Håller med, så onödigt och osmakligt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Den människa som har ens tänkt tanken på att ta hål i öronen på sin hund osv borde söka hjälpa!
Jag tycker inte om när man klär upp sina hundar för att det är sött heller!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Det var ju igentligen inte så farligt med tanke på de som tatuerar sina nakna hundar och katter eller de som färgar sina bepälsade hundar.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Jag tycker inte om när man klär upp sina hundar för att det är sött heller!
Det däremot tycker jag beror på hur, hur ofta och vad hunden tycker om det. Jag sätter till exempel alltid på min hund ett julhalsband med pinglor varje julafton. Han bryr sig inte ett dugg om det. Det är ju helt onödigt, jag sätter på honom det för att det är så gulligt och fint. Utöver det har han aldrig något på sig förutom selen, om det inte krävs eller om jag skulle komma på något kul till påsk eller midsommar 
Att göra hål i öronen på en hund är något som känns/gör ont på hunden och det hålen finns där ända tills de växt igen. Kan säkert innebära massor av problem för hunden. Att någon gång ibland sätta på en hund en t-shirt, ett roligt halsband eller liknande (bara för att man som ägare tycker att det är sött) som går att ta av på en gång om hunden ogillar det, tycker jag inte är jämförtbart med det. Däremot om hunden går i kläder varje dag/mer ofta utan att den behöver det för till exempel skydd mot sol/kyla så tycker jag det är väldigt onödigt även om hunden inte verkar bry sig.
#3 Dessa ägare skulle man vilja ge en "makeover" där de får lite tatueringar, piercingar och ny hårfärg utan att de själva har något att säga till om saken 
#4 Ja är det t.ex julafton eller födelsedag är det en sak men inte var dag bara för att det är sött som tyvärr många gör speciellt på småhundar.
Speciella dagar på året rör mig inte men inte flera dagar i veckan eller varje dag :)
#3 Hög grad av djurplågeri tycker jag
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Nej, om det är så ofta och utan anledning tycker jag också att det är totalt onödigt. Fast samtidigt inte jämförbart med piercingar och tatueringar.
Osmakligt. Men dom behöver i alla fall inte ha reflexväst på hunden