Intresserad av utställning
hejsan!
Jag har blivigt på senaste tiden väldigt intresserad av att ställa ut våran framtida voffsing. Men problemet är att jag inte kan ett smack om det. Skulle vilja att ni förklarar hur det går till, vad man ska göra dagarna innan utställningen och ja, allt som man bör veta innan man börjar ställa ut ;)
Du behöver inte berätta så mycket. Om du bara vet något liten sak ang. utställningar så blir jag jätteglad över det lilla. Själv kan jag ju INGET!
Så tveka inte att skriva vad du vet/kan om utställningar!
(det är en pudelvi ska skaffa)
Uppfödaren brukar hjälpa till att frisera hunden. Våran uppfödare har haft klippkurser så vi har lärt oss att klippa själva.
Har du läst artiklarna som finns här? del 1 och del 2.
Dock har dom gjort om bedömningen och den är även hårdare. Nu är det Excellent, Verygood, Good, Sufficient och Disqualified istället för 1-5. Men i övrigt funkar det typ likadant.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
En viktig sak är att lära dig hur din hund ska stå i ringen och öva på det. Sen är även pälsvården viktig! Pudel har ju olika speciella klippningar som du ska ha på utställningar. Men öva mycker redan från att den är valp på att ställa upp den och att springa med den kan du göra lite senare när den är van vid att gå i koppel och liknande.
Lägger in några bildadresser till bilder på pudlar som står bra :)
http://www.sydsvenskan-img.se/archive/00389/KB200810148491670AR_389119a.jpg
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tack så mycket! var til stor hjälp :) tack även för tipsen.
tack för alla bra tipsen! Och tack för bilderna. Nu har jag lite att utgå från när jag tränar med den i framtiden!