Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1063 ggr
Cassii
0

Hjäääälp mig :(((

Hej, igår gav jag min tik ett märgben (ett sånt som man köper på djuraffär, med bacon fyllning), imorse var hon inte sugen på sin mat, jag satt henne i min famn och tog en kula i handen, hon kolla konstigt på mig, jag släppte ner henne och bestämde mig för att om hon inte ätit upp på 20 min så får hon ingen frukost. Men när jag började göra iordning min frukost, så hade hon ätit klart. Skönt tänkte jag, när jag ätit klart och diskat gick jag till vrummet, där började hon hulka på mattan och jag for upp från soffan (fast ändå lugnt), satte mig vid henne, eller först flyttade jag henne från mattan till golvet, där smekte jag henne på ryggen och hon spydde otroligtotroligt mycket (ungefär 2 kvadrat decimeter, o hon är en shetland sheepdog på fem månader!) jag blev jätte rädd, men va ju tvungen att ta bort allt så jag stängde in henne i badrummet så hon inte skulle kunna äta upp det.. Spyan var ganska tjock och röd (antagligen från märgbenet), sen blev hon sitt vanliga jag och vi körde lite shaping o så..

Sen åkte vi till Gärdet och hon fick springa osv..

På kvällen när hon skulle få middag ville hon inte ha, jag gick ut med henne och hon spydde igen.. Rosa och ganska rinnigt.. (Hon har även fått lite foderkulor på dagen idag när vi tränat så hon va inte tom!)

Nu är jag jätte orolig, hennes allmämtillstånd är precis som vanligt, hon dricker.. Men borde jag fasta henne i ett dygn och sen ge kokt ris med fiskbullar i morgon kväll? Eller ska jag försöka med middag igen? Borde hon vara allergisk mot märgbenet eller va det gammalt? (Hon åt ett sånt för två veckor sen o då inga tecken..), kan det vara hennes foder? Hon har dock haft detta i två och en halv månad utan att visa några tecken på sånt här. Hon äter; Magnusson Meat & Biscuit Junior..

Tacksam för all hjälp! :(

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

såg det ut såhär typ? med plast runtom?

för om det gjorde det så var det nog samma sorts som Klenod en gång fick (och aldrig mer)

Hon åt det på kvällen och sen på morgonen så ville hon inte äta, precis som hos din. Istället tog vi en snabb promenad och då kom allt. Ben och lite foder plus en massa slem och galla.

Hon försökte kräka hela den dagen. Hulkade sig och det kom bara upp vatten som hon drukit sen.
Hon mådde inte bra på hela dagen. dagen efter var det bättre men hon var inte överförtjust i att äta precis.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Cassii
0

Ja precis! Typ ett sådant! Kommer aldrig ge henne sådant igen.. eller någon annan hund..

Zebben
0

Tråkigt för Er, men samtidigt….varför ger man dessa ben till hundar? Det finns ju riktiga märgben i mataffärerna för bara några kronor som alltså är mer än hälften så billigt och dessutom dubbelt så mkt nyttigare.

Vill inte vara grinig, jag bara undrar. Glad  Har de aldrig ätit riktiga märgben innan så börja med att gröpa ur dem så merparten av märgen försvinner, sen kan de ligga och mumsa på dessa. De finns att köpa i de allra flesta mataffärer.

Noa-Nisse
0

#3 man måste ju prova och lära sig av sina misstag helt enkelt ;)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Cassii
0

#3 Har letat efter såna PLUS att vi skulle bort så ist för att hon skulle springa runt tänkte jag. Jaaa ett märgben, men ja det slutade jju så här :/ Så ska leta vidare efter riktiga!

Maja2
0

#5 fråga i din vanliga matbutik, de kan nog ta hem. Här tar ica hem åt mig när jag säger till, 5 kg åt gången, frysta, beställer jag. :)

Cassii
0

#6 Ska fråga imorn :D TACK!