Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 958 ggr
Teddy06
0

perser 3 år och liten valp

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har skaffat en valp för drygt en vecka sedan, den lille killen är drygt 10 vek nu och är väldigt busig, framfusig och livlig. Har också en perserkatt också det en hane som blev 3 år nu i slutet av juni. Först blev vår perserkatt lite skrämd av den busiga valpen, men nu visar han klart vem som bestämmer, tyvärr förstår inte den busiga valpen det utan fortsätter buset och skäller även på katten. Ibland går valpen i närkamp och hoppar på katten. Detta verkar lite otäckt ska vi låta dem hållas eller ingripa, är rädd att någon av dem blir skadad. Kan de någonsin bli vänner?

Rocky och Teddys matte.

madilicious
0

Har 3 hundar och några katter och allting funkar med lite tid. Vi har en jättestor klätterställning och då menar jag stor. Den hade vi i ett hörn och kompost runt så katterna kunde få vara ifred om de ville det. Där hade de sin matskål och deras låda också. Kattmat är superpoppis hos mina hundar iaf och de absolut godaste en hund vet är kattbajs äckligt men sant. Så mitt råd är ingrip om de blir för hårdhänt introducera dem tex när hunden har varit ute och lekt av sig så den är lite tröttare. Och gör gärna ett ställe där katten kan få vara ifred där den kan få lite lugn.

Tror det komme gå prima med tiden vill du ha fler tips så skriv gärna.

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko