Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 432 ggr
SaraC
0

OT. Vad har ni för er?

Det är så tomt och tyst tycker jag, vad har ni för er? :)

Själv sitter jag här med Chicko-råttan sovandes på magen och Eros-elakingen på fötterna! :) Har nyss varit ute o lekt i solen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Alex
0

Jag kom precis hem från stallet, ska äta nu. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lena1
0

Jag har nyss pratat med dig :-)) och nu ska jag sätta mig vid symaskinen en stund, sedan är jag tillbaka igenFlört

Malin-A
0

jag har nyss kommit hem ifrån att ha vart o fikat hälsat på en kompis o handlat.. o Lusse har precis stått o ätit för fulla muggar ur tunnan som vi har maten i, när vi vart o handlat mat o fyllt på tunnan så ska han stå och äta ur den, annars blir han sur om han inte får =)

Lotta
0

Jag har städat inne idag, efter det gick jag ut och planterade penseer i krukor. Efter det åkte vi och köpte en ny grill. Nu har jag äntligen satt mig i soffan efter en tuff dag *pust*

Alex
0

Jag är tröööött..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

jag e också trött, men vill inte somna nu för då kan ja inte somna inatt.. =/

Alex
0

Neej precis.. Jag tänkte lägga mig tidigt igår.. La mig vid två nån gång.. Kändes ju nödvändigt när jag inte kunde somna förrän halv 5 ändå. >.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

jobbigt när man lägger sig o inte kan somna.,. =/ hoppas d går bättre ikväll =)

lena1
0

Nuuu kommer jag snaaaartSkrattande

Lotta
0

Men era seg proppar…vakna upp nu!!! Jag har inte sovit på hela dagen…så jag lär nog somna tidigt ikväll *fniss*

Alex
0

Jag blir inte sen ikväll i alla fall.. Ska upp tidigt imorgon ju. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Ska damen till stallet?

Alex
0

Näpp, frisören. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Denna kommentar har tagits bort.
Malin-A
0

jag blir nog inte heller så sen idag… vill se bilder imorrn Alex =)

lena1
0

nu är jag här och har sytt klart för i kväll, blir nogf inte heller så långvarig ;-)

Malin-A
0

vad har du sytt lena?

lena1
0

jag har sytt gardiner, och sytt upp byxben :-)

Malin-A
0

ok, blev d bra då? =)

lena1
0

ja jag tror det, har inte hängt upp dom ännu

Malin-A
0

ok.. hoppas d blir bra när du hängt upp dom me =)

Lotta
0

Vad du är duktig Lena, jag har gardiner till tjejernas rum..men jag orkar inte en :(

lena1
0

21,22 tack ;-)jamen jag får vänta till i morrn med att hänga upp dem, för det gör min man, för jag får inte det :-)))

Lotta
0

Hehe så brukar jag göra också…han brukar få tvätta fönstren också, jag skyller på att jag inte är så duktig på det Oskyldig

lena1
0

haha det var smart…men jag måste be om hjälp för jag får inte hålla på i dom höjderna,och jag hatar det för jag vill inte vänta på det egentligen ;-)

Lotta
0

Ungefär som här då..jag är född med en bröstrygg som gör att jag inte orkar hålla upp armarna mer en en liten stund. Och jag lovar att jag har lika lite tålamod att vänta..allt ska ske på en gång helst igår Skrattande

lena1
0

ajdå lät inge kul alls,näe det är inge kul alls att behöva vänta, men nu blev klockan så mycket så jag ville inte vara en elaking i kväll hehe..

Lotta
0

Ibland så håller jag på att dö när det inte händer nått på en dag…hehe Åsa vet tro mig =))

lena1
0

låter väldigt likt mig det där haha,tack för ditt rara inlägg i gästisen, ja nog är han en pajas utan dess like den hunden :-)))),och det finns ju så mycket mera att berätta om honom också, han är en själgående påhittare av stora mott, men ändå inte elakt vis liksom, typ emil i lönneberga han vill väl men det blir fel :-))))))

Lotta
0

Det där med rönnbären då höll jag bara på att dö *ASG*

lena1
0

ja alltså vi skrattade ju som galningar själva här:-)))),det är inte alla som har sådana möten i skogen inte och inte med dessa kol nedkladdae kläder heller ju, det roliga är ju som sagt ett det är sant, och mera galenskaper har han haft för sig på dessa fem år kan jag villigt erkänna, spotta godis på folk och allt möjligt, men det kommer mera då jag känner att det är dags ;-)…

Alex
0

#15 Kanske du får.. Om jag kommer ihåg att ta kort. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

#32 blev det bra då? du va där idag va?

