Otur :(
Chilli har ju precis blivit av med sinna stygn efter kastrering. Och först nu har hon fått vara lös ute och springa lite mer på nästan 3 veckor. Och efter promenaden igår kväll när vi var ute och kastade boll så har hon typ "skollat" bort bitar från trampdynorna. Sån himla otur när hon precis fått börja röra på sig lite mer :(
Så nu måste vi linda och tvätta iom att de på baktassarna är de hon går på =/ Har tvättat med jodopax..
Någon som vet hur lång tid det tar innan det läker? Innan man kan låta henne gå på tassarna som vanligt.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tassarna kan ju ha lång tid att läka eftersom dom används dagligen :) Men kör med socka/sko när ni är utomhus och håll koll så hon inte slickar, det torkar upp snabbare då och är lättare att läka när ni är inomhus.

Tillägg, linda inte när ni är inomhus utan låt det lufta.
Jo precis.. Hade socka på igår/imorse men fungerar inget vidare när det regnar som det gör nu =/ Får göra så att vi får linda med sånt här vet-flex bandage när vi ska ut då bara.
Det på framtassen är på "trampdynan" som sitter högre upp, så den kan hon iaf inte trampa på.
Bra iaf att vi har en tratt nu, när hon ska vara ensam..
Min hund har ofta sår på trampdynorna och jag har tagit en galonhandske och sytt igen tummen, den håller vätan rätt bra, kommer in i sömmen men jag har en sko på under, typ sånhär:http://djurmaxi.se/hundsko-nylon-pack-p-4049.html?cPath=1_17_137.
Jag har aldrig räknat dagarna men det har säkert tagit 1,5-2 veckor för det att läka.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#4 Kunde inte se länken du skrivit ner.. Men mina föräldrar hade iaf sånna här skor till hunden, så hon kan ha på sina baktassar när vi går ut. Slipper vi linda iom att det ändå åker av och så håller ju sig såren rena också :)
typ sånna här:
#5 ja det var såna skor jag länkade till. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin