

*asg* viken stil…måste vara besläktad med en känguru, kan inte vara nått annat =))

Alex
0

Haha ja hon ser lite känguru-aktig ut på den bilden faktiskt. ^^

Mexx borde vara besläktad med surikat i alla fall..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lotta
0

Mexx är så fin på den bilden, men hur hög blir en knäppie igentligen?

Tixy
0

Fin bild på Nima! ;)

Men Lotta, det beror ju helt på hur mycket han röker, förstår du väl.. ;D

Malin-A
0

haha snygg bild på Nima =D

Alex
0

#3 På två eller fyra ben? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Puzzel
0

Tack ja hon är en speciell markatta min Nima, härlig bild på Mexx ja surikatlikt va det.

lena1
0

Hihi vilken häftig bild på Nima :-))

Puzzel
0

Haha ja hon är tok den vovven go men ibland a pain in the as om man får skriva så ….

Lotta
0

Inte bara du som tycker det om din fyrbenta eller ska jag säga tvåbenta Räcka ut tungan

Puzzel
0

#10 Nima är en lite speciell hund, hon är omplacering och kom från ett hem utan gränser hit och blev smått förvånad när jag började ställa krav och sätta gränser så vi har lite meningsskiljaktigheter den vovven och jag, men hon har lärt sig mycket på 1 år, från att inte kunnat hundspråk leker hon obehindrat med upptill 15-16 hundar samtidigt i klubbensrastgård, hon kan va lite stöddig men aldrig hamnat i bråk de flesta går undan för henne hon älskar små hundar och valpar , troligen för att hon själv tror att hon är liten hur många andra har sina 70 cm höga hundar i knät när ni sitter framför datorn, ja Nima klättrar upp i knät på mig när jag sitter där, hon kan ta sig genom de minsta hålighter, hoppar 2 m, lydnad existerar inte hon gör det som faller henne in om jag inte har godis för då kan hon allt, hon älskar att bada och simma, spåra och leka. Lerbad älskar hon, duscha inte lika kul, så även om hon är hopplös emellanåt så är hon en jätte härlig och rolig hund, min kängru.

AlbaStiffler
0

haha, kul bild i #0. Våra dragisar kan åxå hoppa sådär, rakt upp i luften. Står lixom och studsar. De kan hoppa 1,5m upp på saker från stillastående, utan problem. Riktiga bumbibjörnar.

Puzzel
0

#12 perfekt liknelse, ja Nima är expert på att hoppa hon tudsar runt för jämnan, medans Mulan sibben går men vill det sig då hoppar hon och då högt inget staket håller henne inne om det kommer något vilt eller en katt, men det är väl lite av huskyns natur.

kerstinjoh
0

Halvkänguru blandat med en Kneppie, tror jagRäcka ut tungan

Lotta
0

Håller fullkomligt med Kerstin…helt klart utspätt med en knäppie ;)

Puzzel
0

#14-15 haha ja ni har helt rätt en riktig knäppis det är Nima det.

lena1
0

Jamen fina knäppies, jag skickar in en bild på min york som var tokig i fotbollar här, för där kunde man absolut inte tänka sig att han kunde hoppa så högt från stillastående :-)))

AlbaStiffler
0

#13> hehe, nä vi hade samma problem med våra draghundar, de studsade över vilket staket som helst. Nu har vi skaffat elstängsel (sånt där snällt hund-elstängsel som ser ut som fårnät i maskorna) och nu funkar det hur bra som helst. Fördelen är att hundarna får mycket större plats att springa på på dagarna. Istället för den trånga hundgården… Och de gör inga försök att hoppa över staketet, även om de lätt skulle kunna. En stöt har räckt, så det är absolut inget hundplågeri. :-)

Lotta
0

#17 Vilka hundar du har och haft…dom är ju tokiga för alla här inne Skrattande

lena1
0

haha ja alla har dom haft sina personligheter minst sagt :-)))).

Puzzel
0

#17 wow vilket charmtroll, blir bra målis.

