Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3135 ggr
[hyperiion]
0

Luktar illa?

Jag har en tik på 8 år. När hon blir sjuk så luktar hon alltid jätte illa och de är inte bara från munnen utan hela kroppen. Har haft henne sedan hon var 3 år och detta händer varje gång hon blir dålig även om de bara handlar om hälta..

Veterinären säger att detta inte att konstigt men ja har aldrig varit med om att någon annan hund luktar såhär.

Så nu undrar jag om era hundar också luktar illa när dom inte är helt friska?

Mvh Elin

SaraC
0

Ja, det låter konstigt och som det vore något som inte står rätt till med henne? Är det det enda din veterinär sagt? Att det inte är konstigt? Inget vad det kan bero på? Är det så skulle jag rekommendera att få ännu ett utlåtande från en annan veterinär.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har aldrig varit med om att en hund luktar illa så fort något är fel på den. Håller med SaraC; kolla upp det med en annan veterinär.

[hyperiion]
0

Får ta och göra det nästa gång det kommer tbk ingen vits med att fråga om dom inte får se och känna själva. Nä veterinären sa bara vissa hundar gör de.. Men ska komma ihåg det till nästa gång.

[Forest]
0

3 hur har det gått? jag kom på att våran fd hund chanel lukta illa men det var från musen och det var pga hormonerna sa vetrinären det vart som ungefär svamp. vi fick salva o det hjälpte. men det är allså inte från musen hon luktar?

[hyperiion]
0

#4 Du det har ja faktiskt int tänkt på luktade bara i munnen och öronen när ja kände att de lukta om henne. Nu är hon frisk men nästa gång ska ja faktiskt kolla de:). Tack för tipset!

[Forest]
0

5 ja du denna lukt är verkligen unken lukt jag menar den stinker. Det gick oxå över på våran tik men andra gången vi märkte av lukten åkte vi till vetrinären för närmare titt. Men du är inte din tik kastrerad? för om jag fatta vetrinären rätt så skulle kastrerade tikar inte lida av detta iaf ite så vanligt då deras hormoner är gämnare eller liknande sa hon iaf. Vi fundera starkt på kastrera våran för hon tvätta sig inte alls bra vid 2 första löpen (omplaceringshund så kan inte säga hur hon skötte sig åren innan hon kom till oss). Men om eran tös får detta igen lukta i rumpan luktar det mer är det säkert samma som våran fick phu det var vidrig lukt.

[Asta]
0

Hundar som blir rädda doftar ju ofta extra mycket "hund". Kanske det är samma doft som kommer fram när din hund är sjuk.

[Forest]
0

7 var bra fundering du kom med :)

[hyperiion]
0

#6 Jo hon är faktiskt kastrerad:O..

#7 Det är mycket möjligt:O

[Forest]
0

9 ta henne till vetrinären nästa gång så får du reda på vad det är som luktar :) klurigt värre är det iaf

[hyperiion]
0

#10 jo det ska jag göra:)

[Forest]
0

11 kom på visst kastrera du din tik nyligen? lukta hon efter kastrering isf? Ett bra tips är att man skriver upp lite småsaker som detta med när det kom o när det sluta. Vanlig fil sa vetrinären att man kunde dutta på musen oxå jag fick som sagt var salva o efter det återkomm inte lukten. Men som sagt ikan vara annat som luktar om din tjeja :)

[hyperiion]
0

#12 Vet faktiskt inte om hom lukta efter kastreringen hon har inte varit sjuk efter:O De ska ja tänka på nästa gång. Fil blir nog svårt att ha på då hon lär slicka bort de på  en gång och sätter ja tratt på så lär andra hunden vara framme:P

[Forest]
0

13, hahah ja du det med fil är lite si å så med Flört