Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1222 ggr
Labolina_73
0

varför blir hon inte helt rumsren??

Hejsan,,

Jag är mycket frustrerad och fundersam över att min hund inte blir rumsren..

Hon kissar innen fortfarande lite nu och då.. ibland bara skvättar.

Jag är ute med henne mera än normalt, dvs ca varannan vartredje timme och hon är nu snart 8 månader.

Vad kan detta bero på, och vad kan jag göra för att det ska bli bättre?

Vi ska snart flytta till hus med trägolv så det känns kanske angeläget att det ska bli bra inom väldigt kort tid..

Snälla hjälp mej med råd..

mvh Linda

[iurochskur]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad för ras är det? har hon löpt än?

Säger som andra sa till mig: En tik av småras kan bli rumsren senare än stora hundraser. Vet inte varför. Men jag fick svaret också att det brukar bli bättre efter löpet. Det blev det för min tiks del. Hon har endast markerings kissat en gång efter att löpet slutat och annars är hon helt rumsren.

Sixtenblixten
0

Hej. Vad e det för ras? Kan ju vara att hunden inte e riktigt mogen, kan oxå vara något medicinskt problem.

Labolina_73
0

Det är en tibetansk spaniel och hon har löpt, gjorde det i maj.

/L

Belimas
0

Det tog lång tid innan min dam också blev rumsren, det är nu först den sista tiden som hon har hållt sig nätterna igenom (hon var typ 10-11 mån.). Visst någon enstaka olycka kan hända men då har det berott på mig.

Hur ofta går du ut med henne och gör hon inne på nätterna eller är det även på dagarna ?

Maliiin
0

#4 Det står i inlägget att ts går ut med henne varannan till var tredje timme Tungan ute

Går hon ock skvätter mkt ute med? Vi hade en som skvätte en hel del när vi var ute med henne. Veterinärerna misstänkte då att det var livmoderinflammation eller urinvägsinfektion.

Labolina_73
0

Beroende på hur sent jag går ut med henne på kvällen innan vi går och sover så kan hon ibland hålla sej till på morgonen men så fort vi kliver upp.. hinner inte ens gå på toa, så måste vi ut med henne annars kissar hon inne. Men det kanske är normalt.?

På dagarna kan jag ha varit ut med henne,, ja låt säga 15,00 så kan hon kissa inne när kl är 16,30, det är inte så mycket men det är nog så frustrerande då hon faktiskt få gå ut regelbundet och med bra tidsspann.

Att hon gick och skvätte lite när hon löpte brydde jag mej inte så himla mycket om men nu??? så himla tråkigt..

/L

[countess]
0

Du har inte kollat upp henne då ? med tanke på skvättandet ? Kanske någon uvi som härjar

Belimas
0

Sorry att jag missade att du hade skrivit det i inlägget….

Ja så gjorde ju inte min dam så om jag var du så skulle jag kolla upp henne hos en vet för säkerhetsskull, det påminner en del om beteendet som mina föräldrars tibbefröken hade och det visade sig vara just uvi. Man kan ju i alla fall börja i den änden och utesluta det för tillfället.

Hoppas att det blir bättre snart!