Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1178 ggr
Cassii
0

äckligt, jag mår illa!

Har ni varit med om att det blir som en bulle, liknande en leverfläck när man tar bort en fästing? Blir riktigt äcklad! Sen sover hon i min säng så tankte kolla att hon inte hade fler fästingar.. då kommer det en genomskinlig mask med lite svarta prickar på krypande, trodde först att det var en bananfluga..?? Verkligen usch, nu ska hon få börja sova på golvet.. iaf på sommaren.. usch vad äcklad jag blir.. vad kan detta ens vara?:S ska ringa vetten imorgon bitti..

[iurochskur]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, Shanti har fortfarande en bulle efter sin fästing. Det brukar vara så ett tag efter man tagit bort dom. Håll koll på bara så det inte blir rött runt.

[Asta]
0

Masken var nog inte några konstigheter. Bara något hon råkat få med sig in i pälsen.

Du får nog bestämma dig för om hunden ska sova i sängen eller inte. Hunden kommer att bli väldigt förvirrad om den ibland får sova där och ibland inte. Låter man en hund sova i sängen så måsta man också stå ut med att den ibland är blöt eller ibland tar med sig fästingar mm.

[jakke94]
0

#2 låter inte alltid daddy sova i min säng, är är inte mer förvirrat än vanligt för det ;)

[Asta]
0

#3 - du gör som du vill, men för mig låter det väldigt underlig om hunden ska fatta att den får sova där på vintern, men inte på vintern. Är det något jag fått lära mig när det gäller hundträning är det att man ska vara konsekvent. Men jag tänker inte diskutera saken för folk gör som de vill ändå.

[jakke94]
0

#4 han gör inte som han själv vill, han hoppar upp där på kommando, alltså när jag vill. 

Ger honom inte kommandot när jag inte vill att han ska vara i sängen, prec. som du inte ger kommando sitt när du inte vill att din hund ska sitta :)

Karmatarerskanise
0

#4 Om det är DU som bestämmer när hunden får vara i sängen och inte, blir det inga missförstånd. Glad Om hunden däremot inte fått lära sig att den bara får vara där när man säger till kan den bli förvirrad ja.

Misarn
0

Vi brukade också låta hundarna sova i sängarna året om men sen när vi fick fästing på oss så har dom fått sova i sina egna korgar, fast dock bara under den tid som dom kan få fästingar Glad Det är ju inte så trevligt att hitta sådanna krypande, men en sådan bulle som du beskriver brukar dom också få om man ryckt bort fästingar.