Kräks och äter gräs.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har märkt på min jack russell att han förändrats lite på senaste veckan. Han har börjat äta mycket gräs (gjorde det inte alls ofta innan, nu är det på varje promenad han får gå lös) Sen i Fredags har han spytt ca 1 gång om dagen, verkar lite allmänt slö sen igår. Det han spyr upp är inte mat utan gult slem/skum. Han var lite lös i magen i Lördags, sen i Söndag bajsade han bara en gång (han brukar bajsa minst 2-3 gånger vanligtvis) Idag har han inte bajsat ännu, han är ute på promenad med husse nu så jag vet inte om han gjort något ännu.
Vi bytte foder för drygt en vecka sedan, kan det kanske ha något med det att göra?
Jag avmaskade honom igår, då han äter MYCKET skit och skräp ute. Avmaskade honom för precis ett år sen då jag misstänkte att han hade mask, då såg man en lång mask i hans avföring.
Kan det handla om mask?
Man blir ju lite orolig för honom då han inte är sig själv riktigt. Ska ringa till veterinären imorgon (känner jag att läget blir mer akut ringer jag givetvis ikväll till jouren om det behövs)
Någon som kan tro sig veta vad det kan vara?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag tror på fodret eller värmen 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Ett annat alternativ är ju att det är gott :D
Jag pratade med en kompis om det då hennes gör som din, äter gräs tills hon kräks, och det är många hundar som äter mycket gräs nu och på försommaren brukar gräset vara saftigare.
Min lille hane äter massor med gräs, men han har bara spytt upp det en gång. Han går och betar som en liten ko…ungefär varannan meter tar han en tugga om vi är på något ställe med extra gott gräs;) I hans fall hanldar det nog mest om att han tycker det är gott. Och om vi stannar på ett ställe tror jag att han efter en stund tar en tugga för att han är uttråkad.
Men din hund verkar inte äta på samma sätt, att hundens kräks mkt och har börjat äta en massa gräs nu senaste veckan känns som ett tecket på något, men jag kan inte gissa på vad:/

Visst är det vanligt att hundar äter väldigt mycket gräs så här års. Men att din även kräks upp sin mat tycker jag tyder på att hunden är irriterad i antingen hals eller mage. Dags för en vet.kontroll kanske..
Lillan äter med en hel del gräs och kräks upp men hon är inte slö och hon äter sin mat :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.