Pris för att passa hund under midsommar.
Vad tycker ni det är lämpligt att ta för att passa en hund fre-lör? Hunden ska sova över och kommer på eftermiddagen på fredag och hämtas någon gång under förmiddagen på lördag. Det gäller nu till helgen när det är midsommar.
Är 125kr okej?
(Hunden det gäller är min dagmatte hund som jag annars får 75kr/dag)
Nej inte värt du kan minst kräva 200:) tycker jag i alla fall
Runt 200 kr hade jag sagt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker 200kr känns så mycket..
Tänkte att jag kunde föreslå att det blir som för 2 vanliga dagar? Alltså 150kr totalt.
#3 men det är inte två vanliga dagar, dels är det midsommar och dessutom övernattning. Tycker 200, absolut!
200:- minst skulle jag vilja ha
Ja tycker jag med du blir lixsom lås hela mifsommar helgen 200 är till och med lite för lite:)
Sen handlar det inte alltid om pengar heller. Innan jag fick egen hund passade jag mer än gärna hundar gratis, var ofta doggywalker och krävde inte en krona eftersom jag tjänade så mycket mer på att få passa hunden och lära mig mer inför när jag fick min egna.
Men känner du att du vill få ut något ekonomiskt så måste du ju tänka själv hur mycket du anser att du borde få. 125 kr för att passa din dagmatte-hund, som du antagligen älskar och tycker ha om att känns vettigt. Hade du planer som du fick avboka pga att du ska passa den, så kräv mer. Allt beror ju på dig och hur du hade planerat helgen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker 150kr är ett rimligt pris trots att det är midsommar. Har man sagt att man inte har några planer och kan ha hunden så spelar det ju ingen roll vad det är för helg egentligen.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Vill du vara "snäll" eller inte lägger särskilt mycket värde i själva pengarna så kan du ju ta hur lite betalt du vill.
Vill du se lite mer krasst på det - att det faktiskt är en tjänst du levererar, så är det inte heller fel att tänka på det som ett arbete och då kan man ta mer för obekväm arbetstid, storhelgstillägg osv. 200 kronor vore med andra ord inga pengar alls vid inackordering tycker jag, det betalar jag på vardagar om jag behöver inackordera min hund någon eller några dagar, 500 på helger. Detta har jag inte funnit vara en för hög summa att betala den personen som får ta hand om honom då. Jag vet att han är i goda händer, att mina regler efterföljs, att han får ordentliga promenader osv.
//Lina
Det blev 150kr, altså normalt för 2 dagar.
Vi har ändå inga stora planer utan ska vara hemma :) Vill ju inte vara för sniken.
för 3 hundar fre-sön tar jag 750kr, dock bor jag hos ägaren då med, men det borde inte ha någon betydelse :)