Spårning
När ni spårar med era hundar, hur gör ni? Och vad belönar ni med?

Beror lite på vilken typ av spår jag lägger.
Personspår så kommer belöningen i slutet med leksak och lite dragkamp som belöning och tydligt avslut på spårningen.
Viltspår så är belöningen att hon får godis när hon hittat klöven eftersom hon inte är intresserad av själva klöven. Andra hundar jag spårat med har det varit belöning nog att de fått bära klöven en stund.
Godisspår så är det ju godis längs spåret vilket är belöningen i sig.
Sedan så berömmer jag ju självklart med rösten också 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det undrar faktist jag med!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#1 När du kör personspår, går du en sväng och gömmer dig eller går du och går tillbaka till Velvet och sen ska hon gå sträckan du gick och sen tillbaka till dig?

Vi lägger i stort sätt bara blodspår. Så då är det klöven som är belöning. Å det brukar de älska! De springer runt med den i munnen och svansen går för fullt på dem. Överlyckliga! 
Sen får de även bära klöven tillbaka till bilen själva. Å det gör de så glatt :) Väl där släpper de den när vi säger till och sen får dom lite godis som belöning.

#3 Antingen jag eller någon vän går ett spår, lägger belöningen vid spårslutet och låter oftast spåret ligga en timme eller så, sedan får hunden gå spåret med mig bakom i linan.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I personspår så går jag/kompis ut spåret och lägger en belöning i slutet av spåret. Spårlängden kan variera, allt från bara 300 m till 1500 m. Min hunds belöning kan vara en liten burk delikateskattmat som jag öppnar åt henne eller en vanlig burk med köttbullar, kött el liknande i. Hon vill inte ha leksaker eller lek i slutet.
I viltspåret får hon klöven som belöning. ibland varierar jag det med annat gott i utbyte mot klöven.
Ibland blir det motivationsspår och då blir det överraskningar i spåret.