Vad för ras är det vi söker?
Behöver eran hjälp med att hitta en hund för oss.
Storlek En liten till mellanhund (ungefär som cockerspaniel/whippet)Päls helst en päls som inte kräver för mycket pälsvård eller som man kan ha nertrimmad**
Vad vi ska ha hunden till** Främst sällskap men kommer även träna agility, rallylydnad, freestyle och lydnad.
Temprament Gärna en liten "mjukare" ras, som tycker det är lika skönt att ligga hemma en dag som att vara ute på äventyr
Tycker Pudel låter som en ras för er. Dock inte på punkten om pälsvård då dom kråäver ganska mycket pälsvård men om han har dom nerklippta så blir det ju mindre. Dom fäller ju inte heller. Dom är glada, lättlärda och dom klarar av dagar som är lugna, eller vad jag ska säga.
Lycka till med rasvalet :)
Whippet låter annars som en hundras för er. Jag växte upp med en whippet, en supergo hund som inne var en riktigt soffpotatis, men gärna följde med på ävnetyr ute. Men han blev aldrig stressad eller nervös ifall det blev eprioder när det blev mindre motion. Det enda "problemet" var att han var lite rädd för saker, typ dammsugaren, men jag tror det kan ha berott på att vårt hem inte var "superstabilt" :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# Håller med #2 Whippet! En mer mångsidig hund får man nog leta efter! Födde upp whippets ör någr år sedan och det finns ingen underbarare ras anser jag! :)
De kräver inte mer motion än de får så att säga! Dvs inga rastlösa hundar! :)
Mina whippets var trygga stabila och kanontrevlig! Tränade agility, lydnad och så klart kapplöpning och de gick super att kombinera detta! :)
Kram /Tess
Jag tycker Whipet låter mer som en ras ni letar efter har bara träffat uttrevliga wippisar o man blir lika glad varje gång jag en :) där har du en myshund som gärna är med i soffan men oxå äventyr 
Bryter det där Whippet-mönstret och säger Japansk Spets eller Mittelspitz :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Tänkte också på Whippet haha 
<3 Whippets!
RIP El Khyrias Honey Pie…:( Finaste whippen jag haft!
Kram /Tess