Pris för hundpassning
-Skriver samma inlägg här för fler åsikter-
Jag ska kanske sitta hundvakt, det är ej ännu bestämd då ägaren ska planera in sin semester först. Tiden är en vecka, vad är ett lämpligt pris?
Jag känner inte personen ifall det har någon betydelse :p
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser

Beror lite på om ägaren ställer mer krav än att du typ ska mata hunden och rasta den under veckan, ju högre krav desto högre avgift. Har hunden några problembeteenden? I så fall kan det kanske vara värt lite extra.
Av vänner så har jag fått allt från 200kr till 500kr om jag tagit hand om deras hund en vecka, så då det är en främlings hund skulle jag nog säga kring 500kr.
Glöm inte att även skriva ett avtal så ni har svart på vitt vad som gäller OM olyckan är framme.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag hade tagit 800-1000kr.
runt 1000 kronor skulle jag nog ha gått med på.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En jag känner passar hundar som får bo i hemmiljö och blir MYCKET aktiverade och hon tar 150 kr på varje påbörjat dygn
Jag personligen skulle ha svårt att ta emot 1000kr om jag passade en väns hund. Hade det varit någon jag inte kände så hade jag nog kunnat ta emot det.
Om det är en kompis och en "normal" hund tycker jag 100kr per dygn, men det beror på hur mycket besvär det blir för vännen.
Hade det varit en kompis hade jag inte tagit betalt alls faktiskt. Jag har passat en av mina vänners Aussie i ett par dagar men jag skulle aldrig få för mig att ta betalt. Samma med en annan kompis cavalier och papillon. Sen så har de passat Klenod om det behövs. Också gratis!
Kanske har jag fått choklad och en blomma som tack, men det är ju inget som jag "krävde" utan som de själva ville ge.
Hade det varit en okänd människa och man inte känner hunden så hade jag tagit penssionatspriser, kanske lite billigare.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Samma här, är det en vän hade jag int etagit betalt. Bara sagt att vännen gärna kunde bjuda mig på middag som tack :)
hade inte heller tagit betalt för en som jag känner^^
Just därför jag letade upp en okänd som behövde hjälp på blocket :P Behöver lite extra stålar ;)
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
Svår fråga jag hade någ tagit 500kr en hel vecka då om den ska bo hos oss i en vecka, promenader aktervering o hela den biten.
#8 Nej precis, du skriver ju det i ditt inlägg :)
Och det är ju så, är det främmande tar man lite mer, för det är en ganska stor tjänst man gör.
Är det en kompis eller någon jag känner väl, så tar jag inte betalt, men en person jag inte känner…. för en vecka skulle jag nog ta 1000 kronor..
Hon som jag lämnar till vid behov, tar 100 kronor per påbörjad dag, då ingår mat .
Jag betalar 125 kr/dag till min dagmatte för att passa hundarna dagtid… Med aktivering och med tanke på att du har hunden dygnet runt tycker jag inte att 1000 kr för en vecka är orimligt. Mellan 700-1000 beroende på situationen, hunden och aktivering. Blir du upplåst av hunden kan du ta mer än om du kan fortsätta din vardag precis som vanligt.

Jag brukar ta 150:- per vardag och 250:- för helg. Så om hunden kommer en måndag morgon och åker söndag kväll så tar jag 1250:-.
Då ingår att hunden får bo som en i familjen, alltså ett väldigt aktivt liv. Men behöver inte betyda att jag för den delan lägger en massa tid på hunden så som spår, lydnad. Om inte såna önskemål finns, men då blir det lite mer betalning.