A-fil till frukost?
Halloj! Nu är det jag igen. Min hund går inte ner i vikt som jag vill trots ökad motion, därför måste jag nog reglera fodermängden lite. Då hon redan får så lite känns det som att det inte kommer bli nåt kvar. Kan jag ge henne fil eller ev fil och lite foder till frukost och sen den större delen av maten till middag, så hon ändå får en portion liksom?
Visst kan du hälla i lite fil, en annan sak som man kan gö är att lägga maten i blöt så det sväller upp och då blir hunden mätt på d ist, men kör på fil du, det skadar inte
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ger våran hund mat 1 gång per dag när hon är hon inte äter så bra annars får hon vissligen lite frukost en kycklingklubba. jag vet att inne på bif fanns det en del tips ang bukfullnad om man har en hungrig hund hmm vet i katten vart det var vissligen men AnneN gav tips ang det :)

tack! jag hade tänkt att om jag ska ge lite mat i filen så ska den vara uppblött.. annars gillar jag att hon får tugga lite o använda tänderna.
Kan annars rekomendera laktosfri fil istället för a-fil då många reagerar på laktos (min hund reagerade och började fjärta, nästintill, gröna ångor
)
Min hund har redan sen valpstadiet fått både torrfoder och fil (laktosfri) till frukost och det har han klarat sig bra på. Som liten åt han 3 ggr om dagen, men nu äter han enbart 2 ggr och kvälssportionen är något större än frukosten.
du kan hacka morötter i maten också om hunden äter det, ger också en mättnad :)
5 bra tips man kan även koka lite grönt lätt.

har kört lite med grovrivna morötter i maten, det slank ner ;)