Luna, powder puff pinglan
Nu så har Luna varit hos oss i ca 4 dygn och jag kan förhoppningsvis slappna av. Hon och min tidigare hund Shanti verkar ha funnit varandra men jag väntar någon vecka till innan jag kan pusta ut. Shanti var till en början lite avvaktande mot den nya och lite avis. Men igår lekte dom för fulla muggar och brottades och hade sig. Luna ska bo här på prov ungefär 10 dagar till innan vi tar henne som fodervärdshund. Vi trivs i alla fall bra med uppfödaren som placerade ut henne, vilket är viktigt för mig att kemin mellan oss stämmer och inte bara mellan hundarna.
Så här kommer några bilder på Luna+Shanti.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Och så en lekfull video med töserna.
Alla dessa bilder innehar jag och uppfödaren copyrighten på och dom får under INGA omständigheter kopieras och lånas utan våran tillåtelse. Lika bra att skriva det direkt.
En puffis….. 

Dessutom. tycker Shanti och Luna var väldigt lika! Även fast Shanti inte har puff i sig så var dom det tycker jag. 
Fint namn hade hon också, hihi.
#8 Tackar! Ja dom är lite lika i färgen. Det var faktiskt en som frågade om dom var syskon igår…haha.
Luna passade bra på henne tyckte vi.
Fick du hem henne trots allt? :D Eller är det enannan? :P
Super fin var hon 
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
#9 Du kanske blev lite inspirerad av min Luna, eller hur 
Hur gammal är hon?
#10 Vi har kollat på några vovvar men det blev pannkaka av det hela då dom som hade hundarna inte hörde av sig bland annat. Och den vi skulle få titta på i Torsdags förra veckan avstyrde då hon beslöt sig för att behålla hunden istället.
Tackar, Luna blir nog glad och höra hur fin hon är.
#11 Visste väl att jag hört namnet Luna någonstans ifrån…så fint namn tycker jag.
Nu halshugger du nog mig…Luna är snart 5 månader.
Det är en chansning, men med mycket support från uppfödaren blir det bra tror jag. Dom lekte för första gången igår och idag är dom mera säkra på varandra. Inatt sov dom nästan brevid varann.
#13 Vet du, jag tänkte skicka ett mejl till dig igår med att jag inte tror att det spelar någon roll.
Som du kanske vet tar jag rätt så ofta hand om en collietös som är precis lika gammal som Hugo, det skiljer fem dagar på dem. Och det har aldrig varit bråk eller tjaffs, och när jag tänker efter lite längre så undrar jag varför man egentligen inte kan ha två ungefär lika gamla hundar, mer än att det blir mycket att ta hand om och uppfostra.
#14 Ja att det blir mera arbete vet jag. Och uppfödaren vågade placera henne hos oss eftersom vi var på det klara med hur man uppfostrar en valp. Och vi valdes ut av totalt 7 intresserade. Så jag känner mig hedrad definitivt. Det blir nog bra detta.
Vilken sötnos du har fått!:)
#16 Tackar!
Söta tjejer båda två, de är väldigt fina tillsammans:) Lycka till!
#18 Tack!
Vad söta! Vilka öron i #0
Som paraboler.
Lycka till med dina flickor!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#20 Tack! Ja hennes öron är bedårande tycker jag.
#21 Ja, det är ju supercharmigt med öron inte är iväxta ännu 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Fina tillsammans!
personligen tror inte jag hundarnas ålder avgör om dem fungerar att bo ihop eller inte, utan om personligheterna faktiskt!
Hoppas allting fortsätter gå bra!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#23 Tack! Håller med dig i det om åldern- Det är kemin mellan hundarna som är avgörande.
#24 Precis
Gillar puderpuff bättre än nakenversionen xD :D
#25 Åh, jag gillar verkligen nakenfisar…uppfödaren hade sådana med.
#26 Nja ingen ras som tilltalar mig men smaken är som baken: DELAD 
Enda naket djur jag gillar så är det skinny-marsvin, inga andra
Men tur att alla tycker olika, tänk vad världen hade varit tråkig annars ^^,
Lycka till med Luna!
#27 Tack!
Det är som jag, tycker inte att vissa raser ser kloka ut.
#28 Ja det är ju så, skönheten sitter i betraktarens ögon :)
#30 Hihi sicka charmiga öron hihi
Stort grattis till tillskottet hoppas allt går bra jätte söt liten puff-tjej du skaffat. Mycket trevlig glad ras :)
#31 Tack!
#32 Men viss är dom ganska lika, sätt en tofs i luggen så har vi tvillingar…haha- Han är så fin din Ozzi. Hur många procent är powder puff i honom?
#34 haha ja ibland har han faktiskt en tofs, det är så gulligt! Tack så mycket, han är cirka 95% powderpuff så det är ganska mycket :)
#33 Tack! Ja jag håller med. Lite reserverad är hon mot främmande människor, men det uppskattar jag eftersom Shanti är precis tvärtemot.
#35 Så pass. Då är han ju nästan ren…han är fin när han är klippt så där.
Vad innebar egentligen fodervard?
#37 Man äger inte hunden men har den som ens egen, betalar veterinärkostnader, vaccinationer, allt som om hunden vore ens egen :)
#37 Precis som #38 skrev.
# 38 Men varfor ager man den inte?
#40 Därför att uppfödaren ev. vill ha två kullar på tiken och därav att man ger den ett annat hem hos fodervärd. Detta kan bero på flera orsaker:
- Att uppfödaren har fyllt sin kvot på egna hundar hemma och av platsbrist sätter man ut på foder.
- Tiken kanske inte går ihop som man önskat med resterande flocken och vill därför behålla avelsrätten men ha henne till annat hem.
#40 Jag skapar en egen tråd om detta med att vara fodervärd, så behöver inte alla frågor kring detta uppta hela Lunas tråd.
#36 jaa nästan ren… Jag gillar också när han är klippt såhär och kommer behålla det så på honom :)