Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 8037 ggr
Michaela-N
0

Bästa hundfodret - vilket tycker ni?

Överlag, vilket tycker ni är bästa fodret? Det får kosta hur mycket som helst.

[rightPAW]
1

Alltså det är ju jättesvårt att säga. Det bästa för en aktiv sällskapshund är ju något helt annat än det bästa för ett gäng sibbar som jobbar gärnet hela vintern. Det är något väldigt individuellt som helt enkelt måste anpassas från hund till hund.

rebz
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Säger som #1, det är individuellt. Vissa hundar kanske inte funkar på det dyraste fodret som finns eller vice versa. Så det är svårt att säga vilket som är bäst. Ser man innehållsmässigt så är det nog Orijen, om det inte finns något annat foder utan spannmål med högre kötthalt?? Men om man ser till det bästa fodret överlag så är det som sagt individuellt, för alla hundar gillar ju inte allt/funkar inte på allt och vissa kräver mer än andra.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

malinroth
0

Jag ger Nelly PROformance lamm och ris och det fungerar hon bäst på av alla foder vi provat. Hade problem att hitta ett foder hon inte blev dålig i magen av så under de första åren blev det tyvärr en del foderbyten. Det första fodret hon fungerade riktigt bra på var Sportsmans pride lamm och ris, det finns dock inte att få tag i inom EU längre tyvärr men vi bytte till PROformance som rekommenderades istället. Dessa foder är väldigt lika och de påstods att man inte ens behövde blanda ut maten vid övergången, det vågade jag mig dock inte på utan tog det säkra före det osäkra. Hon är iaf minst lika bra med PROformance, vilket jag är väldigt glad för! PROformance kostar 575kr för 15kg.

Det finns säkert något annat foder hon skulle funka bra på också men inget av de vi provat i olika prisklasser. (bla Robur, Eagle pack, Doggy, Eukanuba)

AnneN
0

#3 Sportsmans pride lamm & ris finns visst att få tag i, kika in på http://www.sportsmans-pride.se/ om du är intresserad Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Michaela-N
0

Varför tror ni att det är något ni ska rekommendera? Det har jag inte sagt. Jag har sagt att ni ska säga vilket foder ni är mest nöjd med. Punkt slut.

[rightPAW]
2

#5 Wow här vaknade vi på fel sida. Du får väl vara tydligare nästa gång.

[Forest]
0

5 gissus. Jag anser färskfoder är det bästa fodret inte är det dyrt heller.

[rightPAW]
0

#7 Vilket färskfoder använder du till Enja? Glad

[Forest]
0

8 jag ger nordic bas och även nordic lax för omega 3 :) sen ger jag mycket annat oxå kycklingklubba,vinge nöt,gris med ben osv även har jag lite torrfoder orijen men detta äter hon inte alls Flört men jag har det iaf pga uppfödaren ger det + färskis mm Skrattande  1dl på 14 dagar kanske jag får i henne har hon ätperiod 1dl i veckan äter hon då.

Michaela-N
0

#6 Va? Jag tyckte jag vaknade på helt rätt sida som jag alltid vaknar på. På rygg Skrattande

(Varför tycker alla att jag är så otrevlig idag?)

Jag tyckte jag var tydlig nog, känns onödvändigt att skriva att man inte ska rekommendera hundfoder utan säga vilket man är mest nöjd med helt enkelt. Men om någon Medarbetare vill infoga det så får ni gärna göra det Glad

rebz
0

#10 Jag tycker inte att du var tydlig. Du frågade vilket det bästa fodret var. Du la aldrig fram att det skulle vara foder man testat och att det skulle vara det foder man är mest nöjd med…

Men då säger jag Acana.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Cassii
0

I sånnafall säger jag Magnusson's.

Zebben
0

Pratar vi färdiga hundfoder här?

Jag säger att det bästa en hund kan äta är en väl uträknad foderstat av en som kan. Alltså kött, grönt och örter i exakt den mängd/sort som individen behöver.

Då jag inte kan sånt så vågar jag heller inte utfodra med egenlagat. Så då säger jag Orijen.

lizton
0

Magnussons Meat & Biscuit, Acanas  och Olivers när det gäller torrfoder som jag har erfarenhet av.

Färsakfoder är väl egentligen mest naturligt och bäst för kvalster- allergiska hundar och väldigt aktiva hundar. Passar inte sällskapshundar som lätt går upp i vikt och passar inte hundar som behöver fler fibrer för att magen ska funka.

hittadjur-se
0

Taxarna äter ANF Senior/low active pga kastrerade och lätt att gå upp i vikt. Äldsta taxen har även ätit Klass normal färskfoder förut och mått jättebra även på det. Han har magproblem och därför är vi supernoga med hans mat. Nu mår han toppenbra på ANF torrfoder.

Schäfer mår som bäst på Halla Medium torrfoder. Han mådde skit av Klass normal och Precept plus Sensicare tyvärr.

Ett annat foder jag är nyfken på att läsa mer om nu är Apetitt. Alltid intressant att läsa lite i foderdjungeln. :-)