Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 2008 ggr
Action
0

Priser på hundutställning!

Jag undrar vad ni har vunnit för priser med era hundar? [på hundutställning] Under mina år inom hundvärlden så har jag vunnit en del priser med min schäfer. Men tyvärr inte tävlat något med min sheltie inom utställning eftersom han är för "stor", eller min Australian Catteldog eftersom han ännu endast är 3 månader.

Min schäfer har vunnit dessa priser inom sina 2 år: 4 BIR, 2 BIG1, 2 BIS, 2 BIM och 7 HP.

Kortfattad fråga: någon som tävlar med sin hund?

Cerrolyn
0

Vi har fått ett 1a pris och en 3e placering på en inoff i valpklass och ett KEP.

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Vad är KEP Unka?

Kristina-
0

Har varit på två utställningar med min valp, båda gångerna har han blivit BIR. Nästa utställning blir i slutet på Maj, då tävlar han som Junior.

Cerrolyn
0

Lotta

KEP - Kan Ej Prisbelönas

Han fick det för att han är krypt.

**MVH Cerrolyn

Malin-A
0

krypt?

Cerrolyn
0

Malin

Krypt = Kryptochid = har bara 1 testikel

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Då är jag med Unka..det är ju väldigt synd att han är det, för han är jättefin =)

Malin-A
0

jaha ok, ja d va synd.. han e ju himla snygg =)

Cerrolyn
0

Tack så mycket för era ord. Jag tycker också att det är synd men men han är min i alla fall Kyss

Funderar dock på att anmäla honom till en inoff utställning i alla fall. Få se hur det blir med det.

**MVH Cerrolyn

Malin-A
0

ja d kan man väl göra, även om du får nedslag på krypt så kan dom ju bedöma andra delar av honom, o sen e d ju ganska kul o gå på utställning också =)

Cerrolyn
0

På inoff så brukar de inte kolla testiklarna har jag hört. Men 250 kr för "ingenting", nja vi få se. Det är lydnad samtidigt också och det värderar jag högre.

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Fick man en golden med sånt huvud..så vete sjutton om det inte blev en nästa gång vi köper hund. Jonny tycker Wiksr_m Nikita är så fin, men vi får väl bråka om det, jag förmodar att Nikita behöver en hel del mer vad en golden..och det blir ju jag som ska gå bruks men henne eller honom =))

lena1
0

Krypto eller inte självklart älskar man sin hund för vad den är i alla fall, och han är en jätte fin guldis-hund ;-)

Cerrolyn
0

Lotta - det kan inte vara så att du har blivit kär i Ceasar va? ;)

Lena - tack och självklart är det så.

"Lydnaden sitter inte i testiklarna"

**MVH Cerrolyn

Malin-A
0

ja självklart älskar man sin hund ändå.. jag skulle älska Lusse om han inte hade sin kulor eller bara en, men frågan är om han skulle finna sig i d, så som han pysslar om dom varje dag =D

Cerrolyn
0

#15 hihi

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

#14 Han har sånt uttryck den hunden så det är sanslöst…..han är gör fin =) Men jag kan säga att sedan jag gick in på det här forumet så har jag lärt mig att inte är det lätt att välja ras då alla har sin charm :)

Cerrolyn
0

#17 du har så rätt så. Dock vet jag vad jag ska ha nästa gång, men gången där efter……….

**MVH Cerrolyn

Sandra76
0

Vi har ställt ganska mycket och vunnit ganska mycket och jag har tyvärr inte en aaaning. Jag kan inte ha framme allt utan har bara ett fåtal framme(samlar damm!!)

Men när vår mallehane blev BIS på svenska belgarutställningen 2002 så var det en speciell domare där.

Det finns alltid en eller ett par människor i hundvärlden som har fött upp en speciell hund som tillfört rasen väldigt mycket och de blir som legender.

Denna domare var en sån "stor" person.

Och så säger han till vår uppfödare att

- det är den snyggaste malinois jag någonsin har sett!!

..Om vår hund,,,vår lilla snutteplutt…självklart tycker man att han är snyggast…men att han som sett så många skulle tycka det!!

Han var imponerad!!

Ja, nu har väl jag skrytit för flera år framöver!!Generad

Lotta
0

Man ska skryta…helt normalt i mina ögon Skrattande

Cerrolyn
0

#19 Om en sådan sak FÅR man skryta om.

**MVH Cerrolyn

Malin-A
0

ja absolut, kul när folk säger att man har fin hund men när det kommer ifrån en sån känd eller så så kan man ju inte annat än o skryta lite om d =D

Cerrolyn
0

Hmmmm är det bara utställningspriser man ska/få nämna här eller funka alla hundpriser?

**MVH Cerrolyn

lena1
0

Självklart får man skryta om sin hund, det är ju det bästa man har ju ;-)

Cerrolyn
0

#24 OK LPI,  LPII,  0-pris i klass 3, Gk i spår appellen. Kennlens bästa lydnads & Bruks hund (och enda) MH-beskriven med 1 på skottet, Och det bästa: AD ua & HD A :D

Eller blev det grekiska för er nu?

**MVH Cerrolyn

Sandra76
0

ok, ja lite roligt är det ju att få skryta.

Men hade mina hundar inte fått några priser alls men att en endaste person sa att -vilken söt hund…

då hade jag kanske varit lika stolt för det:)

Malin-A
0

hmm lite grekiska men tror jag förstår hyffsat o tycker det är nått att skryta om, jätte bra ju =)

Cerrolyn
0

Malin var det något särskilt som du inte förstod?

Kanske ska skriva om och förklara bättre.

**MVH Cerrolyn

Lotta
0

Jag kommer inte i håg nått av utrycken…jag höll på för nästan 28 år sedan..senil den bjöd jag på hehe

Malin-A
0

Gk i spår apellen va nog d jag inte förstog =)

Lotta
0

Mmmm du är ju duktig Malin…riktigt duktig ;)

Cerrolyn
0

Malin

Appell är den första nivån i bruks (vi kör spår. Gk menas Godkänd (inte uppflyttade till nästa klass).

Vad det bättre så?

**MVH Cerrolyn

Malin-A
0

ok japp nu förstog jag.. =D

Faxlin
0

Jag har inte varit på så många utställningar med min tös. Men vi har tagit.
HP, HP, 1:a pris, BIS, Champion. 2:a pris. Så ja som ni ser inte mycket att hurra för :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AnneN
0

Champion är väl inte fyskam?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lena1
0

Jag har ju tagit en del priser, men det är så länge sedan så jag har nästan glömt det, men jag tänkte gå tillbaka i mina papper och kolla senare ;-), den enda jag inte har ställt ut eller tävlat med någonting är ju min snodd, men det funker hur bra som helst ändå ;-).

Sandra76
0

Ju mer grekiska desto bättre i stamtavlan:)

…men det går lika bra med en drutten utan papper oxå:)

Action
0

Vilka fina priser era hundar har vunnit. Hoppas min schäfer blir champion väldigt mycket. Fast det "krävs" så otroligt mycket eftersom det finns så många schäfrar. Men hitils ser det inte helt omöjligt ut! Här är komentaren på senaste hundutställning:

"Super presenterad, med bra päls. Utmärkt hals och rygglinje, bra benstome. Lätta rörelser, ett utmärkt exemplar av rasen. Kommer att bli champion."

Kanske stämmer detta på min lille sötnos? Hoppas domaren hade rätt iallfall…