Alex
0

Ja det blev bra. :) Lite blått för tillfället, men det försvinner. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

blått?:P

Alex
0

Japp ^^ Har blekt det till typ vitt :P Men kunde inte ha i blekmedlet alltför länge.. Håret kan ju gå av då…:P Så fick bli lite andra knep, bl.a med nåt medel som mer slog bort det gula än blekte, så det blev blå ton i det. Men det går bort. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

häftigt =) vill se bilder juu =D

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sleten och fin. Men det är en bild i alla fall. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

Oj jävlar.. hihi men jag tyckte de var coolt!!!:)

Malin-A
0

ja d va himla coolt, ser ju vitt ut iaf.. hehe =)

Real
0

ja de var verkligen skit ball! absolut.. blir avis.. men skulle aldrig någonsin passa i sånt där..

Alex
0

Hihi tack. ^^ Ska tvätta håret mycket nu, så det blåa går ur bara. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

hur har d gått me ditt hår Real? växt lite nu va?

Wikstr_m
0

Jag sitter och spelar Donky Kong på Super Nintendo ;D Mwah, har man en gång börjat spela så sitter man fast! ;D

Alex
0

Ooh Donkey Kong! Det har jag inte spelat sen mellanstadiet. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

Ja, malin de har växt ut en hel del.. nu har jag luggen där den ska vara igen och sen är de inte pojkkort längre.. mycket bättre:P nu kan jag t om ha de bara platt utan att skämas.. ser rätt bra ut ändå. hehe.. Men skulle vilja ha långt ett tag igen, men tänkte skaffa extansions när ja har råd.. då kan man ha både kort och coola frisyrer.. och sätta dit längre när man har lust me de:)

Malin-A
0

men det är ju bra att du trivs bättre me d nu =D

nu ska jag hoppa upp i sängen, natti natti me er alla goingar =D

Alex
0

Natti natti Malin. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Kl. 02:31. ja, du vet jag vad jag gjorde. Sov min skönhetssömn!

Ha det så gott i det ljuvliga vädret nu. Jag jobber 12-21.30 hualigen!!!

lena1
0

Kerstin skönt att höra att du mår bra nu, och är tillbaka på jobbet igenFlört.

Kram

Lena

kerstinjoh
0

Mår alldeles prima, o det är så gott att vara tillbaks, både på jobb o HiF!

Alfons o maken ska till torpet. Så Alfons kan vara ute. Titta på fåglar o fjärilar. Jaga flugor och gräva lite hål här o var!

lena1
0

51, låter härligt!!!! ;-)

Wikstr_m
0

Alex, då är det ju dags att du börjar spela ;D

Malin-A
0

morrn morrn alla =)

Alex
0

#53 Haha jaa det är väl det.. Problemet är bara att jag inte har nåt TV-spel.. ^^ Var hos en kompis jag spelade det på den tiden. ;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

_Anna93
0

mitt ena marsvin som har en 7dagars bebis har blivit sjukt så jag e jätte orolig och jag håller på att stöd mata både honan och ungen. :(

Wikstr_m
0

#55 ta och köp ett beggat ;D

Faxlin
0

#56: Stackare, håller yummarna för att de överlever. Åtminstone honan. Det är ju i alla fall mamman som är viktigast även om förlusten av bebisen också blir tung.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

_Anna93
0

56# jag tror att ungen överlever han får en fostermamma men honan har mun svamp och antagligen toxicos så hon överlever nog inte Gråter

Faxlin
0

#59; Stackars dig. Beklagar så.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta
0

Vad jobbigt Anna, hoppas det går bra för er Gråter

Alex Silverschampoo kallar vi det här, jag använde det när mitt hår vart blekt. Det kommer bleka bort det gula efter några gånger ;)

Kerstin när jag äntligen satt mig efter en jobbig med skön dag ute,…då har du börjat jobba, nu är det synd om mig Gråter

Alex
0

#61 Näpp, silverschampoo var det inte. ;) Det har jag hemma så det vet jag vad det är. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Men det är ju blått och tar ur gulheten ur håret…=)

Alex på tisdag ska jag iväg och fixa håret, har du kommit på nått som en tantis kan ha? :)

SaraC
0

Jag har precis blivit brunett! ;)

För övrigt har jag supertråkigt just nu… :( Precis kollat på "Ondskan" för att förberedda mig till ett seminarium på måndag, men nu är det riktigt segt..

Alex
0

#63 Jag vet, men det var inte silverschampoo, det var nåt mer blekmedelsaktigt ungefär :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

sara, har du blivit brunett? wow.. är du snygg?:O:P

Wikstr_m
0

Ååh, jag har suuuuuuuuper tråkigt så jag ska nog ägna mig lite tid att spela Donky Kong!

Mischa
0

*kollar på kung pow*

älskar den…..

≧◔◡◔≦

Wikstr_m
0

Jag håller på skita ner mig, det ramlar stoooooooora och tunga isblock ifrån taket. Säger bara gud nåde den som går där under när det rasar. Det bli en säker död att gå där under just nu.

