Discodogs valpkurs!
Hej!
Någon mer än jag som ska börja på Discodogs valpkurs nästa vecka?
Är jättespänd! hoppas på att man ska kunna få ordning på vilddjuret! ;)
//Charlotte
Nej, ingen valpkurs, men allmänlydnad ska vi börja på nästa vecka.

discodogs?

Jag ska gå kurs själv. Packar Vidar i bilen ikväll och drar till huvudstaden. Jag ska gå Hund3, Vidar ska miljötränas, så att han klarar av helg 2, när hund behövs vara med.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#1 okej =) Vår valpkurs börjar på lördagen…med teori på onsdag :) Är jättespänd ;)
#2 japp :) http://www.discodoghundskola.se/
#3 Okej miljöträna är aldrig fel ;)
Låter ju jätte kul ju ;-)

#3 Mycket bra val av kurs!

# Tipset kom ju från dig! Nu sitter jag här, 10 min bilfärd från kurslokalen, vid en lånad dator. Vidar har faktiskt somnat, men är ovan med alla ljud man hör i lägenhet. Polaren Adonis sover dock lugnt, han bor ju här och är van.
Imorgon är det dags, ska bli SÅ roligt och intressant. Dem kurslitteratur de tipsat om innan är inköpt och läst.
MVH Elin
vattnadal vad går kursen ut på eller så, vad kommer ni o göra? lite nyfiken =D

Det har jag glömt, att jag tipsat Dig!
Men jag lovar att Du kommer bli nöjd! Var håller de kursen i år? De blev ju av med sin gamla lokal de brukar använda.
Glöm inte block och pennor. Och en tunn kudde eller liknande att sitta på, man blir garanterat trött i rumpan.

#7 Vet att Du just nu sitter på kursen, men berätta gärna sen när Du kommer hem om vad Du tyckte.

putt
Putteliputt

Jag var i Stockholm, på Liljeholmen. Just nu är det så mycket som snurrar i huvudet, att jag inte direkt kan säga mer än att det var väldigt intressant, och att jag längtar till nästa helg, i maj.
Mycket gick i alla fall ut på att få oss att tänbka, och att inse att vi måste igfrågasätta det mesta. Fall inte för gamla myter. Vi kan skratta åt att folk förr trodde att hundar fick mask av mjölk, och kommer säkert att skratta åt mnasor som vi uidag tycker är sanningar, om 20 år.
Jag ska skriva mer när jag hunbnit landa, läst alla "läxor" och har det mer sorterat i huvudet. Dock skulle jag råda ALLA här, som har hund, att gå den kursen!
MVH Elin
#13 okej låter som om du haft skoj.. väntar med spänning om o få höra mer =D

Gjorde ett inlägg i en tråd, mer blir det inte av all ny kunskap nu.
Kan dock säga att jag är sjukt sugen på att skaffa en canaan dog, även om vi har urhundstyper i huskyna hemma!
MVH Elin