Vad är detta för ras?
Vad är detta för ras?:
En hund som alltid är tillgiven till sin ägare och inte älskar allt och alla, men verkligen är där för ägaren om den ber den om något. Alltid villig och på för att jobba, tackar aldrig nej. Älskar freestyle, lydnad, agility och lära sig trix. Sällskaplig och behöver minst två timmar promenad, sen träning och hjärnjumpa. Som tycker om att springa och "cykla" (springa bredvid..) Storlek spelar ingen roll! :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Passar in på väldigt många raser.
Säg någon?
Aussie, Rottis, Schäfer, Golden, Sheltie, Jappe, Jack Russell, Foxterrier, Amstaff, Staffe. Listan kan göras hur lång som helst.
Tycker alla hundar behöver eller iallafall bör få 2 timmars promenad dagligen.
Skulle säga Border Collie eller Shetland Sheepdog. :)
TS
De flesta raser klarar nog av vad du ber den om. Men vill man ha en hund som man kan cykla med så skulle i alla fall jag undvika dom allra minsta hundarna. Så länge du inte har tänkt att sätta hunden i en cykelkorg..
Alla hundar klarar ju av lydnad, agility osv men frågan är ju vad för ambitioner du har inom det?
Säger som föregående, 2 timmars promenad varje dag är nog inte så mycket egentligen.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
#5 Det står ju faktiskt MINST 2 timmar promenad. Agility träna ganska hårt och försöka komma långt inom, likaså lydnad, freestyle mest på kul. Jag tror inte en hund av grupp nio skulle palla detta.. Men jag kan ha fel ;/
Glömde även nämna VALLHUND! :))
(Har inga planer på en till hund, men om tre år ja, då blir det hund nr 2, troligen en till sheltie, men öppnar det sig en ras som är mer lämplig så skulle jag läsa mer om den!)
#5 2 timmar är lagom för vissa hundar och raser. Jag har en sankt bernhard och 2-2½ timmar/dag är lagom för henne.
#6 Jodå, t.ex papillon, phalené, bichon frisé mfl klarar det mycket bra :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Men kanske inte hårdträning i agility flera dagar i veckan? :)
#8 Man ska igentligen inte hårdträna någon hundras i agility flera dagar i veckan
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min dvärgpudel stämmer in rätt mycket på den beskrivningen dock tror jag inte alla dvärgpudlar är så då han gick igenom en operation så han är rädd för vissa människor och hundar och han är alltid vid min sida för han är min bebis :)
//Forgetful
#9 Men som klarar lite mer och helst vallhund.
#11- Har du kollat upp hundrasen Pumi? Annars sheltie såklart :)
Menar inte att det inte finns raser som inte skulle vara nöjda med den mängden motion. Men jag tycker nog att hundar bör klara 2 timmar och mer därtill.
Sen betyder ju inte det att jag nödvändigtvis tycker att man behöver promenera dag ut och dag in med hundarna.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Aussie som jag skrev tidigare 
#14 Tack för ett rasförslag! Förra gången stod det mellan sheltie, aussie och tollare. Nästa gång troligen mellan aussie, sheltie och möööjligtvis BC om jag får upp ögonen för vallning :)