SaraC
0

Japp! :) Haha, har fått en massa komplimanger iaf Generad Men jag är jättenöjd själv iaf :)

Wikstr_m
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#61 du har ingen aning om hur silverschampo fungerar på rödbrunt hår?

Jag bjuder på mig själv med denna bild!

SaraC
0

Hur menar du att det ska fungera på rödbrunt hår? Det är till för att ta bort gult i blont hår.

:)

Wikstr_m
0

#72 Jag är ute efter nå rosa i skallen, tänkte om det bleker det till rosa :P haha

Alex
0

#73 Nej såå mycket bleker det inte. ;) Eller, det bleker egentligen inte alls, utan slår ut gula toner bara.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Real
0

sara, ahaa.. va bra!:) dom flesta brukar passa i brun tror jag iof.. de är säkert skit snyggt på dig:)

Lotta
0

hehehe ta inte silvershampoo för det hjälper inte på brunt….jag hade brunt med en blond effeckt förra året och då använde jag silver shampoo för att få bort det gula ooch det vart ingen skillnad på det bruna, tro mig =)))

SaraC
0

Tack du är snäll du :)

Wikstr_m
0

åååh, jag som ville bli rosa i skallen..

Alex
0

#78 Blek och färga ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

#78 Om du så gärna vill ha rosa hår, så ha i blekningmedel och låt det sitta tills du ser att det blivit rosa ;)

För flera år sedan så fick jag ett flögg att jag skulle bleka mitt rödbruna hår…efter 3 timmar var jag klar fortfarande lite gult men det gick ju som sagt att fixa. Första gången hon tog ur då var håret oranget, nästa rosa, nästa riktigt gult och sedan var det lite gult bara då var det bara att åka hem. Jag kan lova att jag hade nog ingen svål i skallen kvar…och när jag tvättade håret vart det som tugg-gummi…5 liter balsam i tvätten *urk*

Men tror ni jag slutade efter det? Skulle inte tro det….jag vet inte om det är någon som provat det här medlet som ska ta ner färgen om man vill bleka det sedan…jag har Generad Samma dag som vi skulle på sommar avslutningträff med en av tjejerna, inte roligt kan jag säga..jag var knallorange i skallen, min dotter gapade och skrek att jag kunde banne mig inte vara klok..och just då kände jag mig inte riktigt klok heller Generad

Mischa
0

#78, Ifall du vill tona håret rosa spelar det ingen roll om du har gula/röda pigment kvar i håret efter blekning.

Första gången jag gjorde det var mitt hår smörgult och toningen blev perfekt! 

Jag hade verkligen syntetrosa hår!  dagen efter jag tonat, kom en alkis fram och undrade om jag bar peruk ^_^

≧◔◡◔≦

Wikstr_m
0

ska tänka på det ni skrivit :) jag är nog underlig, för jag vill bara ha rosa för att se hur det ser ut :P

Lotta
0

Min dotter färgade sitt blåbärsblått när hon var 14-15 det såg inte klokt ut…inte direkt så smart heller allt i badrummet var blått =)

Alex
0

#82 Jag har en kompis som haft rosa hår. Alltså riktigt rosa. ;) Hon passade svinbra i det, men det är det nog inte alla som gör..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

heeej alla nu e jag tillbax =D

Alex
0

Hej Malin. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

va gör ni då?

Alex
0

Sitter på iFokus, msn, lyssnar på musik, dricker te.. Du då? ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

oh va gott.. nehe sitter här o gör inte så mycke, e sjukt sugen på coca cola.. =/ men får ta mig lite saft ist =D

Alex
0

Jag har cola hemma, kom förbi bara. ;)

Nej, nu blir det promenix med Mexx och sen sängen. Natti natti.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

oh kommer me d samma =D

nemen e Mexx vaken vid den här tiden? =) natti natti ska också hoppa i säng..

Alex
0

Hihi nej Mexx sover som en gris vid den tiden.. Men ropar jag på honom så kommer han allt glatt med ut på promenad. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Skulle jag ropa på Skorpan vid den tiden skulle hon inte ens lyfta på huvudet..den jycken är så trött jämt, plus att hon vägrar kliva ur sängen förns jag kliver ur =))

Alex
0

Det hade inte Mexx gjort förut heller.. Men sen han var dålig i magen och vi var tvugna att ta nattliga promenader så kom han på att det var mycket trevligare då, när det var folktomt. Så då försvann mörkrädslan. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Skorpan morrar åt allt som rör sig om vi skulle lyckas få ut henne =))

Malin-A
0

tro sjutton d, väcka henne i sin skönhetssömn sådär, jag brukar också morra när jag blir väckt mitt i natten hehe =P

Lotta
0

Aha så du är sån du Malin…jag är faktiskt likadan eftersom jag oftast har svårt att somna *BLÄ*

Malin-A
0

haha ja jag kan bli fruktansvärt sur om jag blir väckt, eller värsta är om någon drar av mig täcket för att typ djävlas, ush va ilsken jag kan bli då =D

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.