Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2274 ggr
Chilli10
0

Omhändertagen

Vi diskuterade i en annan tråd för en tid sedan att någon tyckte att polisen inte gör någonting för djurvärlden. Lösa hundar mm.

Där höll jag inte med. Sen är det ju såklart så att man kan ju alltid göra MER. Här är iaf en hund som blivit omhändertagen av polisen oh nu söker nytt hem i Östergötlands län.

En kollega till min mamma har en amstafftik som för några år sedan blev omhändertagen efter att ägaren misshandlat hunden.

Vi har vid ett flertal tillfällen när jag var mindre tagit hand om kaniner som personer lämnat in upphittade eller som polisen hittat och ingen sedan viljat ha tillbaka.

Vad har du för erfarenheter kring detta? Tycker du att polisen gör "ingenting"?

[Asta]
0

Jag hade en hund som kunde rymma när det fanns löptikar i närheten. Honom fick jag hämta två gånger hos polisen så visst tog de hand om honom i alla fall.

fidojunior
0

Min kompis fick en sköldpadda (som lever på land) från polisen. Den hade hittats i en sopkorg.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh vad trevligt en Puli :) får hoppas att grabben får ett nytt bra hem ( OT men hört att Puli inte ska vara av med sin ligg pga kan få synskador, så jag hoppas väl att nya ägaren läser på lite om det.)

Jag anser Polisen gör inte möe iaf inte dom hundar o katter jag fått hem lösa det har vissligen vart jakthundar som vägrat lämna boxen och katter som är dumpade. Hundarna ringde vi alla jaktlag som saknade "den typen av ras" i närheten en fick övernatta i stallet pga allergi men i sadelkammaren där det var varmt o skönt. En kom ägaren kl 01 o hämnta då var hunden redan kl 11 hos oss o trött på jaga. Katterna ja dom gör dom inte ett dugg med iaf inte dom 5 som hittade oss iaf efterlyst ägare i flera mån så börja man leta nytt hem. Katthemen är överfulla. Så ne jag tycker ofta man får mesigt lama svar när man pratar med Polisen.

[MinRonja]
0

Hade 3 st hundar i min trapp vars ägare blev anmälda flera gånger, tillslut omhändertog poliserna de 3 riktigt magra hundarna, hemskt så smala de var.

[4paws]
0

polisen gör inte mycket mer än att hämtar hunden, gör en rapport och lämnar den till en omplaceringsjour

vi har tagit hand om 2 omplaceringshundar som vi fått genom kontakter. tyvärr blev dess omplacerade igen när pappa fick praktik, men för den ena behövde den ett nytt hem pga överaktiv och den andra hamnade hos ett par gamla vänner. båda tikarna stannade i samma hem till se avled

Chilli10
0

#3 "OT men hört att Puli inte ska vara av med sin ligg pga kan få synskador" Sin ligg?

Bra att några iaf har bra erfarenhter. Är ju ett bra steg med djurpoliser som man har börjat med i vissa län.

SparklingTindra
0

#6 3 Menade antagligen "lugg". #3 Dom får inte mer synskador än någon annan hund på grund av avsaknad av lugg. Dom funkar alldeles utmärkt utan, om man nu inte vill ställa ut förstås. #0 Här vart jag bor så är polisen ganska värdelös när det kommer till djur. En kompis till mig kom in på polisstationen med en upphittad hund och då sa dom åt henne att hon antingen skulle ta han om den själv eller släppa iväg den igen för dom tänkte inte ta den.

[Forest]
0

6 Lugg menar jag, såg det efter ett tag att det vart fel men kunde inte ändra i till ett u, men hoppades att man fatta att det är lugg pga ögonen :)

7 jaså hörde detta av en uppfödare av denna ras.

Gilan
0

Oftast är det inte polisen utan dessa förbannade åklagare som inte tycker att "djurfall" är högprioriterade!