#18 de lät bra de där stängslen vart får man tag på dem, skulle vara kanon att ha både hemma och på landet , på landet har vi 2000 kvm tomt så skulle va perfekt att kunna stängsla lite där för hundarna.

ophelia
0

Här är en som visar det vackraste han hadeSkrattande

zeretki
0

#22 *asgarv*

Lotta
0

Malin!!! Såg du en till som har fina….*ASG*

Malin-A
0

"24 hu? va yrar du om nu Lotta =D

Lotta
0

Lusses kulor *ASG*

Puzzel
0

Hahaha men är inte alla av mans kön sånna att de vill visa upp det finaste de har Flört

Lotta
0

Upppssss tänkte inte på det Oskyldig

Faxlin
0

Vad fräsiga kort ni har lagt ut här.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta
0

Fräsiga?men Åsa då!!Oskyldig

Malin-A
0

haha ja dom har han kär vill jag lova, dom skiner så fint så =P

Maja
0

Haha.. Känguru-Nima!! :D

#2 - Men Mäcks-Käcks är ju en ekorre ju!! :P

Lotta
0

Du Malin du kan ju hjälpa honom..ge honom en burk med polisch vet ja!! =)))

kerstinjoh
0

Lena #17, var ju ingen hund. Ser ut som en dammtuss tycker jagOskyldig

kerstinjoh
0

Vackert??Generad

Malin-A
0

haha så ser Lusses kulor ut me, fast hans e lite mer skrynkliga, inte växt i dom än.. hahaha =D

Lotta
0

*ASG* Ni är sååå sjuka…=)

Malin-A
0

nee du e bara avundsjuk för att skorpan inte har kulor  =D hahaha

Lotta
0

Nej men hon har byxor Oskyldig Hon är ju fin av sig Räcka ut tungan

Malin-A
0

okej då.. =P

lena1
0

Kerstin ja med den farten var det svårt att fånga honom, kan jag säga, det var en kvick dammtuss :-)))),här syns han lite bättre, det var förra sommaren då alla tre fortfarande var i livet ;-).

Lotta
0

Åhhh Lena vilken fin bild på alla tre =)

Malin-A
0

oh va fin bild på dom.. varför dog den lilla? va den också gammal?

lena1
0

Njae inte så gammal han var 10 år, och för att berätta det kort så åkte han på en kraftig akut diabetes, så på loppet av en vecka så blev han jätte dålig han hade inte visat någon tendens till att vara sjuk överhuvudtaget innan,han kunde inte hålla tätt etc etc…och den kraftiga medicin dom hade behövt sätta in hade inte den lilla kroppen klarat av, så vi fick se sanningen i vitögat och låta honom få komma till de andra däruppe, men han är saknad och mycket omtalad bland många (lilla Rulle som var så stor)Oskyldig

Lotta
0

Usch vad sorgligt..det är hemskt att mista en kär vän Gråter

Malin-A
0

ne va tråkigt, stackarn.. nu springer han iaf frisk o kry på stora ängar nånstans i hundhimlen =D

lena1
0

ja det gör han och ännu en stjärna tändes på himlen den kvällen ….

Malin-A
0

ja precis.. =)

kerstinjoh
0

Han springer nog med Bosse på gröna ängar o har det bra!

kerstinjoh
0

41, härligt kort Lena. Med "lillen" i mitten!

Cerrolyn
0

Sååå söta :D

**MVH Cerrolyn

lena1
0

50 och 51 tack ;-), och jag måste ju tillägga att lillen-rulle ansåg sig vara störst av alla hundar i hela världen :-))))

Lotta
0

Ja dom har ju en tendens att tro att dom är störst, titta bara på Skorpan =))

Puzzel
0

Hahaha ja ni har helt rätt i att ju mindre de är storleksmässigt ju större i orden, min gamla schäfer kunde få ett väntrum hos veterinären med 10 hundar och 6 katter knäpp tysy genom att bara kliva genom dörren, men han va livrädd för kompisens Chihuahua tik, såg så komiskt ut när han tittade på mig som men matte då ta bort den där läbbiga lilla råttan.