Dagmatte avgift?
Hej!
Skulle vilja veta vad som är rimligt att ta betalt eller betala till dagmatte.
Halvdag/ heldag/ dygn?
Per hund om det är flera, samma ägare.

Vi har ofta två cockerspanieldamer hos oss om dagarna mellan ca 8-18, det tar vi 150 kr för per dag. Dagmatte/del av dag för en hund 100 kr. Dygn 200 :- och helgdygn 250 :-.
Passar vi under längre perioder så dras ju dygnspriset ner såklart, vi gör lite olika från gång till gång beroende på hund, hur mkt den kräver, hur många dygn det gäller mm.
Då ska det tilläggas att vi bor i Stockholm (någon mil utanför) samt att vi är ute och är aktiva ett antal timmar per dag - under förutsättning att hunden orkar med såklart! Och vi anpassar vårt liv efter hundarna, vardagen får ändra sig efter hundarna och vi lämnar dem aldrig ensamma ens i en minut utan de är alltid med någon av oss.
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Jag tycker det beror väldigt mycket på hur ofta personen har hunden. Jag behöver väldigt sällan någon annan hundvakt än de jag redan har till exempel (och det är min familj så de vill inte ha betalt, även om jag brukar köpa en blomma/bjuda dem på middag ibland som tack) så skulle jag betala någon så blir det ju en summa jag betalar högst någon gång om året bara och då är jag beredd att betala det personen ifråga begär inom rimliga gränser, så länge jag får tag på en seriös person som jag verkligen känner mig trygg med att lämna hunden hos. Jag skulle lätt betala flera 500 kr för att en sådan person skulle ha min hund en dag.
Däremot om jag skulle behöva hundvakt oftare så tycker jag att priserna (med tillhörande förutsättningar) #1 kommer med låter rimliga.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har precis hittat en ny dagmatte till hundarna och till henne kommer vi betala 125 kr per dag för båda. Helt rimligt tycker jag. Där kommer de sällskapa med grannens tre hundar som de umgås med jämt och ständigt, så jag är supernöjd! Dessutom har deras nya dagmatte en djuraffär i sin ägo så de kommer nog få prova nya roliga leksaker;) Det ingår mänskligt sällskap, hundsällskap, promenader och utevistelse i inhägnad trädgård(högt träplank).
jag har inte råd att betala min hundvakt, så istället så tar jag hennes när jag kan (eller hennes bror) samt att i varje månad åker till djurbutikerna i stan (de ligger lite utanför så svårt att komma dit utan att behöva gå genom halva stan)
vi är båda nöjda med detta eftersom det blir tjänster och gentjänster