Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 991 ggr
[rightPAW]
0

Ovan hund i hundgård

Jag ska iväg på läger den 10 Juli och en sak som känns väldigt jobbig är att hundarna kommer sova i hundgård. Varken min eller min kompis hund har någonsin vistats i hundgård, och jag känner verkligen ingen lust att lämna henne, på ett främmande ställe, där hon får sova med massor med andra hundar (i olika "boxar").

Har du lämnat din hund i hundgård? Hur reagerade denne?

Fridaaaa
0

Lillan har jag aldrig haft problem med att lämna i hundgård då hon är van sedan liten, då var hon det med mamman, och sedan själv och fungerar kanon.

Men om du har möjlighet, träna att lämna henne korta stunder i början, kanske gömma dej så att du ser vad hon gör?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mischa
0

Visst är det ovant i början, samtidigt är det väl inte värre att sitta i hundgård än att sitta hemma (så länge man vant sig).

≧◔◡◔≦

[rightPAW]
0

Det är ju dem andra hundarna som jag blir fundersam över, hur hon reagerar på dem.

Mischa
0

#3 men ska hon sova med andra hundar eller har dom separata boxar?

≧◔◡◔≦

[rightPAW]
0

Separata boxar

Mischa
0

#5 Då är det väl lugnt?

Tror man måste(?) ha insyns-skydd mellan hundarna så hon lär säkert inte bli störd.

≧◔◡◔≦

[Driva]
0

Jag förstår precis. Jag skulle ha svårt att lämna Nellie i en hundgård om den var väldigt "skällig", jag tror Nelie hade mått väldigt dåligt av att bli lämnad själv i en främmande box med massa hundar som skäller runt henne. Men då är hon en väldigt människo-socialhund också…