Vilken ras?
Jag vill ha en hund men inte mina föräldrar:(Men jag ska tjata lite. Men jag kan ju inte bara tjata så jag tänkte om ni vet vilken ras som skulle passa. Vi är 4 i familjen jag är 11 min stora syster 14 år. Min familj är väldigt aktiva och inte såna som sitter och äter godis och ser på tv hela helgen. Jag skulle träna agility med den. Den ska inte vara så stor men inte Chihuahua. Vilken skulle passa oss??
Har ni haft hund i familjen tidigare? Hur hundvana är ni?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har inte haft hund tidigare. Min pappa har haft hund i hela sitt liv när han var liten.
Kanske en Jack Russel? Har hört att de är väldigt aktiva, & de är ju ganska så småa. :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
En del brukshundklubbar har kurser för blivande valpköpare. Kolla om det finns en sådan i närheten. Då kan du få fin hjälp där.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Vad föredrar ni för pälstyp på hunden? Korthårig/långhårig? Och hur mycket pälsvård kan ni lägga ned?
Jag skulle nog kolla i rasgrupp 9
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Amstaff tycker jag är en väldigt bra, pigg och rolig hund. Men en hundvan ägare behövs! :)

Mitt tips är att göra hundrastest som jag själv tycker är rätt så bra! canis.se välj "hundraser" och sen "rasväljare". et hjälper en en bit på vgen i alla fall även om det finns fer aspekter att ta hänsyn till.
Mvh Ellenfyrkant
Oj…jag kollar jättemycket på Tv och äter godis :o
Men jag klarar av en ganska aktiv hund ändå =)
Terrier Brasiliero?
DSG kanske.
#10 Dansk/svensk gårdshund? Eller va?
kan ju vara bra att skriva ut det egentliga namnet och inte en förkortning, så att alla förstår. Bara en tanke :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#11 Just precis :)
Tack för allla toppen svar.